The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Costa, Thaís Xavier Ferreira
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Denck, Cassia Alves Moreira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294
Resumo: This study aims to present a compiled study of the judicial system and the legal profession in the United States and England, seeking to identify their judicial structures and their history, the discipline of law and the activities resulting from the system of law, and profile the legal education comparing their methodologies and their reflections in the legal professions. At the end, they can identify points of convergence within the Common Law system, comparing it to the points raised with the system in force in Brazil. Therefore, the exploratory literature methodology, based on doctrinal works and other scientific studies will be used. 
id CONPEDI-1_53d5533fb2936d3dcf7a30f36364a514
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/1294
network_acronym_str CONPEDI-1
network_name_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository_id_str
spelling The Education and the Legal Jobs in USA and England: General ProfileO Ensino e as Profissões Jurídicas nos EUA e na Inglaterra: Perfil GeralMethodology; Teaching; LawyersMetodologia; Ensino; Profissões JurídicasThis study aims to present a compiled study of the judicial system and the legal profession in the United States and England, seeking to identify their judicial structures and their history, the discipline of law and the activities resulting from the system of law, and profile the legal education comparing their methodologies and their reflections in the legal professions. At the end, they can identify points of convergence within the Common Law system, comparing it to the points raised with the system in force in Brazil. Therefore, the exploratory literature methodology, based on doctrinal works and other scientific studies will be used. O presente trabalho tem por objetivo apresentar um estudo compilado da organização judiciária e das carreiras jurídicas nos Estados Unidos da América e na Inglaterra, procurando identificar suas estruturas judiciárias e seu histórico, a disciplina da advocacia e das atividades decorrentes do sistema de Direito, além de traçar o perfil do ensino jurídico comparando suas metodologias e os seus reflexos nas profissões jurídicas. Ao final, identificam-se pontos de convergência dentro do Sistema Commom Law, comparando-o nos aspectos abordados com o Sistema em vigência no Brasil. Para tanto, será utilizada a metodologia bibliográfica exploratória, pautada em obras doutrinárias e demais estudos científicos.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIda Costa, Thaís Xavier FerreiraDenck, Cassia Alves Moreira2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/129410.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1294Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 85-1042525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294/pdfDireitos autorais 2017 Thaís Xavier Ferreira da Costa, Cassia Alves Moreira Denckhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:45Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1294Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:45Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
O Ensino e as Profissões Jurídicas nos EUA e na Inglaterra: Perfil Geral
title The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
spellingShingle The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
da Costa, Thaís Xavier Ferreira
Methodology; Teaching; Lawyers
Metodologia; Ensino; Profissões Jurídicas
title_short The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
title_full The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
title_fullStr The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
title_full_unstemmed The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
title_sort The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
author da Costa, Thaís Xavier Ferreira
author_facet da Costa, Thaís Xavier Ferreira
Denck, Cassia Alves Moreira
author_role author
author2 Denck, Cassia Alves Moreira
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv da Costa, Thaís Xavier Ferreira
Denck, Cassia Alves Moreira
dc.subject.por.fl_str_mv Methodology; Teaching; Lawyers
Metodologia; Ensino; Profissões Jurídicas
topic Methodology; Teaching; Lawyers
Metodologia; Ensino; Profissões Jurídicas
description This study aims to present a compiled study of the judicial system and the legal profession in the United States and England, seeking to identify their judicial structures and their history, the discipline of law and the activities resulting from the system of law, and profile the legal education comparing their methodologies and their reflections in the legal professions. At the end, they can identify points of convergence within the Common Law system, comparing it to the points raised with the system in force in Brazil. Therefore, the exploratory literature methodology, based on doctrinal works and other scientific studies will be used. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1294
url http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1294
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Thaís Xavier Ferreira da Costa, Cassia Alves Moreira Denck
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Thaís Xavier Ferreira da Costa, Cassia Alves Moreira Denck
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 85-104
2525-9636
2525-9636
reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
collection Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1808858110191730688