Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Jailsom Leandro de
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176
Resumo: This article deals with the growth of courses and enrollment in higher education in Brazil - and in particular law school - and the change in the profile of the new students, especially the adoption of quota policies and public funding of places in private institutions . Considering the difficulties of these students, seeks to respond to the existing higher education methodology is appropriate or whether it would be necessary to create a new one to serve them. In order to ensure quality in education and to provide the tickets conditions to realize their potential, related measures to be taken.
id CONPEDI-1_8d4da3e194b6974180d6ac206e935e99
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/176
network_acronym_str CONPEDI-1
network_name_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository_id_str
spelling Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?Crescimento do Ensino Superior e Popularização do Acesso: Necessidade de uma Nova Metodologia de Ensino?Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; MethodologyEnsino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; MetodologiaThis article deals with the growth of courses and enrollment in higher education in Brazil - and in particular law school - and the change in the profile of the new students, especially the adoption of quota policies and public funding of places in private institutions . Considering the difficulties of these students, seeks to respond to the existing higher education methodology is appropriate or whether it would be necessary to create a new one to serve them. In order to ensure quality in education and to provide the tickets conditions to realize their potential, related measures to be taken.O presente artigo trata do crescimento dos cursos e das matrículas no ensino superior no Brasil – e do curso de Direito em particular – e a mudança no perfil dos alunos ingressantes, notadamente pela adoção das políticas de cotas e pelo financiamento público de vagas em instituições privadas. Considerando as dificuldades desses alunos, procura responder se a metodologia de ensino superior existente é adequada ou se seria necessário criar uma nova para atendê-los. Com o intuito de assegurar a qualidade no ensino e de propiciar aos ingressos condições de realizar seu potencial, relaciona medidas a serem tomadas.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDISousa, Jailsom Leandro de2016-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/17610.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.176Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 88 - 1092525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176/pdfDireitos autorais 2016 Jailsom Leandro de Sousahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:44Zoai:ojs.indexlaw.org:article/176Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:44Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
Crescimento do Ensino Superior e Popularização do Acesso: Necessidade de uma Nova Metodologia de Ensino?
title Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
spellingShingle Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
Sousa, Jailsom Leandro de
Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; Methodology
Ensino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; Metodologia
title_short Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
title_full Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
title_fullStr Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
title_full_unstemmed Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
title_sort Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
author Sousa, Jailsom Leandro de
author_facet Sousa, Jailsom Leandro de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Sousa, Jailsom Leandro de
dc.subject.por.fl_str_mv Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; Methodology
Ensino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; Metodologia
topic Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; Methodology
Ensino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; Metodologia
description This article deals with the growth of courses and enrollment in higher education in Brazil - and in particular law school - and the change in the profile of the new students, especially the adoption of quota policies and public funding of places in private institutions . Considering the difficulties of these students, seeks to respond to the existing higher education methodology is appropriate or whether it would be necessary to create a new one to serve them. In order to ensure quality in education and to provide the tickets conditions to realize their potential, related measures to be taken.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.176
url http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.176
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Jailsom Leandro de Sousa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Jailsom Leandro de Sousa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 88 - 109
2525-9636
2525-9636
reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
collection Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1808858109881352192