Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399 |
Resumo: | The present work shows the need to provide good training for Public Policies and Management professionals, considering the social pressures for improving the efficiency of policies, and also, for obedience regarding the Constitutional Principle of the Public Administration Efficiency. It analyzes research regarding the existence of the Public Policies subject (seen as a process of formulation, execution and evaluation) in 48 Pedagogy courses (maintained by teaching institutions with Doctorate in Education Programs) and 50 Administration courses, and, in the end, presents a proposition of a pilot course in horizontal specialization in public policies, as Carlos Matus proposes, as in post-graduation pilot courses in higher education at federal institutions. The result identifies 16 of 48 Higher Education Institutions maintaining pedagogy and 11 of 50 HEI with administration courses containing the Public Policies subject that teaches the process of formulation, execution and evaluation. |
id |
CESGRANRIO_fced2b27c75c22b32d932e6d3de61d44 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/399 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-ciesAnalisis y propuesta de formacion de educadores y administradores en Politicas Públi-casAnalise e proposta de formação de educadores e administradores em Politicas PúblicasPoliticas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicasPublic policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policiesPoliticas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicasThe present work shows the need to provide good training for Public Policies and Management professionals, considering the social pressures for improving the efficiency of policies, and also, for obedience regarding the Constitutional Principle of the Public Administration Efficiency. It analyzes research regarding the existence of the Public Policies subject (seen as a process of formulation, execution and evaluation) in 48 Pedagogy courses (maintained by teaching institutions with Doctorate in Education Programs) and 50 Administration courses, and, in the end, presents a proposition of a pilot course in horizontal specialization in public policies, as Carlos Matus proposes, as in post-graduation pilot courses in higher education at federal institutions. The result identifies 16 of 48 Higher Education Institutions maintaining pedagogy and 11 of 50 HEI with administration courses containing the Public Policies subject that teaches the process of formulation, execution and evaluation.Este trabajo presenta la necesidad de la formacion de profesionales en Politicas Públicas y Gestion, teniendo en cuenta el momento social por el cual pasa Brasil, con la sociedad pidiendo mejores resultados en el uso del recurso público y en obediencia al Principio Constitucional de la Eficiencia de la Administracion Pública. Esta investigación analiza la existencia o no de la asignatura de Politicas Públicas (vista como proceso de formulacion, ejecucion y evaluacion) en 48 cursos de Pedagogia (mantenidos por instituciones de enseñanza con Programa de Doctorado en Educacion) y 50 cursos de Administracion. Despues presenta una propuesta de curso piloto de especializacion horizontal en politicas públicas, como propone Carlos Mantus, conforme cursos piloto en posgrado de institucion federal de enseñanza superior. El resultado identifica 16 en 48 IES (Instituciones de Educacion Superior) que mantienen pedagogia y 11 en 50 IES con cursos de administracion con la asignatura de Politicas Públicas que trate de procesos de formulacion, ejecucion y evaluacion.O presente trabalho apresenta a necessidade da formação de profissionais em Politicas Públicas e Gestao, considerando o momento social por que passa o Brasil, com cobrancas pela sociedade por melhores resultados no uso do recurso público e, tambem, em obediencia ao Principio Constitucional da Eficiencia da Administração Pública. Analisa pesquisa sobre a existencia, ou nao, da disciplina de Politicas Públicas (vista como processo de formulação, execução e avaliação) em 48 cursos de Pedagogia (mantidos por instituicoes de ensino que possuam Programa de Doutorado em Educação) e 50 cursos de Administração e para, ao fim, apresentar um proposta de curso piloto de especialização horizontal em politicas públicas, como propoe Carlos Matus, conforme cursos piloto em pos-graduação de instituicao federal de ensino superior. O resultado identifica 16 em 48 IES que mantem pedagogia e 11 em 50 IES com cursos de administração com a disciplina de Politicas Públicas que trate de processos de formulação, execução e avaliação.Fundação CesgranrioChrispino, AlvaroBayma, FatimaRezende, Frederico Pifano de2012-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 20, n. 76 (2012): Revista Ensaio - Jul./Set.; 555-5861809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:16Zoai:ojs.localhost:article/399Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:16Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies Analisis y propuesta de formacion de educadores y administradores en Politicas Públi-cas Analise e proposta de formação de educadores e administradores em Politicas Públicas |
title |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies |
spellingShingle |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies Chrispino, Alvaro Politicas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicas Public policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policies Politicas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicas |
title_short |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies |
title_full |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies |
title_fullStr |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies |
title_full_unstemmed |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies |
title_sort |
Analysis and proposition of formation of educators and administrators in Public Poli-cies |
author |
Chrispino, Alvaro |
author_facet |
Chrispino, Alvaro Bayma, Fatima Rezende, Frederico Pifano de |
author_role |
author |
author2 |
Bayma, Fatima Rezende, Frederico Pifano de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chrispino, Alvaro Bayma, Fatima Rezende, Frederico Pifano de |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Politicas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicas Public policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policies Politicas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicas |
topic |
Politicas públicas; Eficiencia en la administracion pública; Formacion de educadores en politicas públicas; Formacion en politicas públicas Public policy; Efficiency in public administration; Formation of educators in public policies; Formation in public policies Politicas públicas; Eficiencia na administração pública; Formação de educadores em politicas públicas; Formação em politicas públicas |
description |
The present work shows the need to provide good training for Public Policies and Management professionals, considering the social pressures for improving the efficiency of policies, and also, for obedience regarding the Constitutional Principle of the Public Administration Efficiency. It analyzes research regarding the existence of the Public Policies subject (seen as a process of formulation, execution and evaluation) in 48 Pedagogy courses (maintained by teaching institutions with Doctorate in Education Programs) and 50 Administration courses, and, in the end, presents a proposition of a pilot course in horizontal specialization in public policies, as Carlos Matus proposes, as in post-graduation pilot courses in higher education at federal institutions. The result identifies 16 of 48 Higher Education Institutions maintaining pedagogy and 11 of 50 HEI with administration courses containing the Public Policies subject that teaches the process of formulation, execution and evaluation. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-07-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/399 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 20, n. 76 (2012): Revista Ensaio - Jul./Set.; 555-586 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832031491031040 |