A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Manuela de Souza da
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
Texto Completo: https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3333
Resumo: This is a study of cultural representativeness analysis on the impact of media networks on the choice of woman's birth pathway. Objective: To understand the possible effects on the target population produced by the medium in question. Materials and Methods: it is a study with a qualitative approach, of descriptive exploratory character. A data collection was performed through the Instagram application, counting 4 publications for analysis, through the '' # '' search tool. Results: The results allowed the access of publications, convenient supplies to ideologies of interest groups, such as the gestures in their companies of access, nor the needs of a government to choose the woman. Conclusion: media videos have a decisive influence on women, and instagram is a vehicle of weight without transport of influence.
id CUB_a6570872e63fe7678ac88473b4a1e54f
oai_identifier_str oai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/3333
network_acronym_str CUB
network_name_str Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
repository_id_str
spelling A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulherThe influence of social media in the choice of women's way of deliveryParto normalCesáreaParto HumanizadoDoulasCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEMThis is a study of cultural representativeness analysis on the impact of media networks on the choice of woman's birth pathway. Objective: To understand the possible effects on the target population produced by the medium in question. Materials and Methods: it is a study with a qualitative approach, of descriptive exploratory character. A data collection was performed through the Instagram application, counting 4 publications for analysis, through the '' # '' search tool. Results: The results allowed the access of publications, convenient supplies to ideologies of interest groups, such as the gestures in their companies of access, nor the needs of a government to choose the woman. Conclusion: media videos have a decisive influence on women, and instagram is a vehicle of weight without transport of influence.Este é um estudo de análise da representatividade cultural sobre o impacto das redes midiáticas sobre a escolha de via de parto da mulher. Objetivo Compreender os possíveis efeitos sobre a população alvo produzidos pelo meio de comunicação em questão. Materiais e Métodos: é estudo com a abordagem qualitativa, de caráter descritivo exploratório. A coleta de dados deu-se através do aplicativo Instagram, contabilizando 4 publicações para análise, através da ferramenta de pesquisa ‘’#’’. Resultados: Os resultados permitiram identificar que através das publicações, conteúdos convenientes a ideologias de grupos de interesses, as gestantes em suas buscas têm acesso a conteúdo nem sempre fiéis a ciência e ao respeito a escolha mulher. Conclusão: os conteúdos midiáticos têm influência direta sobre as decisões das mulheres, e o Instagram® é um veículo de peso no transporte da influência.Centro Universitário da Serra GaúchaBrasilDepartamento 1FSGMolin, Rossano Sartori Dalhttp://lattes.cnpq.br/2340234461009114Silva, Manuela de Souza da2022-03-28T19:08:33Z20192022-03-28T19:08:33Z2019-07-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3333porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubasinstname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)instacron:CUB2022-04-19T17:14:12Zoai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/3333Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.brazcubas.edu.br/oai/requestbibli@brazcubas.edu.bropendoar:2022-04-19T17:14:12Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)false
dc.title.none.fl_str_mv A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
The influence of social media in the choice of women's way of delivery
title A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
spellingShingle A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
Silva, Manuela de Souza da
Parto normal
Cesárea
Parto Humanizado
Doulas
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM
title_short A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
title_full A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
title_fullStr A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
title_full_unstemmed A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
title_sort A influência da mídia social na escolha da via de parto da mulher
author Silva, Manuela de Souza da
author_facet Silva, Manuela de Souza da
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Molin, Rossano Sartori Dal
http://lattes.cnpq.br/2340234461009114
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Manuela de Souza da
dc.subject.por.fl_str_mv Parto normal
Cesárea
Parto Humanizado
Doulas
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM
topic Parto normal
Cesárea
Parto Humanizado
Doulas
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM
description This is a study of cultural representativeness analysis on the impact of media networks on the choice of woman's birth pathway. Objective: To understand the possible effects on the target population produced by the medium in question. Materials and Methods: it is a study with a qualitative approach, of descriptive exploratory character. A data collection was performed through the Instagram application, counting 4 publications for analysis, through the '' # '' search tool. Results: The results allowed the access of publications, convenient supplies to ideologies of interest groups, such as the gestures in their companies of access, nor the needs of a government to choose the woman. Conclusion: media videos have a decisive influence on women, and instagram is a vehicle of weight without transport of influence.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
2019-07-10
2022-03-28T19:08:33Z
2022-03-28T19:08:33Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3333
url https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3333
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro Universitário da Serra Gaúcha
Brasil
Departamento 1
FSG
publisher.none.fl_str_mv Centro Universitário da Serra Gaúcha
Brasil
Departamento 1
FSG
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
instname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)
instacron:CUB
instname_str Centro Universitário Braz Cubas (CUB)
instacron_str CUB
institution CUB
reponame_str Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
collection Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
repository.name.fl_str_mv Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)
repository.mail.fl_str_mv bibli@brazcubas.edu.br
_version_ 1798311358094114816