PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques Pereira, Wagner
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Encontros
Texto Completo: https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662
Resumo: The present article analyses the contributions of Plato and Rousseau to education framework, relying on the theoretical approaches of Hannah Arendt and Cornelius Castoriadis, in order to reflect the importance of these thinkers to rethink the prevailing educational practices nowadays. 
id CP2-1_c4bf3562bb56da3676f0a4bd0dc76353
oai_identifier_str oai:ojs.www.cp2.g12.br:article/662
network_acronym_str CP2-1
network_name_str Revista Encontros
repository_id_str
spelling PLATO AND ROUSSEAU: An Educational TraditionENTRE PLATÃO E ROUSSEAU: Uma tradição educacionalPhilosophy of Educationmodernitycitizenship.Filosofia da EducaçãoModernidadeCidadania.The present article analyses the contributions of Plato and Rousseau to education framework, relying on the theoretical approaches of Hannah Arendt and Cornelius Castoriadis, in order to reflect the importance of these thinkers to rethink the prevailing educational practices nowadays. O presente artigo discute as contribuições de Platão e Rousseau à educação, a partir do referencial teórico de Hannah Arendt e Cornelius Castoriadis, buscando refletir acerca da importância desses pensadores para repensar as práticas educacionais predominantes na atualidade. Imperial Editora do Colégio Pedro II2016-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662Revista Encontros; Vol. 13 No. 25 (2015): Power & Institutions; 94-106Revista Encontros; v. 13 n. 25 (2015): Poder & Instituições; 94-1062447-61961807-3867reponame:Revista Encontrosinstname:Colégio Pedro IIinstacron:CP2porhttps://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662/563Marques Pereira, Wagnerinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-18T04:59:31Zoai:ojs.www.cp2.g12.br:article/662Revistahttps://www.cp2.g12.br/ojs/index.php/encontrosPUBhttp://www.cp2.g12.br/ojs/index.php/encontros/oai||ribasanam@gmail.com||anaprofa@terra.com.br||sbandoli@uol.com.br2447-61961807-3867opendoar:2018-06-18T04:59:31Revista Encontros - Colégio Pedro IIfalse
dc.title.none.fl_str_mv PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
ENTRE PLATÃO E ROUSSEAU: Uma tradição educacional
title PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
spellingShingle PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
Marques Pereira, Wagner
Philosophy of Education
modernity
citizenship.
Filosofia da Educação
Modernidade
Cidadania.
title_short PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
title_full PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
title_fullStr PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
title_full_unstemmed PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
title_sort PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
author Marques Pereira, Wagner
author_facet Marques Pereira, Wagner
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques Pereira, Wagner
dc.subject.por.fl_str_mv Philosophy of Education
modernity
citizenship.
Filosofia da Educação
Modernidade
Cidadania.
topic Philosophy of Education
modernity
citizenship.
Filosofia da Educação
Modernidade
Cidadania.
description The present article analyses the contributions of Plato and Rousseau to education framework, relying on the theoretical approaches of Hannah Arendt and Cornelius Castoriadis, in order to reflect the importance of these thinkers to rethink the prevailing educational practices nowadays. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662
url https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662/563
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Imperial Editora do Colégio Pedro II
publisher.none.fl_str_mv Imperial Editora do Colégio Pedro II
dc.source.none.fl_str_mv Revista Encontros; Vol. 13 No. 25 (2015): Power & Institutions; 94-106
Revista Encontros; v. 13 n. 25 (2015): Poder & Instituições; 94-106
2447-6196
1807-3867
reponame:Revista Encontros
instname:Colégio Pedro II
instacron:CP2
instname_str Colégio Pedro II
instacron_str CP2
institution CP2
reponame_str Revista Encontros
collection Revista Encontros
repository.name.fl_str_mv Revista Encontros - Colégio Pedro II
repository.mail.fl_str_mv ||ribasanam@gmail.com||anaprofa@terra.com.br||sbandoli@uol.com.br
_version_ 1808042179418914816