Learning respect through Music Education in schools

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kreutzfeld, Cristina Silva
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619
Resumo: This article deals with teaching of the virtue Respect through Storytelling and with creating Sound Effects in Music Education classes. The theoretical foundation is in Aristotle’s philosophy. The hypothesis is that Ethics can be taught through virtues in Music Education classes in the Elementary School. The objectives of the research are: to establish the relationship between Ethics and Music Education; and to perform an activity on the virtue Respect. The research is qualitative. It is possible to conclude that students understood the meaning of the virtue Respect and the relevance of practicing virtues for living in society.
id CESGRANRIO_eecb38bd76fa552eba7cc87c609882b0
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/3619
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Learning respect through Music Education in schoolsAprendizagem do respeito por meio da Educação musical nas escolasAprendiendo respeto a través de la Educación musical en las escuelasEducation, Music EducationEthics; Respect; Music EducationEducação; Educação MusicalÉtica; Respeito; Educação MusicalÉtica; Respeto; Educación MusicalThis article deals with teaching of the virtue Respect through Storytelling and with creating Sound Effects in Music Education classes. The theoretical foundation is in Aristotle’s philosophy. The hypothesis is that Ethics can be taught through virtues in Music Education classes in the Elementary School. The objectives of the research are: to establish the relationship between Ethics and Music Education; and to perform an activity on the virtue Respect. The research is qualitative. It is possible to conclude that students understood the meaning of the virtue Respect and the relevance of practicing virtues for living in society.Esse artigo trata do ensino da virtude Respeito por meio da contação e da sonorização de história em aulas de Educação Musical. A fundamentação teórica está na filosofia de Aristóteles. A hipótese é que a Ética pode ser ensinada, por meio de virtudes, nas aulas de Educação Musical nos Anos Iniciais – Ensino Fundamental. Os objetivos da pesquisa são: estabelecer a relação entre Ética e Educação Musical e realizar uma atividade sobre a virtude Respeito. A pesquisa é qualitativa. É possível concluir que os alunos compreenderam o significado da virtude Respeito e a relevância da prática de virtudes para o convívio em sociedade.Este artículo trata sobre la enseñanza de la virtud Respeto a través del Storytelling y la creación de Efectos Sonoros en las clases de Educación Musical. El fundamento teórico está en la filosofía de Aristóteles. La hipótesis es que la Ética se puede enseñar a través de las virtudes en las clases de Educación Musical en la Escuela Primaria. Los objetivos de la investigación son: establecer la relación entre la Ética y la Educación Musical; y realizar una actividad sobre la virtud Respeto. La investigación es cualitativa. Es posible concluir que los estudiantes comprendieron el significado de la virtud Respeto a las virtudes y la relevancia de practicar las virtudes para vivir en sociedad.Fundação CesgranrioKreutzfeld, Cristina SilvaLins, Maria Judith Sucupira da Costa2022-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/361910.1590/S0104-40362021003003619Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 117 (2022): Revista Ensaio Out./Dez.; 1112-11311809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1737https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1590%2FS0104-40362021003003619https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1738AméricasDireitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-12-13T19:42:14Zoai:ojs.localhost:article/3619Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-12-13T19:42:14Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Learning respect through Music Education in schools
Aprendizagem do respeito por meio da Educação musical nas escolas
Aprendiendo respeto a través de la Educación musical en las escuelas
title Learning respect through Music Education in schools
spellingShingle Learning respect through Music Education in schools
Kreutzfeld, Cristina Silva
Education, Music Education
Ethics; Respect; Music Education
Educação; Educação Musical
Ética; Respeito; Educação Musical
Ética; Respeto; Educación Musical
title_short Learning respect through Music Education in schools
title_full Learning respect through Music Education in schools
title_fullStr Learning respect through Music Education in schools
title_full_unstemmed Learning respect through Music Education in schools
title_sort Learning respect through Music Education in schools
author Kreutzfeld, Cristina Silva
author_facet Kreutzfeld, Cristina Silva
Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
author_role author
author2 Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Kreutzfeld, Cristina Silva
Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Education, Music Education
Ethics; Respect; Music Education
Educação; Educação Musical
Ética; Respeito; Educação Musical
Ética; Respeto; Educación Musical
topic Education, Music Education
Ethics; Respect; Music Education
Educação; Educação Musical
Ética; Respeito; Educação Musical
Ética; Respeto; Educación Musical
description This article deals with teaching of the virtue Respect through Storytelling and with creating Sound Effects in Music Education classes. The theoretical foundation is in Aristotle’s philosophy. The hypothesis is that Ethics can be taught through virtues in Music Education classes in the Elementary School. The objectives of the research are: to establish the relationship between Ethics and Music Education; and to perform an activity on the virtue Respect. The research is qualitative. It is possible to conclude that students understood the meaning of the virtue Respect and the relevance of practicing virtues for living in society.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-22
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619
10.1590/S0104-40362021003003619
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619
identifier_str_mv 10.1590/S0104-40362021003003619
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1737
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1590%2FS0104-40362021003003619
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3619/1738
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Américas








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 117 (2022): Revista Ensaio Out./Dez.; 1112-1131
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832034256125952