Aristotle on Politics and Emotions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Coelho, Nuno Manuel Morgadinho dos Santos
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Barbosa, Kelly de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Teorias da Democracia e Direitos Políticos
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/revistateoriasdemocracia/article/view/1110
Resumo: The passages where the emotion comes to the fore in policy reveals the importance of pathos in the Aristotelian political thought. Passions are central to understanding the challenge of institution, conservation and development of polis, permanently at risk of dissolution. To politics, as practical knowledge, does not matter only knowing the good, but making it real. Whereas the good thing is that which saves, the first concern of political philosophy is to know what contributes to safeguard the polis, and what threatens and destroys it. This papers aims at the role of emotions in this processes.
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spelling Aristotle on Politics and EmotionsEmoções e Política em AristótelesAristotle; Politics; Emotions; PathosAristóteles; Política; Emoções; PathosThe passages where the emotion comes to the fore in policy reveals the importance of pathos in the Aristotelian political thought. Passions are central to understanding the challenge of institution, conservation and development of polis, permanently at risk of dissolution. To politics, as practical knowledge, does not matter only knowing the good, but making it real. Whereas the good thing is that which saves, the first concern of political philosophy is to know what contributes to safeguard the polis, and what threatens and destroys it. This papers aims at the role of emotions in this processes.O levantamento das passagens em que a emoção assume o primeiro plano na Política revela a importância do pathos no pensamento político aristotélico. As paixões são centrais para entender o desafio de instituição, conservação e desenvolvimento da polis, permanentemente em risco de dissolução. À política, como saber prático, não importa apenas conhecer o bem, mas atingi-lo. Considerando que o bem de uma coisa é aquilo que a conserva, a primeira preocupação da filosofia política está em saber o que contribui para salvaguardar a polis, e o que a ameaça e destrói. Logo, questiona-se o papel da emoção no tratado.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDICoelho, Nuno Manuel Morgadinho dos SantosBarbosa, Kelly de Souza2016-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistateoriasdemocracia/article/view/111010.26668/IndexLawJournals/2525-9660/2016.v2i1.1110Revista de Teorias da Democracia e Direitos Políticos; v. 2, n. 1 (2016): JANEIRO/JUNHO; 157-1782525-96602525-9660reponame:Revista de Teorias da Democracia e Direitos Políticosinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistateoriasdemocracia/article/view/1110/pdfDireitos autorais 2016 Nuno Manuel Morgadinho dos Santos Coelho, Kelly de Souza Barbosahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-21T04:36:14Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1110Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/revistateoriasdemocraciaaONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistateoriasdemocracia/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96602525-9660opendoar:2018-02-21T04:36:14Revista de Teorias da Democracia e Direitos Políticos - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
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