Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chrispino, Alvaro
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Bayma, Fatima, Rezende, Frederico Pifano de
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399
Resumo: The present work shows the need to provide good training for Public Policies and Management professionals, considering the social pressures for improving the efficiency of policies, and also, for obedience regarding the Constitutional Principle of the Public Administration Efficiency. It analyzes research regarding the existence of the Public Policies subject (seen as a process of formulation, execution and evaluation) in 48 Pedagogy courses (maintained by teaching institutions with Doctorate in Education Programs) and 50 Administration courses, and, in the end, presents a proposition of a pilot course in horizontal specialization in public policies, as Carlos Matus proposes, as in post-graduation pilot courses in higher education at federal institutions. The result identifies 16 of 48 Higher Education Institutions maintaining pedagogy and 11 of 50 HEI with administration courses containing the Public Policies subject that teaches the process of formulation, execution and evaluation.
id CESGRANRIO_fced2b27c75c22b32d932e6d3de61d44
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/399
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-ciesAnalisis y propuesta de formacion de educadores y administradores en Politicas Públi-casAnalise e proposta de formação de educadores e administradores em Politicas PúblicasPoliticas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicasPublic policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policiesPoliticas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicasThe present work shows the need to provide good training for Public Policies and Management professionals, considering the social pressures for improving the efficiency of policies, and also, for obedience regarding the Constitutional Principle of the Public Administration Efficiency. It analyzes research regarding the existence of the Public Policies subject (seen as a process of formulation, execution and evaluation) in 48 Pedagogy courses (maintained by teaching institutions with Doctorate in Education Programs) and 50 Administration courses, and, in the end, presents a proposition of a pilot course in horizontal specialization in public policies, as Carlos Matus proposes, as in post-graduation pilot courses in higher education at federal institutions. The result identifies 16 of 48 Higher Education Institutions maintaining pedagogy and 11 of 50 HEI with administration courses containing the Public Policies subject that teaches the process of formulation, execution and evaluation.Este trabajo presenta la necesidad de la formacion de profesionales en Politicas Públicas y Gestion, teniendo en cuenta el momento social por el cual pasa  Brasil, con  la sociedad pidiendo mejores resultados en el uso del recurso público y en obediencia al Principio Constitucional de la Eficiencia de la Administracion Pública. Esta investigación  analiza la existencia o no de la asignatura de Politicas Públicas (vista como proceso de formulacion, ejecucion y evaluacion) en 48 cursos de Pedagogia (mantenidos por instituciones de enseñanza con Programa de Doctorado en Educacion) y 50 cursos de Administracion. Despues presenta una propuesta de curso piloto de especializacion horizontal en politicas públicas, como propone Carlos Mantus, conforme cursos piloto en posgrado de institucion federal de enseñanza superior. El resultado identifica 16 en 48            IES (Instituciones de Educacion Superior) que mantienen pedagogia y 11 en 50 IES con cursos de administracion con la asignatura de Politicas Públicas que trate de procesos de formulacion, ejecucion y evaluacion.O presente trabalho apresenta a necessidade da formação de profissionais em Politicas Públicas e Gestao, considerando o momento social por que passa o Brasil, com cobrancas pela sociedade por melhores resultados no uso do recurso público e, tambem, em obediencia ao Principio Constitucional da Eficiencia da Administração Pública. Analisa pesquisa sobre a existencia, ou nao, da disciplina de Politicas Públicas (vista como processo de formulação, execução e avaliação) em 48 cursos de Pedagogia (mantidos por instituicoes de ensino que possuam Programa de Doutorado em Educação) e 50 cursos de Administração e  para, ao fim, apresentar um proposta de curso piloto de especialização horizontal em politicas públicas, como propoe Carlos Matus, conforme cursos piloto em pos-graduação de instituicao federal de ensino superior. O resultado identifica 16 em 48 IES que mantem pedagogia e 11 em 50 IES com cursos de administração com a disciplina de Politicas Públicas que trate de processos de formulação, execução e avaliação.Fundação CesgranrioChrispino, AlvaroBayma, FatimaRezende, Frederico Pifano de2012-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 20, n. 76 (2012): Revista Ensaio - Jul./Set.; 555-5861809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:16Zoai:ojs.localhost:article/399Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:16Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
Analisis y propuesta de formacion de educadores y administradores en Politicas Públi-cas
Analise e proposta de formação de educadores e administradores em Politicas Públicas
title Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
spellingShingle Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
Chrispino, Alvaro
Politicas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicas
Public policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policies
Politicas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicas
title_short Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
title_full Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
title_fullStr Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
title_full_unstemmed Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
title_sort Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
author Chrispino, Alvaro
author_facet Chrispino, Alvaro
Bayma, Fatima
Rezende, Frederico Pifano de
author_role author
author2 Bayma, Fatima
Rezende, Frederico Pifano de
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Chrispino, Alvaro
Bayma, Fatima
Rezende, Frederico Pifano de
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Politicas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicas
Public policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policies
Politicas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicas
topic Politicas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicas
Public policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policies
Politicas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicas
description The present work shows the need to provide good training for Public Policies and Management professionals, considering the social pressures for improving the efficiency of policies, and also, for obedience regarding the Constitutional Principle of the Public Administration Efficiency. It analyzes research regarding the existence of the Public Policies subject (seen as a process of formulation, execution and evaluation) in 48 Pedagogy courses (maintained by teaching institutions with Doctorate in Education Programs) and 50 Administration courses, and, in the end, presents a proposition of a pilot course in horizontal specialization in public policies, as Carlos Matus proposes, as in post-graduation pilot courses in higher education at federal institutions. The result identifies 16 of 48 Higher Education Institutions maintaining pedagogy and 11 of 50 HEI with administration courses containing the Public Policies subject that teaches the process of formulation, execution and evaluation.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-07-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 20, n. 76 (2012): Revista Ensaio - Jul./Set.; 555-586
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832031491031040