The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294 |
Resumo: | This study aims to present a compiled study of the judicial system and the legal profession in the United States and England, seeking to identify their judicial structures and their history, the discipline of law and the activities resulting from the system of law, and profile the legal education comparing their methodologies and their reflections in the legal professions. At the end, they can identify points of convergence within the Common Law system, comparing it to the points raised with the system in force in Brazil. Therefore, the exploratory literature methodology, based on doctrinal works and other scientific studies will be used. |
id |
CONPEDI-1_53d5533fb2936d3dcf7a30f36364a514 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/1294 |
network_acronym_str |
CONPEDI-1 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository_id_str |
|
spelling |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General ProfileO Ensino e as Profissões Jurídicas nos EUA e na Inglaterra: Perfil GeralMethodology; Teaching; LawyersMetodologia; Ensino; Profissões JurídicasThis study aims to present a compiled study of the judicial system and the legal profession in the United States and England, seeking to identify their judicial structures and their history, the discipline of law and the activities resulting from the system of law, and profile the legal education comparing their methodologies and their reflections in the legal professions. At the end, they can identify points of convergence within the Common Law system, comparing it to the points raised with the system in force in Brazil. Therefore, the exploratory literature methodology, based on doctrinal works and other scientific studies will be used. O presente trabalho tem por objetivo apresentar um estudo compilado da organização judiciária e das carreiras jurídicas nos Estados Unidos da América e na Inglaterra, procurando identificar suas estruturas judiciárias e seu histórico, a disciplina da advocacia e das atividades decorrentes do sistema de Direito, além de traçar o perfil do ensino jurídico comparando suas metodologias e os seus reflexos nas profissões jurídicas. Ao final, identificam-se pontos de convergência dentro do Sistema Commom Law, comparando-o nos aspectos abordados com o Sistema em vigência no Brasil. Para tanto, será utilizada a metodologia bibliográfica exploratória, pautada em obras doutrinárias e demais estudos científicos.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIda Costa, Thaís Xavier FerreiraDenck, Cassia Alves Moreira2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/129410.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1294Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 85-1042525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294/pdfDireitos autorais 2017 Thaís Xavier Ferreira da Costa, Cassia Alves Moreira Denckhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:45Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1294Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:45Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile O Ensino e as Profissões Jurídicas nos EUA e na Inglaterra: Perfil Geral |
title |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile |
spellingShingle |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile da Costa, Thaís Xavier Ferreira Methodology; Teaching; Lawyers Metodologia; Ensino; Profissões Jurídicas |
title_short |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile |
title_full |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile |
title_fullStr |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile |
title_full_unstemmed |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile |
title_sort |
The Education and the Legal Jobs in USA and England: General Profile |
author |
da Costa, Thaís Xavier Ferreira |
author_facet |
da Costa, Thaís Xavier Ferreira Denck, Cassia Alves Moreira |
author_role |
author |
author2 |
Denck, Cassia Alves Moreira |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Costa, Thaís Xavier Ferreira Denck, Cassia Alves Moreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Methodology; Teaching; Lawyers Metodologia; Ensino; Profissões Jurídicas |
topic |
Methodology; Teaching; Lawyers Metodologia; Ensino; Profissões Jurídicas |
description |
This study aims to present a compiled study of the judicial system and the legal profession in the United States and England, seeking to identify their judicial structures and their history, the discipline of law and the activities resulting from the system of law, and profile the legal education comparing their methodologies and their reflections in the legal professions. At the end, they can identify points of convergence within the Common Law system, comparing it to the points raised with the system in force in Brazil. Therefore, the exploratory literature methodology, based on doctrinal works and other scientific studies will be used. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1294 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1294 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1294/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Thaís Xavier Ferreira da Costa, Cassia Alves Moreira Denck http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Thaís Xavier Ferreira da Costa, Cassia Alves Moreira Denck http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 85-104 2525-9636 2525-9636 reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
collection |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1808858110191730688 |