Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barros, Rita
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Monteiro, Angélica, Leite, Carlinda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035
Resumo: Based on the idea that digital resources can facilitate learning and that self-esteem and motivation to learn are dispositional factors that favor learning, this study characterizes the levels of self-esteem and motivation of female prisoners attending an online training course in relation to the variables associated with them. Data were collected through scales assessing self-esteem and motivation to learn, and by interviews. The results point to the existence of higher levels of self-esteem than those identified by other studies, to a complementarity between intrinsic and extrinsic motivation and indicate significant correlations between some of the variables associated with the situation of female prisoners. We conclude that online learning influenced these inmates’ self-esteem and motivation to learn.
id CESGRANRIO_a2c3299d2ddceb2c1e59576e921949bd
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/3035
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmatesAutoestima y motivación para aprender en línea: el caso de las mujeres reclusasAutoestima e motivação para aprender online: o caso de mulheres reclusasEducation; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; MotivationEducación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; MotivaciónEducação; PsicologiaEducação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; MotivaçãoBased on the idea that digital resources can facilitate learning and that self-esteem and motivation to learn are dispositional factors that favor learning, this study characterizes the levels of self-esteem and motivation of female prisoners attending an online training course in relation to the variables associated with them. Data were collected through scales assessing self-esteem and motivation to learn, and by interviews. The results point to the existence of higher levels of self-esteem than those identified by other studies, to a complementarity between intrinsic and extrinsic motivation and indicate significant correlations between some of the variables associated with the situation of female prisoners. We conclude that online learning influenced these inmates’ self-esteem and motivation to learn.Partiendo de la idea de que los recursos digitales pueden facilitar el aprendizaje y que la autoestima y la motivación por aprender son factores disposicionales que los favorecen, el estudio caracteriza los niveles de autoestima y motivación de las mujeres reclusas que asisten a capacitaciones en línea, en su relación con variables asociadas a ellos. Los datos fueron recolectados a través de escalas de evaluación de autoestima y motivación para aprender y a través de entrevistas. Los resultados apuntan a la existencia de niveles de autoestima superiores a los identificados por otros estudios, a una complementariedad entre motivación intrínseca y extrínseca e indican correlaciones significativas entre algunas de las variables asociadas a la situación de las reclusas. Se concluye que el aprendizaje en línea influyó en la autoestima de estas mujeres, así como en su motivación para aprender.Partindo da ideia de que os recursos digitais podem facilitar aprendizagens e que a autoestima e a motivação para aprender constituem fatores disposicionais que as favorecem, o estudo caracteriza níveis de autoestima e de motivação de mulheres reclusas, a frequentar uma formação online, na sua relação com variáveis que lhes estão associadas. Os dados foram recolhidos por meio de escalas de avaliação da autoestima e da motivação para aprender, e por entrevistas. Os resultados apontam para a existência de níveis de autoestima superiores aos que foram identificados por outros estudos, para uma complementaridade entre motivações intrínseca e extrínseca e indicam correlações significativas entre algumas das variáveis associadas à situação das reclusas. Conclui-se que a aprendizagem online influenciou a autoestima dessas mulheres, assim como a motivação para aprender.Fundação CesgranrioBarros, RitaMonteiro, AngélicaLeite, Carlinda2022-07-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/303510.1590/S0104-40362022003003035Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 837-8571809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1692https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1693https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1694EuropaDireitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-26T18:41:46Zoai:ojs.localhost:article/3035Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-08-26T18:41:46Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
Autoestima y motivación para aprender en línea: el caso de las mujeres reclusas
Autoestima e motivação para aprender online: o caso de mulheres reclusas
title Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
spellingShingle Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
Barros, Rita
Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation
Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación
Educação; Psicologia
Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação
title_short Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
title_full Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
title_fullStr Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
title_full_unstemmed Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
title_sort Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates
author Barros, Rita
author_facet Barros, Rita
Monteiro, Angélica
Leite, Carlinda
author_role author
author2 Monteiro, Angélica
Leite, Carlinda
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Barros, Rita
Monteiro, Angélica
Leite, Carlinda
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation
Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación
Educação; Psicologia
Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação
topic Education; Women’s Prisons; Online Learning; Self-Esteem; Motivation
Educación; Prisiones para Mujeres; Aprendizaje en Línea; Autoestima; Motivación
Educação; Psicologia
Educação; Prisões Femininas; Aprendizagem Online; Autoestima; Motivação
description Based on the idea that digital resources can facilitate learning and that self-esteem and motivation to learn are dispositional factors that favor learning, this study characterizes the levels of self-esteem and motivation of female prisoners attending an online training course in relation to the variables associated with them. Data were collected through scales assessing self-esteem and motivation to learn, and by interviews. The results point to the existence of higher levels of self-esteem than those identified by other studies, to a complementarity between intrinsic and extrinsic motivation and indicate significant correlations between some of the variables associated with the situation of female prisoners. We conclude that online learning influenced these inmates’ self-esteem and motivation to learn.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-11
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035
10.1590/S0104-40362022003003035
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035
identifier_str_mv 10.1590/S0104-40362022003003035
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1692
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1693
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3035/1694
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv





Europa


dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 837-857
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832032176799744