The Legal Surrealism as a Method for Legal Education to Warat

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Eccard, Ana Flávia Costa
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Rabelo, Leonardo de Matos Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Filosofia do Direito
Texto Completo: https://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/article/view/1475
Resumo: This work is aimed at interested reflection of the thought of Luis Alberto Warat under the aegis of legal education, it is a reinterpretation of the work The Legal Science and her two husbands, which addresses the carnavalizado imaginary. This proposal is born motivated concepts and deconstructions made by the author in question. It is analyzing the legal doctrine from a deconstruction that takes the intertwining of Law and Art, passing the love having as a method the legal surrealism. This liberating teaching is conducted by a different conception of reason and emotion.
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spelling The Legal Surrealism as a Method for Legal Education to WaratO Surrealismo Jurídico como Método para o Ensino Jurídico à Luz de WaratWarat; Surrealism; Legal Education; Art; Right.Warat; Surrealismo; Ensino Jurídico; Arte; DireitoThis work is aimed at interested reflection of the thought of Luis Alberto Warat under the aegis of legal education, it is a reinterpretation of the work The Legal Science and her two husbands, which addresses the carnavalizado imaginary. This proposal is born motivated concepts and deconstructions made by the author in question. It is analyzing the legal doctrine from a deconstruction that takes the intertwining of Law and Art, passing the love having as a method the legal surrealism. This liberating teaching is conducted by a different conception of reason and emotion.O presente trabalho visa uma reflexão interessada do pensamento de Luis Alberto Warat sobre a égide do ensino jurídico, trata-se de uma releitura da obra A Ciência Jurídica e seus dois maridos, onde aborda o imaginário carnavalizado. Essa proposta nasce motivada dos conceitos e desconstruções feitas pelo autor em epígrafe. Trata-se de analisar a dogmática jurídica a partir de uma desconstrução que se dá no entrelaçamento entre Direito e Arte, perpassando pelo amor tendo como método o surrealismo jurídico. Essa didática libertadora é conduzida por uma concepção diferenciada entre razão e emoção.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIEccard, Ana Flávia CostaRabelo, Leonardo de Matos Silva2016-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/article/view/147510.26668/IndexLawJournals/2526-012X/2016.v2i2.1475Revista Brasileira de Filosofia do Direito; v. 2, n. 2 (2016): JULHO/DEZEMBRO; 116-1312526-012X2526-012Xreponame:Revista Brasileira de Filosofia do Direitoinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/article/view/1475/1933Direitos autorais 2017 Ana Flávia Costa Eccard, Leonardo de Matos Silva Rabelohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-17T02:49:17Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1475Revistahttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireitoONGhttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/oaipublicacao@conpedi.org.br2526-012X2526-012Xopendoar:2018-02-17T02:49:17Revista Brasileira de Filosofia do Direito - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
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