Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
Texto Completo: | https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/677 |
Resumo: | Our study aims to analyze the English classes produced and broadcasted by the television audiovisual program Telecurso. We aim to analyze the characteristics that make up the program and the strategies created by the enunciator to make the enunciatee join the program and hence promote the English language learning significantly. We will observe the interaction strategies responsible for establishing the trust deed between the enunciator and enunciatee student through the explicitness of the accession strategies used in the configuration of the relationship between the educational content and the narrative of the program. The hypothesis is that the emphasis on the narrative dimension of the program and the audiovisual language are the main elements that facilitate interaction. By specifying the interaction and accession strategies of the program, we also believe it is feasible to verify the possibility of its use as support in English classes of regular education, to promote the acquisition of knowledge by the students in terms of fluency in the English language by youth who do not reach the basic level of learning established by the Curriculum Standards. |
id |
CUB_f05acb985fa3cd08a0d0206ff471a76d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/677 |
network_acronym_str |
CUB |
network_name_str |
Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
repository_id_str |
|
spelling |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo TelecursoForeign language teaching methodologies - English: a study of the educational television program TelecursoTelecursoSemiótica francesaMetodologias de ensinoContrato fiduciárioLíngua inglesaCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICAOur study aims to analyze the English classes produced and broadcasted by the television audiovisual program Telecurso. We aim to analyze the characteristics that make up the program and the strategies created by the enunciator to make the enunciatee join the program and hence promote the English language learning significantly. We will observe the interaction strategies responsible for establishing the trust deed between the enunciator and enunciatee student through the explicitness of the accession strategies used in the configuration of the relationship between the educational content and the narrative of the program. The hypothesis is that the emphasis on the narrative dimension of the program and the audiovisual language are the main elements that facilitate interaction. By specifying the interaction and accession strategies of the program, we also believe it is feasible to verify the possibility of its use as support in English classes of regular education, to promote the acquisition of knowledge by the students in terms of fluency in the English language by youth who do not reach the basic level of learning established by the Curriculum Standards.Nosso trabalho visa analisar as metodologias utilizadas nas aulas de Língua Inglesa produzidas e veiculadas pelo programa audiovisual televisivo Telecurso, por meio da análise das estratégias de interação propostas para estabelecer o contrato fiduciário com o enunciatário. Considerando o Telecurso como uma prática comunicativa, observaremos as estratégias de adesão realizadas na configuração da relação entre os conteúdos educativo e narrativo do programa. Consideramos a hipótese de que a dimensão narrativa e a linguagem audiovisual são elementos que facilitam a interação entre o Telecurso e o público a que se destina. Ao explicitar as estratégias de interação e adesão ao programa, acreditamos ainda que seja factível verificar a possibilidade de aplicação dessas estratégias como apoio nas aulas de inglês do ensino regular, visando promover a aquisição de conhecimentos e de fluência em língua inglesa por jovens que não atingem o nível básico de aprendizagem estabelecido pelos Parâmetros Curriculares.Universidade de FrancaBrasilPós-GraduaçãoPrograma de Mestrado em LinguísticaUNIFRANCâmara, Naiá Sadi8473437310101321http://lattes.cnpq.br/8473437310101321Monti, Carlo Guimarães1603832755974774http://lattes.cnpq.br/1603832755974774Lima, Eliane Soares de7998710112302569http://lattes.cnpq.br/7998710112302569Carvalho, Rita de Cassia2020-05-18T19:22:23Z2020-05-18T19:22:23Z2016info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfCARVALHO, Rita de Cássia. Metodologias do ensino de língua estrangeira - Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso. Franca, SP, 2016. 102 f. Dissertação (Mestrado em Linguística) - Universidade de Franca. 2016.https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/677porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubasinstname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)instacron:CUB2020-05-18T19:23:28Zoai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/677Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.brazcubas.edu.br/oai/requestbibli@brazcubas.edu.bropendoar:2020-05-18T19:23:28Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso Foreign language teaching methodologies - English: a study of the educational television program Telecurso |
title |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso |
spellingShingle |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso Carvalho, Rita de Cassia Telecurso Semiótica francesa Metodologias de ensino Contrato fiduciário Língua inglesa CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA |
title_short |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso |
title_full |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso |
title_fullStr |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso |
title_full_unstemmed |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso |
title_sort |
Metodologias do ensino de língua estrangeira – Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso |
author |
Carvalho, Rita de Cassia |
author_facet |
Carvalho, Rita de Cassia |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Câmara, Naiá Sadi 8473437310101321 http://lattes.cnpq.br/8473437310101321 Monti, Carlo Guimarães 1603832755974774 http://lattes.cnpq.br/1603832755974774 Lima, Eliane Soares de 7998710112302569 http://lattes.cnpq.br/7998710112302569 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Rita de Cassia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Telecurso Semiótica francesa Metodologias de ensino Contrato fiduciário Língua inglesa CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA |
topic |
Telecurso Semiótica francesa Metodologias de ensino Contrato fiduciário Língua inglesa CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA |
description |
Our study aims to analyze the English classes produced and broadcasted by the television audiovisual program Telecurso. We aim to analyze the characteristics that make up the program and the strategies created by the enunciator to make the enunciatee join the program and hence promote the English language learning significantly. We will observe the interaction strategies responsible for establishing the trust deed between the enunciator and enunciatee student through the explicitness of the accession strategies used in the configuration of the relationship between the educational content and the narrative of the program. The hypothesis is that the emphasis on the narrative dimension of the program and the audiovisual language are the main elements that facilitate interaction. By specifying the interaction and accession strategies of the program, we also believe it is feasible to verify the possibility of its use as support in English classes of regular education, to promote the acquisition of knowledge by the students in terms of fluency in the English language by youth who do not reach the basic level of learning established by the Curriculum Standards. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016 2020-05-18T19:22:23Z 2020-05-18T19:22:23Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CARVALHO, Rita de Cássia. Metodologias do ensino de língua estrangeira - Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso. Franca, SP, 2016. 102 f. Dissertação (Mestrado em Linguística) - Universidade de Franca. 2016. https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/677 |
identifier_str_mv |
CARVALHO, Rita de Cássia. Metodologias do ensino de língua estrangeira - Inglês: um estudo do programa televisivo educativo Telecurso. Franca, SP, 2016. 102 f. Dissertação (Mestrado em Linguística) - Universidade de Franca. 2016. |
url |
https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/677 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Franca Brasil Pós-Graduação Programa de Mestrado em Linguística UNIFRAN |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Franca Brasil Pós-Graduação Programa de Mestrado em Linguística UNIFRAN |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubas instname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB) instacron:CUB |
instname_str |
Centro Universitário Braz Cubas (CUB) |
instacron_str |
CUB |
institution |
CUB |
reponame_str |
Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
collection |
Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB) |
repository.mail.fl_str_mv |
bibli@brazcubas.edu.br |
_version_ |
1798311359034687488 |