A governança corporativa como ferramenta do sucesso organizacional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Hiago Vinícius Da
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Vieira, Ivan Altino Machado De Castro, Gomes, Patrícia Pereira Muniz
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
Texto Completo: https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/1186
Resumo: The main objective of this article, with basis on bibliographic and documentary reviews, is to show corporate governance as an organizational tool, capable of avoiding conflict of interest between managers and shareholders, besides preventing and identifying vulnerabilities in the processes of the organization. Acting in an agile way in the solving of issues and, consequently, bringing quick and assertive solutions. Based on vast bibliographic research, an analysis was performed on publicly traded listed companies, listed on the stock exchange, that use corporate governance as a management tool. The stock exchange classifies corporate governance in many levels, in which each company is ranked according to the requirements of the level. Through this analysis it was possible to understand how companies are constantly changing their level, with the tendency to rise to a better segment or fall due to the lack of adapting to the requirements.
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spelling A governança corporativa como ferramenta do sucesso organizacionalOrganizaçãoGovernançaCorporativaGestorAcionistaConflito6.02.00.00-6 AdministraçãoThe main objective of this article, with basis on bibliographic and documentary reviews, is to show corporate governance as an organizational tool, capable of avoiding conflict of interest between managers and shareholders, besides preventing and identifying vulnerabilities in the processes of the organization. Acting in an agile way in the solving of issues and, consequently, bringing quick and assertive solutions. Based on vast bibliographic research, an analysis was performed on publicly traded listed companies, listed on the stock exchange, that use corporate governance as a management tool. The stock exchange classifies corporate governance in many levels, in which each company is ranked according to the requirements of the level. Through this analysis it was possible to understand how companies are constantly changing their level, with the tendency to rise to a better segment or fall due to the lack of adapting to the requirements.O objetivo geral desse artigo com base em revisões bibliográficas e documentais, é mostrar a governança corporativa como uma ferramenta organizacional capaz de evitar conflitos de interesses entre gestores e acionistas além de prevenir e identificar vulnerabilidades nos processos da organização. Atuando de forma ágil na resolução de problemas e consequentemente trazendo soluções rápidas e assertivas. Com base em ampla pesquisa bibliográfica foi realizada uma análise de empresas de capital aberto listadas na bolsa de valores que utilizam a governança corporativa como uma ferramenta de gestão. A bolsa de valores classifica a governança organizacional em vários níveis, no qual cada empresa é classificada de acordo com as exigências do nível. Através dessa análise foi possível perceber que as empresas estão em constante mudança de nível, com a tendência de ir para um melhor segmento ou sair por não se adequar aos critérios.Centro de Ensino Unificado do Distrito FederalBrasilCoordenação do Curso de AdministraçãoUDFAzevedo, Demostenes Jonatas de9411630475211493http://lattes.cnpq.br/9411630475211493Silva, Hiago Vinícius DaVieira, Ivan Altino Machado De CastroGomes, Patrícia Pereira Muniz2020-12-08T14:30:43Z2020-12-082020-12-08T14:30:43Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/1186porALMEIDA, J. R. MATOS, R. M. MATOS, J. G. Análise do ambiente corporativo: Do caos organizado ao planejamento Estratégico das organizações. Rio de Janeiro: E-Papers, 2007. ANDRADE, A. ROSSETI, J. P. Governança Corporativa: Fundamentos, desenvolvimento e tendências. São Paulo: Atlas. 2006. ANDRADE, M. M. 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