Learning respect through Music Education in schools
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
DOI: | 10.1590/S0104-40362021003003619 |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619 |
Resumo: | This article deals with teaching of the virtue Respect through Storytelling and with creating Sound Effects in Music Education classes. The theoretical foundation is in Aristotle’s philosophy. The hypothesis is that Ethics can be taught through virtues in Music Education classes in the Elementary School. The objectives of the research are: to establish the relationship between Ethics and Music Education; and to perform an activity on the virtue Respect. The research is qualitative. It is possible to conclude that students understood the meaning of the virtue Respect and the relevance of practicing virtues for living in society. |
id |
CESGRANRIO_eecb38bd76fa552eba7cc87c609882b0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/3619 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
spelling |
Learning respect through Music Education in schoolsAprendizagem do respeito por meio da Educação musical nas escolasAprendiendo respeto a través de la Educación musical en las escuelasEducation, Music EducationEthics; Respect; Music EducationEducação; Educação MusicalÉtica; Respeito; Educação MusicalÉtica; Respeto; Educación MusicalThis article deals with teaching of the virtue Respect through Storytelling and with creating Sound Effects in Music Education classes. The theoretical foundation is in Aristotle’s philosophy. The hypothesis is that Ethics can be taught through virtues in Music Education classes in the Elementary School. The objectives of the research are: to establish the relationship between Ethics and Music Education; and to perform an activity on the virtue Respect. The research is qualitative. It is possible to conclude that students understood the meaning of the virtue Respect and the relevance of practicing virtues for living in society.Esse artigo trata do ensino da virtude Respeito por meio da contação e da sonorização de história em aulas de Educação Musical. A fundamentação teórica está na filosofia de Aristóteles. A hipótese é que a Ética pode ser ensinada, por meio de virtudes, nas aulas de Educação Musical nos Anos Iniciais – Ensino Fundamental. Os objetivos da pesquisa são: estabelecer a relação entre Ética e Educação Musical e realizar uma atividade sobre a virtude Respeito. A pesquisa é qualitativa. É possível concluir que os alunos compreenderam o significado da virtude Respeito e a relevância da prática de virtudes para o convívio em sociedade.Este artículo trata sobre la enseñanza de la virtud Respeto a través del Storytelling y la creación de Efectos Sonoros en las clases de Educación Musical. El fundamento teórico está en la filosofía de Aristóteles. La hipótesis es que la Ética se puede enseñar a través de las virtudes en las clases de Educación Musical en la Escuela Primaria. Los objetivos de la investigación son: establecer la relación entre la Ética y la Educación Musical; y realizar una actividad sobre la virtud Respeto. La investigación es cualitativa. Es posible concluir que los estudiantes comprendieron el significado de la virtud Respeto a las virtudes y la relevancia de practicar las virtudes para vivir en sociedad.Fundação CesgranrioKreutzfeld, Cristina SilvaLins, Maria Judith Sucupira da Costa2022-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/361910.1590/S0104-40362021003003619Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 117 (2022): Revista Ensaio Out./Dez.; 1112-11311809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1737https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1590%2FS0104-40362021003003619https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1738AméricasDireitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-12-13T19:42:14Zoai:ojs.localhost:article/3619Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-12-13T19:42:14Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning respect through Music Education in schools Aprendizagem do respeito por meio da Educação musical nas escolas Aprendiendo respeto a través de la Educación musical en las escuelas |
title |
Learning respect through Music Education in schools |
spellingShingle |
Learning respect through Music Education in schools Learning respect through Music Education in schools Kreutzfeld, Cristina Silva Education, Music Education Ethics; Respect; Music Education Educação; Educação Musical Ética; Respeito; Educação Musical Ética; Respeto; Educación Musical Kreutzfeld, Cristina Silva Education, Music Education Ethics; Respect; Music Education Educação; Educação Musical Ética; Respeito; Educação Musical Ética; Respeto; Educación Musical |
title_short |
Learning respect through Music Education in schools |
title_full |
Learning respect through Music Education in schools |
title_fullStr |
Learning respect through Music Education in schools Learning respect through Music Education in schools |
title_full_unstemmed |
Learning respect through Music Education in schools Learning respect through Music Education in schools |
title_sort |
Learning respect through Music Education in schools |
author |
Kreutzfeld, Cristina Silva |
author_facet |
Kreutzfeld, Cristina Silva Kreutzfeld, Cristina Silva Lins, Maria Judith Sucupira da Costa Lins, Maria Judith Sucupira da Costa |
author_role |
author |
author2 |
Lins, Maria Judith Sucupira da Costa |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kreutzfeld, Cristina Silva Lins, Maria Judith Sucupira da Costa |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education, Music Education Ethics; Respect; Music Education Educação; Educação Musical Ética; Respeito; Educação Musical Ética; Respeto; Educación Musical |
topic |
Education, Music Education Ethics; Respect; Music Education Educação; Educação Musical Ética; Respeito; Educação Musical Ética; Respeto; Educación Musical |
description |
This article deals with teaching of the virtue Respect through Storytelling and with creating Sound Effects in Music Education classes. The theoretical foundation is in Aristotle’s philosophy. The hypothesis is that Ethics can be taught through virtues in Music Education classes in the Elementary School. The objectives of the research are: to establish the relationship between Ethics and Music Education; and to perform an activity on the virtue Respect. The research is qualitative. It is possible to conclude that students understood the meaning of the virtue Respect and the relevance of practicing virtues for living in society. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619 10.1590/S0104-40362021003003619 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-40362021003003619 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1737 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1590%2FS0104-40362021003003619 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1738 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Américas |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 117 (2022): Revista Ensaio Out./Dez.; 1112-1131 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1822171148073304064 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0104-40362021003003619 |