Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Greco, Clarice
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Borges Vieira, Erick
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796
Resumo: This article aims to reflect upon the offer of VoD television, based on a case study of two free streaming platforms from the Brazilian TV channel SBT: the website SBT Vídeos and the YouTube channel SBT Online. We start with considerations about the advantages and risks of the free offer via YouTube. Next, we present a brief description of the two initiatives and their specificities, which point to different strategies, especially concerning modes of navigation, content distribution and user interaction.  Among the main results, we highlight the need for a critical look at digital content distribution strategies in the platform society and strategy adopted for the SBT Videos website as less interactive and more individualized, while the possibilities of interaction offered by YouTube for the SBT online channels allow greater interaction and collective experience
id ESPM-3_490448fcc0c29dd5e6c56c77b550eb3f
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2796
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on DemandTV aberta e streaming gratuito: a oferta de vídeo sob demanda do SBTvideo on demandtv por streamingSBTtelevisãovideo on demandstreamingSBTtelevisionThis article aims to reflect upon the offer of VoD television, based on a case study of two free streaming platforms from the Brazilian TV channel SBT: the website SBT Vídeos and the YouTube channel SBT Online. We start with considerations about the advantages and risks of the free offer via YouTube. Next, we present a brief description of the two initiatives and their specificities, which point to different strategies, especially concerning modes of navigation, content distribution and user interaction.  Among the main results, we highlight the need for a critical look at digital content distribution strategies in the platform society and strategy adopted for the SBT Videos website as less interactive and more individualized, while the possibilities of interaction offered by YouTube for the SBT online channels allow greater interaction and collective experienceEste artigo tem por objetivo refletir sobre a oferta gratuita de TV sob demanda, a partir de estudo de caso das plataformas de streaming do SBT, ambas gratuitas: o site SBT Vídeos e o canal no YouTube SBT Online. Iniciamos com reflexões sobre os riscos e as vantagens da oferta gratuita via YouTube. Em seguida, analisamos as duas iniciativas e suas especificidades, que apontam para estratégias e públicos distintos, especialmente no que diz respeito às opções de navegação, à forma de distribuição dos conteúdos e às possibilidades de interação dos usuários. Entre os principais resultados, destacamos a necessidade de olhar crítico sobre a distribuição de conteúdo digital na sociedade de plataforma, a particularidade do site SBT Vídeos de individualização do consumo e os canais do SBT no YouTube como possibilitadores de interação e experiência coletiva.Escola Superior de Propaganda e Marketing2023-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/279610.18568/cmc.v20i58.2796Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 20 No. 58 (2023): MAIO/AGO Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 20 Núm. 58 (2023): MAIO/AGO Comunicação Mídia e Consumo; v. 20 n. 58 (2023): MAIO/AGO 1983-707010.18568/cmc.v20i58reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796/1257https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796/1258Copyright (c) 2023 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGreco, ClariceBorges Vieira, Erick2024-02-12T13:33:09Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2796Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2024-02-12T13:33:09Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
TV aberta e streaming gratuito: a oferta de vídeo sob demanda do SBT
title Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
spellingShingle Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
Greco, Clarice
video on demand
tv por streaming
SBT
televisão
video on demand
streaming
SBT
television
title_short Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
title_full Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
title_fullStr Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
title_full_unstemmed Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
title_sort Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand
author Greco, Clarice
author_facet Greco, Clarice
Borges Vieira, Erick
author_role author
author2 Borges Vieira, Erick
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Greco, Clarice
Borges Vieira, Erick
dc.subject.por.fl_str_mv video on demand
tv por streaming
SBT
televisão
video on demand
streaming
SBT
television
topic video on demand
tv por streaming
SBT
televisão
video on demand
streaming
SBT
television
description This article aims to reflect upon the offer of VoD television, based on a case study of two free streaming platforms from the Brazilian TV channel SBT: the website SBT Vídeos and the YouTube channel SBT Online. We start with considerations about the advantages and risks of the free offer via YouTube. Next, we present a brief description of the two initiatives and their specificities, which point to different strategies, especially concerning modes of navigation, content distribution and user interaction.  Among the main results, we highlight the need for a critical look at digital content distribution strategies in the platform society and strategy adopted for the SBT Videos website as less interactive and more individualized, while the possibilities of interaction offered by YouTube for the SBT online channels allow greater interaction and collective experience
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796
10.18568/cmc.v20i58.2796
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v20i58.2796
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796/1257
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2796/1258
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 20 No. 58 (2023): MAIO/AGO
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 20 Núm. 58 (2023): MAIO/AGO
Comunicação Mídia e Consumo; v. 20 n. 58 (2023): MAIO/AGO
1983-7070
10.18568/cmc.v20i58
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890301022044160