PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Encontros |
Texto Completo: | https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662 |
Resumo: | The present article analyses the contributions of Plato and Rousseau to education framework, relying on the theoretical approaches of Hannah Arendt and Cornelius Castoriadis, in order to reflect the importance of these thinkers to rethink the prevailing educational practices nowadays. |
id |
CP2-1_c4bf3562bb56da3676f0a4bd0dc76353 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.cp2.g12.br:article/662 |
network_acronym_str |
CP2-1 |
network_name_str |
Revista Encontros |
repository_id_str |
|
spelling |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational TraditionENTRE PLATÃO E ROUSSEAU: Uma tradição educacionalPhilosophy of Educationmodernitycitizenship.Filosofia da EducaçãoModernidadeCidadania.The present article analyses the contributions of Plato and Rousseau to education framework, relying on the theoretical approaches of Hannah Arendt and Cornelius Castoriadis, in order to reflect the importance of these thinkers to rethink the prevailing educational practices nowadays. O presente artigo discute as contribuições de Platão e Rousseau à educação, a partir do referencial teórico de Hannah Arendt e Cornelius Castoriadis, buscando refletir acerca da importância desses pensadores para repensar as práticas educacionais predominantes na atualidade. Imperial Editora do Colégio Pedro II2016-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662Revista Encontros; Vol. 13 No. 25 (2015): Power & Institutions; 94-106Revista Encontros; v. 13 n. 25 (2015): Poder & Instituições; 94-1062447-61961807-3867reponame:Revista Encontrosinstname:Colégio Pedro IIinstacron:CP2porhttps://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662/563Marques Pereira, Wagnerinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-18T04:59:31Zoai:ojs.www.cp2.g12.br:article/662Revistahttps://www.cp2.g12.br/ojs/index.php/encontrosPUBhttp://www.cp2.g12.br/ojs/index.php/encontros/oai||ribasanam@gmail.com||anaprofa@terra.com.br||sbandoli@uol.com.br2447-61961807-3867opendoar:2018-06-18T04:59:31Revista Encontros - Colégio Pedro IIfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition ENTRE PLATÃO E ROUSSEAU: Uma tradição educacional |
title |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition |
spellingShingle |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition Marques Pereira, Wagner Philosophy of Education modernity citizenship. Filosofia da Educação Modernidade Cidadania. |
title_short |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition |
title_full |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition |
title_fullStr |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition |
title_full_unstemmed |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition |
title_sort |
PLATO AND ROUSSEAU: An Educational Tradition |
author |
Marques Pereira, Wagner |
author_facet |
Marques Pereira, Wagner |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques Pereira, Wagner |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Philosophy of Education modernity citizenship. Filosofia da Educação Modernidade Cidadania. |
topic |
Philosophy of Education modernity citizenship. Filosofia da Educação Modernidade Cidadania. |
description |
The present article analyses the contributions of Plato and Rousseau to education framework, relying on the theoretical approaches of Hannah Arendt and Cornelius Castoriadis, in order to reflect the importance of these thinkers to rethink the prevailing educational practices nowadays. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662 |
url |
https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portalespiral.cp2.g12.br/index.php/encontros/article/view/662/563 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Imperial Editora do Colégio Pedro II |
publisher.none.fl_str_mv |
Imperial Editora do Colégio Pedro II |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Encontros; Vol. 13 No. 25 (2015): Power & Institutions; 94-106 Revista Encontros; v. 13 n. 25 (2015): Poder & Instituições; 94-106 2447-6196 1807-3867 reponame:Revista Encontros instname:Colégio Pedro II instacron:CP2 |
instname_str |
Colégio Pedro II |
instacron_str |
CP2 |
institution |
CP2 |
reponame_str |
Revista Encontros |
collection |
Revista Encontros |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Encontros - Colégio Pedro II |
repository.mail.fl_str_mv |
||ribasanam@gmail.com||anaprofa@terra.com.br||sbandoli@uol.com.br |
_version_ |
1808042179418914816 |