Ideas in the making of an educational reform agenda
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/459 |
Resumo: | This article aims to demonstrate how the relationship among different ideas, actors, institutions and interests explain the policy making processes of the reform of the State public school system in Minas Gerais, Brazil in the last decades of the last century. The different actors, presenting distinct political perspectives, interests and ideologies shared one common policy paradigm: decentralization and participation. However, they developed different arguments. |
id |
CESGRANRIO_726c06399cc536beff0d4257fe97604b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/459 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Ideas in the making of an educational reform agendaIdeas y Formacion de agenda de una reforma educacionalIdeias e formação de agenda de uma reforma educacionalPoliticas públicas; Conocimiento; Formulacion de politicas educacionalesPublic policy; Knowledge; Educational policy-makingPoliticas públicas; Conhecimento; Formulação de politicas educacionaisThis article aims to demonstrate how the relationship among different ideas, actors, institutions and interests explain the policy making processes of the reform of the State public school system in Minas Gerais, Brazil in the last decades of the last century. The different actors, presenting distinct political perspectives, interests and ideologies shared one common policy paradigm: decentralization and participation. However, they developed different arguments.Este trabajo tiene por objeto demostrar como la relacion entre ideas, actores, instituciones e intereses explican la formacion de la agenda de la reforma del sistema público de enseñanza de Minas Gerais (Provincia de Brasil) de las últimas decadas del siglo pasado. Distintos actores, en terminos de ideologia e intereses, comparten un mismo paradigma de reforma educacional, según los valores de descentralizacion y participacion. A pesar de ello, desarrollan argumentos diferenciados.Este trabalho busca demonstrar como a relação entre ideias, atores, instituicoes e interesses explicam a formação da agenda da reforma do sistema público de ensino de Minas Gerais das últimas decadas do seculo passado. Atores diversos em termos de ideologia e interesses compartilham um mesmo paradigma de reforma educacional, segundo os valores de descentralização e participação. Apesar disso, desenvolvem argumentos diferenciados.Fundação CesgranrioRocha, Carlos Vasconcelos2011-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/459Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 191-2181809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:19Zoai:ojs.localhost:article/459Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:19Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ideas in the making of an educational reform agenda Ideas y Formacion de agenda de una reforma educacional Ideias e formação de agenda de uma reforma educacional |
title |
Ideas in the making of an educational reform agenda |
spellingShingle |
Ideas in the making of an educational reform agenda Rocha, Carlos Vasconcelos Politicas públicas; Conocimiento; Formulacion de politicas educacionales Public policy; Knowledge; Educational policy-making Politicas públicas; Conhecimento; Formulação de politicas educacionais |
title_short |
Ideas in the making of an educational reform agenda |
title_full |
Ideas in the making of an educational reform agenda |
title_fullStr |
Ideas in the making of an educational reform agenda |
title_full_unstemmed |
Ideas in the making of an educational reform agenda |
title_sort |
Ideas in the making of an educational reform agenda |
author |
Rocha, Carlos Vasconcelos |
author_facet |
Rocha, Carlos Vasconcelos |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Carlos Vasconcelos |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Politicas públicas; Conocimiento; Formulacion de politicas educacionales Public policy; Knowledge; Educational policy-making Politicas públicas; Conhecimento; Formulação de politicas educacionais |
topic |
Politicas públicas; Conocimiento; Formulacion de politicas educacionales Public policy; Knowledge; Educational policy-making Politicas públicas; Conhecimento; Formulação de politicas educacionais |
description |
This article aims to demonstrate how the relationship among different ideas, actors, institutions and interests explain the policy making processes of the reform of the State public school system in Minas Gerais, Brazil in the last decades of the last century. The different actors, presenting distinct political perspectives, interests and ideologies shared one common policy paradigm: decentralization and participation. However, they developed different arguments. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-01-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/459 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/459 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 191-218 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030063919104 |