Soccer, body and advertisement: a case study
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/580 |
Resumo: | From authors as Sennett, LeGoff, Truong and Maffesoli, the appropriation of the body in soccer and in advertisement is analyzed. First, a short body history in the first years of soccer in Brazil is developed. After that, the advertisement and the racial representation in it are briefly investigated. Finally the empirical research itself is presented: the advertising campaigns around Neymar and the predominance of an emphasis on certain body aspects of the player (bare chest, smile, skill with the soccer ball). |
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Soccer, body and advertisement: a case studyFútbol, cuerpo y la publicidad: un estudio de casoFutebol, Corpo e Publicidade: um estudo de casoMediaBodyAdvertisementSoccerBrandsMedios de comunicaciónCuerpoPublicidadFútbolMarcasMídiaCorpoPublicidadeFutebolMarcasFrom authors as Sennett, LeGoff, Truong and Maffesoli, the appropriation of the body in soccer and in advertisement is analyzed. First, a short body history in the first years of soccer in Brazil is developed. After that, the advertisement and the racial representation in it are briefly investigated. Finally the empirical research itself is presented: the advertising campaigns around Neymar and the predominance of an emphasis on certain body aspects of the player (bare chest, smile, skill with the soccer ball).A partir de autores como Sennett, LeGoff, Truong y Maffesoli, se analizam los usos del cuerpo en el fútbol y en la publicidad. Inicialmente, se desarrolla una pequeña historia del cuerpo en los primeros años de fútbol en Brasil. Después, se investigam, con brevedad, la publicidad y la representación racialahí vehiculada. Por último, se presenta la investigación empírica: las campañas publicitarias alrededor de Neymar y el predominio de un cierto énfasis en los aspectos corporales del jugador (pecho desnudo, sonrisa, habilidad con la pelota de fútbol).A partir de autores como Sennett, LeGoff, Truong e Maffesoli, são analisadas as apropriações do corpo no futebol e na publicidade. Inicialmente, desenvolve-se uma pequena história do corpo nos primeiros anos de futebol no Brasil. Em seguida, são brevemente investigadas a publicidade e a representação racial nela veiculada. Por último, apresenta-se a pesquisa empírica propriamente dita: as campanhas publicitárias realizadas em torno de Neymar e a predominância de uma ênfase em determinados aspectos corpóreos do jogador (peito desnudo, sorriso, habilidade com a bola de futebol).Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/58010.18568/cmc.v11i32.580Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 139-161Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 139-161Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 139-1611983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/580/pdf_29Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAmaro Ribeiro Picoreli Montanha, FaustoHelal, Ronaldo George2015-01-21T16:12:55Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/580Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-01-21T16:12:55Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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