Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/738 |
Resumo: | The Multidimensional Computer Adaptive Test (MCAT) based on the Multidimensional Item Response Theory (MIRT) considers multiple skills in educational tests. The purpose of this paper is (i) to present theoretical and methodological support on the educational purposes of MCATs, and (ii) address the advantages and disadvantages of their application in educational tests. The literature review indicates that the MCAT is suitable for computerized tests with multiple skills, administering a smaller number of items than the traditional tests. |
id |
CESGRANRIO_98729fc361495adf6712331babfe011f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/738 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methodsTest Adaptativo Computarizado Multidimensional con finalidad educativa: principios y metodosTeste Adaptativo Computadorizado Multidimensional com Propositos Educacionais: Principios e MetodosTest Adaptativo Computarizado Multidimensional; Teoria de la Respuesta al Item Multidimensional; Test adaptativo; Evaluacion educacionalMultidimensional Computer Adaptive Test; Multidimensional Item Response Theory; Adaptive test; Educational assessmentTeste Adaptativo Computadorizado Multidimensional; Teoria de Resposta ao Item Multidimensional; Teste Adaptativo; Avaliação EducacionalThe Multidimensional Computer Adaptive Test (MCAT) based on the Multidimensional Item Response Theory (MIRT) considers multiple skills in educational tests. The purpose of this paper is (i) to present theoretical and methodological support on the educational purposes of MCATs, and (ii) address the advantages and disadvantages of their application in educational tests. The literature review indicates that the MCAT is suitable for computerized tests with multiple skills, administering a smaller number of items than the traditional tests.El Test Adaptativo Computarizado Multidimensional (MCAT) basado en la Teoria de la Respuesta al Item Multidimensional (MIRT) considera las múltiples habilidades en las evaluaciones educativas. En este contexto, el presente artículo (i) presenta base teorica y metodologica sobre los MCATS educativos y (ii) se refiere a las ventajas y desventajas de la aplicacion en escenarios educativos. Los resultados presentados en la literatura muestran que el MCAT es adecuado para pruebas computarizadas con múltiples habilidades, con un número menor de items del que tienen las pruebas tradicionales.O Teste Adaptativo Computadorizado Multidimensional (MCAT) baseado na Teoria de Resposta ao Item Multidimensional (MIRT) considera as múltiplas habilidades do examinado em testes educacionais. Nesse contexto, o presente artigo: (i) traz subsidios teoricos e metodologicos sobre MCATs com propositos educacionais e (ii) aborda vantagens e desvantagens da aplicação em cenarios educacionais. A revisao da literatura aponta que o MCAT e adequado para testes computadorizados com múltiplas habilidades, administrando um número menor de itens do que os testes tradicionais.Fundação CesgranrioGoncalves, Jean PitonAluisio, Sandra Maria2015-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/738Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 23, n. 87 (2015): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 389-4141809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/738/315Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:10Zoai:ojs.localhost:article/738Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:10Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods Test Adaptativo Computarizado Multidimensional con finalidad educativa: principios y metodos Teste Adaptativo Computadorizado Multidimensional com Propositos Educacionais: Principios e Metodos |
title |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods |
spellingShingle |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods Goncalves, Jean Piton Test Adaptativo Computarizado Multidimensional; Teoria de la Respuesta al Item Multidimensional; Test adaptativo; Evaluacion educacional Multidimensional Computer Adaptive Test; Multidimensional Item Response Theory; Adaptive test; Educational assessment Teste Adaptativo Computadorizado Multidimensional; Teoria de Resposta ao Item Multidimensional; Teste Adaptativo; Avaliação Educacional |
title_short |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods |
title_full |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods |
title_fullStr |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods |
title_full_unstemmed |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods |
title_sort |
Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods |
author |
Goncalves, Jean Piton |
author_facet |
Goncalves, Jean Piton Aluisio, Sandra Maria |
author_role |
author |
author2 |
Aluisio, Sandra Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Goncalves, Jean Piton Aluisio, Sandra Maria |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Test Adaptativo Computarizado Multidimensional; Teoria de la Respuesta al Item Multidimensional; Test adaptativo; Evaluacion educacional Multidimensional Computer Adaptive Test; Multidimensional Item Response Theory; Adaptive test; Educational assessment Teste Adaptativo Computadorizado Multidimensional; Teoria de Resposta ao Item Multidimensional; Teste Adaptativo; Avaliação Educacional |
topic |
Test Adaptativo Computarizado Multidimensional; Teoria de la Respuesta al Item Multidimensional; Test adaptativo; Evaluacion educacional Multidimensional Computer Adaptive Test; Multidimensional Item Response Theory; Adaptive test; Educational assessment Teste Adaptativo Computadorizado Multidimensional; Teoria de Resposta ao Item Multidimensional; Teste Adaptativo; Avaliação Educacional |
description |
The Multidimensional Computer Adaptive Test (MCAT) based on the Multidimensional Item Response Theory (MIRT) considers multiple skills in educational tests. The purpose of this paper is (i) to present theoretical and methodological support on the educational purposes of MCATs, and (ii) address the advantages and disadvantages of their application in educational tests. The literature review indicates that the MCAT is suitable for computerized tests with multiple skills, administering a smaller number of items than the traditional tests. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-04-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/738 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/738 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/738/315 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 23, n. 87 (2015): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 389-414 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832032046776320 |