Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
DOI: | 10.1590/S0104-40362022003003035 |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035 |
Resumo: | Based on the idea that digital resources can facilitate learning and that self-esteem and motivation to learn are dispositional factors that favor learning, this study characterizes the levels of self-esteem and motivation of female prisoners attending an online training course in relation to the variables associated with them. Data were collected through scales assessing self-esteem and motivation to learn, and by interviews. The results point to the existence of higher levels of self-esteem than those identified by other studies, to a complementarity between intrinsic and extrinsic motivation and indicate significant correlations between some of the variables associated with the situation of female prisoners. We conclude that online learning influenced these inmates’ self-esteem and motivation to learn. |
id |
CESGRANRIO_a2c3299d2ddceb2c1e59576e921949bd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/3035 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
spelling |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmatesAutoestima y motivación para aprender en línea: el caso de las mujeres reclusasAutoestima e motivação para aprender online: o caso de mulheres reclusasEducation; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; MotivationEducación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; MotivaciónEducação; PsicologiaEducação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; MotivaçãoBased on the idea that digital resources can facilitate learning and that self-esteem and motivation to learn are dispositional factors that favor learning, this study characterizes the levels of self-esteem and motivation of female prisoners attending an online training course in relation to the variables associated with them. Data were collected through scales assessing self-esteem and motivation to learn, and by interviews. The results point to the existence of higher levels of self-esteem than those identified by other studies, to a complementarity between intrinsic and extrinsic motivation and indicate significant correlations between some of the variables associated with the situation of female prisoners. We conclude that online learning influenced these inmates’ self-esteem and motivation to learn.Partiendo de la idea de que los recursos digitales pueden facilitar el aprendizaje y que la autoestima y la motivación por aprender son factores disposicionales que los favorecen, el estudio caracteriza los niveles de autoestima y motivación de las mujeres reclusas que asisten a capacitaciones en línea, en su relación con variables asociadas a ellos. Los datos fueron recolectados a través de escalas de evaluación de autoestima y motivación para aprender y a través de entrevistas. Los resultados apuntan a la existencia de niveles de autoestima superiores a los identificados por otros estudios, a una complementariedad entre motivación intrínseca y extrínseca e indican correlaciones significativas entre algunas de las variables asociadas a la situación de las reclusas. Se concluye que el aprendizaje en línea influyó en la autoestima de estas mujeres, así como en su motivación para aprender.Partindo da ideia de que os recursos digitais podem facilitar aprendizagens e que a autoestima e a motivação para aprender constituem fatores disposicionais que as favorecem, o estudo caracteriza níveis de autoestima e de motivação de mulheres reclusas, a frequentar uma formação online, na sua relação com variáveis que lhes estão associadas. Os dados foram recolhidos por meio de escalas de avaliação da autoestima e da motivação para aprender, e por entrevistas. Os resultados apontam para a existência de níveis de autoestima superiores aos que foram identificados por outros estudos, para uma complementaridade entre motivações intrínseca e extrínseca e indicam correlações significativas entre algumas das variáveis associadas à situação das reclusas. Conclui-se que a aprendizagem online influenciou a autoestima dessas mulheres, assim como a motivação para aprender.Fundação CesgranrioBarros, RitaMonteiro, AngélicaLeite, Carlinda2022-07-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/303510.1590/S0104-40362022003003035Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 837-8571809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1692https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1693https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1694EuropaDireitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-26T18:41:46Zoai:ojs.localhost:article/3035Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-08-26T18:41:46Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates Autoestima y motivación para aprender en línea: el caso de las mujeres reclusas Autoestima e motivação para aprender online: o caso de mulheres reclusas |
title |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates |
spellingShingle |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates Barros, Rita Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación Educação; Psicologia Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação Barros, Rita Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación Educação; Psicologia Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação |
title_short |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates |
title_full |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates |
title_fullStr |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates |
title_full_unstemmed |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates |
title_sort |
Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates |
author |
Barros, Rita |
author_facet |
Barros, Rita Barros, Rita Monteiro, Angélica Leite, Carlinda Monteiro, Angélica Leite, Carlinda |
author_role |
author |
author2 |
Monteiro, Angélica Leite, Carlinda |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Rita Monteiro, Angélica Leite, Carlinda |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación Educação; Psicologia Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação |
topic |
Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación Educação; Psicologia Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação |
description |
Based on the idea that digital resources can facilitate learning and that self-esteem and motivation to learn are dispositional factors that favor learning, this study characterizes the levels of self-esteem and motivation of female prisoners attending an online training course in relation to the variables associated with them. Data were collected through scales assessing self-esteem and motivation to learn, and by interviews. The results point to the existence of higher levels of self-esteem than those identified by other studies, to a complementarity between intrinsic and extrinsic motivation and indicate significant correlations between some of the variables associated with the situation of female prisoners. We conclude that online learning influenced these inmates’ self-esteem and motivation to learn. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035 10.1590/S0104-40362022003003035 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-40362022003003035 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1692 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1693 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1694 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Europa |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 837-857 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1822169660665102336 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0104-40362022003003035 |