Educational management: analysis of an experiment

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feldmann, Marina Graziela
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Andreozzi, Maria Luiza
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333
Resumo: The study refers to the deployment of strategic model management-education proposed and developed by the Dean of graduate studies at PUC-SP, de 2008 a 2012. Discusses concepts that comprise those for academic and administrative inseparable from participation of the social function of PUC-SP. Interprets as a set of management processes capable of interpreting the dynamism and complexity of PUC-SP setting and performing actions that incorporate itself at the same time, diagnostic evaluation, movements of information management and dissemination of knowledge with a view to the training of those involved. The results suggest a positive relationship between the strategic model and educational-goals proposed in the PDI.
id CESGRANRIO_b0e608fcd64bcf6d3156a4c046455881
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/333
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Educational management: analysis of an experimentGestion educativa: analisis de un experimentoGestao educativa: analise de uma experienciaAdministracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacionManagement/PUCSP; Education-Strategic Model; TrainingGestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; FormaçãoThe study refers to the deployment of strategic model management-education proposed and developed by the Dean of graduate studies at PUC-SP, de 2008 a 2012. Discusses concepts that comprise those for academic and administrative inseparable from participation of the social function of PUC-SP. Interprets as a set of management processes capable of interpreting the dynamism and complexity of PUC-SP setting and performing actions that incorporate itself at the same time, diagnostic evaluation, movements of information management and dissemination of knowledge with a view to the training of those involved. The results suggest a positive relationship between the strategic model and educational-goals proposed in the PDI.El estudio se refiere a la implantacion del modelo estrategico-educativo de la gestion propuesto y desarrollado por la Prorrectoria de estudios de graduacion de la PUC-SP (Universidad Catolica de San Pablo- Brasil), de 2008 a 2012. Discute conceptos que abarcan los referentes administrativos inseparables de la participacion academica y de la funcion social de la PUC-SP. Interpreta la gestion como un conjunto de procesos capaz de interpretar el dinamismo y la complejidad de la PUC-SP definiendo y ejecutando acciones que incorporan, en si, al mismo tiempo, movimientos con miras a la formacion de los implicados. Los resultados sugieren una relacion positiva entre el modelo estrategico-educativo y el alcance de las metas propuestas en el PDI-Plano de Desarrollo Institucional.O estudo refere-se à implantação do modelo estrategico-educativo de gestao, proposto e desenvolvido pela Pro-Reitoria de Graduação da PUC-SP, de 2008 a 2012. Discute conceitos que compreendem os referentes administrativos indissociaveis da participação academica e da funcao social da PUC-SP. Interpreta a gestao como um conjunto de processos capaz de interpretar o dinamismo e a complexidade da PUC-SP, definindo e executando acoes que incorporam, em si, ao mesmo tempo, movimentos de avaliação diagnostica, de gerencia de informações e de difusao do conhecimento com vistas à formação dos envolvidos. Os resultados sugerem uma relação positiva entre o modelo estrategico-educativo e o alcance das metas propostas no PDI – Plano de Desenvolvimento Institucional.Fundação CesgranrioFeldmann, Marina GrazielaAndreozzi, Maria Luiza2013-04-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 21, n. 79 (2013): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 239-2521809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; es; enDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:15Zoai:ojs.localhost:article/333Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:15Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Educational management: analysis of an experiment
Gestion educativa: analisis de un experimento
Gestao educativa: analise de uma experiencia
title Educational management: analysis of an experiment
spellingShingle Educational management: analysis of an experiment
Feldmann, Marina Graziela
Administracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacion
Management/PUCSP; Education-Strategic Model; Training
Gestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; Formação
title_short Educational management: analysis of an experiment
title_full Educational management: analysis of an experiment
title_fullStr Educational management: analysis of an experiment
title_full_unstemmed Educational management: analysis of an experiment
title_sort Educational management: analysis of an experiment
author Feldmann, Marina Graziela
author_facet Feldmann, Marina Graziela
Andreozzi, Maria Luiza
author_role author
author2 Andreozzi, Maria Luiza
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Feldmann, Marina Graziela
Andreozzi, Maria Luiza
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Administracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacion
Management/PUCSP; Education-Strategic Model; Training
Gestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; Formação
topic Administracion/PUC-SP; Formacion; Modelo estrategico de la educacion
Management/PUCSP; Education-Strategic Model; Training
Gestao/PUC-SP; Modelo Estrategico-Educativo; Formação
description The study refers to the deployment of strategic model management-education proposed and developed by the Dean of graduate studies at PUC-SP, de 2008 a 2012. Discusses concepts that comprise those for academic and administrative inseparable from participation of the social function of PUC-SP. Interprets as a set of management processes capable of interpreting the dynamism and complexity of PUC-SP setting and performing actions that incorporate itself at the same time, diagnostic evaluation, movements of information management and dissemination of knowledge with a view to the training of those involved. The results suggest a positive relationship between the strategic model and educational-goals proposed in the PDI.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-04-19
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/333
dc.language.iso.fl_str_mv pt; es; en
language_invalid_str_mv pt; es; en
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 21, n. 79 (2013): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 239-252
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832029996810240