Regulation and enforcement of educational rights and obligations in Hungary *
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2728 |
Resumo: | The operation of an educational system and its image are influenced by several factors, such as legal regulation, institutional system, forms of financing or enforcement of rights and obligations. The study attempts to give the reader an overview of some elements of educational relations in Hungary, and on the way it has shaped its Education system in the midst of its traditions and of the international expectations. Because of the scope limitations, the paper shall not focus on all the factors and contexts of Education rights, so the picture that it describes is far from complete. The first part of the article presents an overview of the educational background in Hungary. The second part looks at a range of educational rights and obligations, in order to examine those that are most characteristic and most closely reflect the educational conditions in Hungary. The last part of the article focuses on a specific educational legal protection mechanism, the Commissioner for Educational Rights. |
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Regulation and enforcement of educational rights and obligations in Hungary *Regulación y observancia de los derechos y obligaciones educativas en HungríaRegulamentação e aplicação dos direitos e obrigações educacionais na HungriaEducação, Direito, SociologiaEducation; Rights; Obligations; Legal protectionEducación; Derechos; Obligaciones; Protección jurídicaEducação; Direitos; Obrigações; Proteção jurídicaThe operation of an educational system and its image are influenced by several factors, such as legal regulation, institutional system, forms of financing or enforcement of rights and obligations. The study attempts to give the reader an overview of some elements of educational relations in Hungary, and on the way it has shaped its Education system in the midst of its traditions and of the international expectations. Because of the scope limitations, the paper shall not focus on all the factors and contexts of Education rights, so the picture that it describes is far from complete. The first part of the article presents an overview of the educational background in Hungary. The second part looks at a range of educational rights and obligations, in order to examine those that are most characteristic and most closely reflect the educational conditions in Hungary. The last part of the article focuses on a specific educational legal protection mechanism, the Commissioner for Educational Rights.El funcionamiento de un sistema educativo y su imagen están influenciados por varios factores, como la regulación legal, el sistema institucional, las formas de financiación o la ejecución de derechos y obligaciones. Este estudio trata de dar al lector una visión general de algunos elementos de las relaciones educativas en Hungría, y cómo el país dio forma a su sistema educativo en medio de sus tradiciones y expectativas internacionales. Debido a las limitaciones de su alcance, el artículo no se centrará en todos los factores y contextos de los derechos educativos, y la imagen que describe está lejos de estar completa. La primera parte del artículo presenta una visión general de la formación educativa en Hungría. La segunda parte examina una serie de derechos y obligaciones educativas, con el fin de examinar los más característicos y reflejar más estrechamente las condiciones educativas en Hungría. La última parte del artículo se centra en un mecanismo específico de protección jurídica educativa, el Comisionado para los Derechos Educativos.O funcionamento de um sistema educacional e sua imagem são influenciados por vários fatores, como a regulação legal, o sistema institucional, as formas de financiamento ou a execução de direitos e obrigações. Este estudo tenta dar ao leitor uma visão geral de alguns elementos das relações educacionais na Hungria, e da forma como moldou seu sistema educacional no meio das suas tradições e das expectativas internacionais. Devido às limitações do seu escopo, o artigo não irá concentrar-se sobre todos os fatores e contextos dos direitos educacionais, e o quadro que descreve está longe de ser completo. A primeira parte do artigo apresenta uma visão geral da formação educacional na Hungria. A segunda parte analisa uma série de direitos e obrigações educativas, para examinar aqueles que são mais característicos e refletem mais de perto as condições educacionais na Hungria. A última parte do artigo centra-se num mecanismo específico de proteção jurídica educativa, o Comissário pelos Direitos Educativos.Fundação CesgranrioCserny, ÁkosCardoso, João Casqueira2021-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/272810.1590/s0104-40362020002802728Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 110 (2021): Revista Ensaio Jan./Mar.; 51-691809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2728/1331https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2728/1330https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2728/1332EuropaDireitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-02-09T18:28:50Zoai:ojs.localhost:article/2728Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-02-09T18:28:50Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
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