Avenge and punish: motivations for spoiling

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Meimaridis, Melina
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Oliveira, Thaiane
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632
Resumo: Through a survey with Brazilian fans of American television series (n = 1,805), we seek to shed some light on the practice of spoiling. Having in mind that fans’ spoiling practices are made up of discourses rooted in cultural capital or subcultural capital, and in the dynamics of power inside communities, we seek to understand the spectrum of toxicity behind the practice of spoiling. The results indicate that spoiling has become a source of sociability, knowledge exchange, as well as, pleasure. However, the practice is also used for vengeance and to “punish” tardy viewers. It was observed that fans take advantage of showing more knowledge among each other, culminating in conflict in the fandoms and revealing the toxic potential behind the circulation of spoilers.
id ESPM-3_6e821614ca3f430f3ae260cb99375b67
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1632
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Avenge and punish: motivations for spoilingVingar e Punir: Motivações para a prática do Spoilingspoilingseriesfanstoxic practices.SpoilingSériesFãsPráticas tóxicas.Through a survey with Brazilian fans of American television series (n = 1,805), we seek to shed some light on the practice of spoiling. Having in mind that fans’ spoiling practices are made up of discourses rooted in cultural capital or subcultural capital, and in the dynamics of power inside communities, we seek to understand the spectrum of toxicity behind the practice of spoiling. The results indicate that spoiling has become a source of sociability, knowledge exchange, as well as, pleasure. However, the practice is also used for vengeance and to “punish” tardy viewers. It was observed that fans take advantage of showing more knowledge among each other, culminating in conflict in the fandoms and revealing the toxic potential behind the circulation of spoilers.Através de um survey com fãs brasileiros de séries televisivas americanas (n=1805), buscamos lançar luz sobre a prática do spoiling. Sabendo que a prática realizada pelos fãs é constituída por discursos enraizados no capital cultural e subcultural e, em negociações de poder dentro de cada comunidade, procuramos entender o espectro de toxicidade por trás do spoiling. Os resultados indicam que o spoiling tornou-se uma fonte de sociabilidade, troca de conhecimento, bem como prazer para o fã brasileiro. Porém, a prática também é utilizada por vingança ou até mesmo para "punir" espectadores atrasados. Observou-se que os fãs se aproveitam da possibilidade de mostrar mais conhecimento entre si, levando a conflitos nos fandoms e revelando o potencial tóxico por trás da difusão de spoilers.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literatura; Aplicação e análise de Surveyapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/163210.18568/cmc.v15i44.1632Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-5301983-707010.18568/cmc.v15i44reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeimaridis, MelinaOliveira, Thaiane2019-04-30T13:49:45Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1632Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2019-04-30T13:49:45Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Avenge and punish: motivations for spoiling
Vingar e Punir: Motivações para a prática do Spoiling
title Avenge and punish: motivations for spoiling
spellingShingle Avenge and punish: motivations for spoiling
Meimaridis, Melina
spoiling
series
fans
toxic practices.
Spoiling
Séries
Fãs
Práticas tóxicas.
title_short Avenge and punish: motivations for spoiling
title_full Avenge and punish: motivations for spoiling
title_fullStr Avenge and punish: motivations for spoiling
title_full_unstemmed Avenge and punish: motivations for spoiling
title_sort Avenge and punish: motivations for spoiling
author Meimaridis, Melina
author_facet Meimaridis, Melina
Oliveira, Thaiane
author_role author
author2 Oliveira, Thaiane
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Meimaridis, Melina
Oliveira, Thaiane
dc.subject.por.fl_str_mv spoiling
series
fans
toxic practices.
Spoiling
Séries
Fãs
Práticas tóxicas.
topic spoiling
series
fans
toxic practices.
Spoiling
Séries
Fãs
Práticas tóxicas.
description Through a survey with Brazilian fans of American television series (n = 1,805), we seek to shed some light on the practice of spoiling. Having in mind that fans’ spoiling practices are made up of discourses rooted in cultural capital or subcultural capital, and in the dynamics of power inside communities, we seek to understand the spectrum of toxicity behind the practice of spoiling. The results indicate that spoiling has become a source of sociability, knowledge exchange, as well as, pleasure. However, the practice is also used for vengeance and to “punish” tardy viewers. It was observed that fans take advantage of showing more knowledge among each other, culminating in conflict in the fandoms and revealing the toxic potential behind the circulation of spoilers.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisão de literatura; Aplicação e análise de Survey
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632
10.18568/cmc.v15i44.1632
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v15i44.1632
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530
Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530
1983-7070
10.18568/cmc.v15i44
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300561719296