Educational management: analysis of an experiment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333 |
Resumo: | The study refers to the deployment of strategic model management-education proposed and developed by the Dean of graduate studies at PUC-SP, de 2008 a 2012. Discusses concepts that comprise those for academic and administrative inseparable from participation of the social function of PUC-SP. Interprets as a set of management processes capable of interpreting the dynamism and complexity of PUC-SP setting and performing actions that incorporate itself at the same time, diagnostic evaluation, movements of information management and dissemination of knowledge with a view to the training of those involved. The results suggest a positive relationship between the strategic model and educational-goals proposed in the PDI. |
id |
CESGRANRIO_b0e608fcd64bcf6d3156a4c046455881 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/333 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Educational management: analysis of an experimentGestion educativa: analisis de un experimentoGestao educativa: analise de uma experienciaAdministracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacionManagement/PUCSP; Education-Strategic Model; TrainingGestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; FormaçãoThe study refers to the deployment of strategic model management-education proposed and developed by the Dean of graduate studies at PUC-SP, de 2008 a 2012. Discusses concepts that comprise those for academic and administrative inseparable from participation of the social function of PUC-SP. Interprets as a set of management processes capable of interpreting the dynamism and complexity of PUC-SP setting and performing actions that incorporate itself at the same time, diagnostic evaluation, movements of information management and dissemination of knowledge with a view to the training of those involved. The results suggest a positive relationship between the strategic model and educational-goals proposed in the PDI.El estudio se refiere a la implantacion del modelo estrategico-educativo de la gestion propuesto y desarrollado por la Prorrectoria de estudios de graduacion de la PUC-SP (Universidad Catolica de San Pablo- Brasil), de 2008 a 2012. Discute conceptos que abarcan los referentes administrativos inseparables de la participacion academica y de la funcion social de la PUC-SP. Interpreta la gestion como un conjunto de procesos capaz de interpretar el dinamismo y la complejidad de la PUC-SP definiendo y ejecutando acciones que incorporan, en si, al mismo tiempo, movimientos con miras a la formacion de los implicados. Los resultados sugieren una relacion positiva entre el modelo estrategico-educativo y el alcance de las metas propuestas en el PDI-Plano de Desarrollo Institucional.O estudo refere-se à implantação do modelo estrategico-educativo de gestao, proposto e desenvolvido pela Pro-Reitoria de Graduação da PUC-SP, de 2008 a 2012. Discute conceitos que compreendem os referentes administrativos indissociaveis da participação academica e da funcao social da PUC-SP. Interpreta a gestao como um conjunto de processos capaz de interpretar o dinamismo e a complexidade da PUC-SP, definindo e executando acoes que incorporam, em si, ao mesmo tempo, movimentos de avaliação diagnostica, de gerencia de informações e de difusao do conhecimento com vistas à formação dos envolvidos. Os resultados sugerem uma relação positiva entre o modelo estrategico-educativo e o alcance das metas propostas no PDI – Plano de Desenvolvimento Institucional.Fundação CesgranrioFeldmann, Marina GrazielaAndreozzi, Maria Luiza2013-04-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 21, n. 79 (2013): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 239-2521809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; es; enDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:15Zoai:ojs.localhost:article/333Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:15Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational management: analysis of an experiment Gestion educativa: analisis de un experimento Gestao educativa: analise de uma experiencia |
title |
Educational management: analysis of an experiment |
spellingShingle |
Educational management: analysis of an experiment Feldmann, Marina Graziela Administracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacion Management/PUCSP; Education-Strategic Model; Training Gestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; Formação |
title_short |
Educational management: analysis of an experiment |
title_full |
Educational management: analysis of an experiment |
title_fullStr |
Educational management: analysis of an experiment |
title_full_unstemmed |
Educational management: analysis of an experiment |
title_sort |
Educational management: analysis of an experiment |
author |
Feldmann, Marina Graziela |
author_facet |
Feldmann, Marina Graziela Andreozzi, Maria Luiza |
author_role |
author |
author2 |
Andreozzi, Maria Luiza |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feldmann, Marina Graziela Andreozzi, Maria Luiza |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Administracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacion Management/PUCSP; Education-Strategic Model; Training Gestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; Formação |
topic |
Administracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacion Management/PUCSP; Education-Strategic Model; Training Gestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; Formação |
description |
The study refers to the deployment of strategic model management-education proposed and developed by the Dean of graduate studies at PUC-SP, de 2008 a 2012. Discusses concepts that comprise those for academic and administrative inseparable from participation of the social function of PUC-SP. Interprets as a set of management processes capable of interpreting the dynamism and complexity of PUC-SP setting and performing actions that incorporate itself at the same time, diagnostic evaluation, movements of information management and dissemination of knowledge with a view to the training of those involved. The results suggest a positive relationship between the strategic model and educational-goals proposed in the PDI. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-04-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; es; en |
language_invalid_str_mv |
pt; es; en |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 21, n. 79 (2013): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 239-252 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832029996810240 |