Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176 |
Resumo: | This article deals with the growth of courses and enrollment in higher education in Brazil - and in particular law school - and the change in the profile of the new students, especially the adoption of quota policies and public funding of places in private institutions . Considering the difficulties of these students, seeks to respond to the existing higher education methodology is appropriate or whether it would be necessary to create a new one to serve them. In order to ensure quality in education and to provide the tickets conditions to realize their potential, related measures to be taken. |
id |
CONPEDI-1_8d4da3e194b6974180d6ac206e935e99 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/176 |
network_acronym_str |
CONPEDI-1 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository_id_str |
|
spelling |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods?Crescimento do Ensino Superior e Popularização do Acesso: Necessidade de uma Nova Metodologia de Ensino?Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; MethodologyEnsino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; MetodologiaThis article deals with the growth of courses and enrollment in higher education in Brazil - and in particular law school - and the change in the profile of the new students, especially the adoption of quota policies and public funding of places in private institutions . Considering the difficulties of these students, seeks to respond to the existing higher education methodology is appropriate or whether it would be necessary to create a new one to serve them. In order to ensure quality in education and to provide the tickets conditions to realize their potential, related measures to be taken.O presente artigo trata do crescimento dos cursos e das matrículas no ensino superior no Brasil – e do curso de Direito em particular – e a mudança no perfil dos alunos ingressantes, notadamente pela adoção das políticas de cotas e pelo financiamento público de vagas em instituições privadas. Considerando as dificuldades desses alunos, procura responder se a metodologia de ensino superior existente é adequada ou se seria necessário criar uma nova para atendê-los. Com o intuito de assegurar a qualidade no ensino e de propiciar aos ingressos condições de realizar seu potencial, relaciona medidas a serem tomadas.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDISousa, Jailsom Leandro de2016-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/17610.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.176Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 88 - 1092525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176/pdfDireitos autorais 2016 Jailsom Leandro de Sousahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:44Zoai:ojs.indexlaw.org:article/176Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:44Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? Crescimento do Ensino Superior e Popularização do Acesso: Necessidade de uma Nova Metodologia de Ensino? |
title |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? |
spellingShingle |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? Sousa, Jailsom Leandro de Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; Methodology Ensino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; Metodologia |
title_short |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? |
title_full |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? |
title_fullStr |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? |
title_full_unstemmed |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? |
title_sort |
Growth of Higher Education and Access Popularization: Need for a New Teaching Methods? |
author |
Sousa, Jailsom Leandro de |
author_facet |
Sousa, Jailsom Leandro de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Jailsom Leandro de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; Methodology Ensino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; Metodologia |
topic |
Higher education; Growth; Access; Quotas; Law course; Methodology Ensino superior; Crescimento; Acesso; Cotas; Curso de direito; Metodologia |
description |
This article deals with the growth of courses and enrollment in higher education in Brazil - and in particular law school - and the change in the profile of the new students, especially the adoption of quota policies and public funding of places in private institutions . Considering the difficulties of these students, seeks to respond to the existing higher education methodology is appropriate or whether it would be necessary to create a new one to serve them. In order to ensure quality in education and to provide the tickets conditions to realize their potential, related measures to be taken. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.176 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.176 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/176/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Jailsom Leandro de Sousa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Jailsom Leandro de Sousa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 88 - 109 2525-9636 2525-9636 reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
collection |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1808858109881352192 |