Maria Aparecida Baccega: the word and the act
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2405 |
Resumo: | This article aims to present aspects of the personal, academic and professional trajectory of the Maria Aparecida Baccega. It seeks to indicate some lines of strength that made up the theoretical framework and influences within which the professor carried out her investigations and wrote a significant number of works. In this reflective set, the presence of a certain theoretical tradition arising from marxism and how it appears unfolded in themes that reach language studies, discursive analysis, fiction-history links, incursions in the field of communication, communication and education stands out, soap opera and consumption. It concludes by highlighting the innovative character carried out by the professor’s work in the field of research and teaching. |
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Maria Aparecida Baccega: the word and the actMaria Aparecida Baccega: a palavra e o atoThis article aims to present aspects of the personal, academic and professional trajectory of the Maria Aparecida Baccega. It seeks to indicate some lines of strength that made up the theoretical framework and influences within which the professor carried out her investigations and wrote a significant number of works. In this reflective set, the presence of a certain theoretical tradition arising from marxism and how it appears unfolded in themes that reach language studies, discursive analysis, fiction-history links, incursions in the field of communication, communication and education stands out, soap opera and consumption. It concludes by highlighting the innovative character carried out by the professor’s work in the field of research and teaching.Este artigo tem o propósito de apresentar aspectos da trajetória pessoal, acadêmica, profissional de Maria Aparecida Baccega. Busca-se indicar algumas linhas de força que compuseram o quadro teórico e de influências no interior do qual a docente efetivou as suas investigações e escreveu significativo número de obras. Destaca-se neste conjunto reflexivo a presença de certa tradição teórica advinda do marxismo e como aparece ele desdobrado em temas que alcançam os estudos de linguagem, a análise discursiva, os vínculos ficção-história, as incursões no terreno da comunicação, da comunicação e educação, da telenovela, do consumo. Conclui-se evidenciando o caráter inovador levado a termo pelo trabalho da professora no campo da pesquisa e do magistério.Escola Superior de Propaganda e Marketing2020-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/240510.18568/cmc.v17i50.2405Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 No. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 427-442Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 Núm. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 427-442Comunicação Mídia e Consumo; v. 17 n. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 427-4421983-707010.18568/cmc.v17i50reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2405/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2405/pdf_1Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCitelli, Adilson Odair2021-03-11T12:41:46Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2405Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2021-03-11T12:41:46Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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