Avenge and punish: motivations for spoiling
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632 |
Resumo: | Through a survey with Brazilian fans of American television series (n = 1,805), we seek to shed some light on the practice of spoiling. Having in mind that fans’ spoiling practices are made up of discourses rooted in cultural capital or subcultural capital, and in the dynamics of power inside communities, we seek to understand the spectrum of toxicity behind the practice of spoiling. The results indicate that spoiling has become a source of sociability, knowledge exchange, as well as, pleasure. However, the practice is also used for vengeance and to “punish” tardy viewers. It was observed that fans take advantage of showing more knowledge among each other, culminating in conflict in the fandoms and revealing the toxic potential behind the circulation of spoilers. |
id |
ESPM-3_6e821614ca3f430f3ae260cb99375b67 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1632 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Avenge and punish: motivations for spoilingVingar e Punir: Motivações para a prática do Spoilingspoilingseriesfanstoxic practices.SpoilingSériesFãsPráticas tóxicas.Through a survey with Brazilian fans of American television series (n = 1,805), we seek to shed some light on the practice of spoiling. Having in mind that fans’ spoiling practices are made up of discourses rooted in cultural capital or subcultural capital, and in the dynamics of power inside communities, we seek to understand the spectrum of toxicity behind the practice of spoiling. The results indicate that spoiling has become a source of sociability, knowledge exchange, as well as, pleasure. However, the practice is also used for vengeance and to “punish” tardy viewers. It was observed that fans take advantage of showing more knowledge among each other, culminating in conflict in the fandoms and revealing the toxic potential behind the circulation of spoilers.Através de um survey com fãs brasileiros de séries televisivas americanas (n=1805), buscamos lançar luz sobre a prática do spoiling. Sabendo que a prática realizada pelos fãs é constituída por discursos enraizados no capital cultural e subcultural e, em negociações de poder dentro de cada comunidade, procuramos entender o espectro de toxicidade por trás do spoiling. Os resultados indicam que o spoiling tornou-se uma fonte de sociabilidade, troca de conhecimento, bem como prazer para o fã brasileiro. Porém, a prática também é utilizada por vingança ou até mesmo para "punir" espectadores atrasados. Observou-se que os fãs se aproveitam da possibilidade de mostrar mais conhecimento entre si, levando a conflitos nos fandoms e revelando o potencial tóxico por trás da difusão de spoilers.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literatura; Aplicação e análise de Surveyapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/163210.18568/cmc.v15i44.1632Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-5301983-707010.18568/cmc.v15i44reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeimaridis, MelinaOliveira, Thaiane2019-04-30T13:49:45Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1632Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2019-04-30T13:49:45Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avenge and punish: motivations for spoiling Vingar e Punir: Motivações para a prática do Spoiling |
title |
Avenge and punish: motivations for spoiling |
spellingShingle |
Avenge and punish: motivations for spoiling Meimaridis, Melina spoiling series fans toxic practices. Spoiling Séries Fãs Práticas tóxicas. |
title_short |
Avenge and punish: motivations for spoiling |
title_full |
Avenge and punish: motivations for spoiling |
title_fullStr |
Avenge and punish: motivations for spoiling |
title_full_unstemmed |
Avenge and punish: motivations for spoiling |
title_sort |
Avenge and punish: motivations for spoiling |
author |
Meimaridis, Melina |
author_facet |
Meimaridis, Melina Oliveira, Thaiane |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Thaiane |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Meimaridis, Melina Oliveira, Thaiane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
spoiling series fans toxic practices. Spoiling Séries Fãs Práticas tóxicas. |
topic |
spoiling series fans toxic practices. Spoiling Séries Fãs Práticas tóxicas. |
description |
Through a survey with Brazilian fans of American television series (n = 1,805), we seek to shed some light on the practice of spoiling. Having in mind that fans’ spoiling practices are made up of discourses rooted in cultural capital or subcultural capital, and in the dynamics of power inside communities, we seek to understand the spectrum of toxicity behind the practice of spoiling. The results indicate that spoiling has become a source of sociability, knowledge exchange, as well as, pleasure. However, the practice is also used for vengeance and to “punish” tardy viewers. It was observed that fans take advantage of showing more knowledge among each other, culminating in conflict in the fandoms and revealing the toxic potential behind the circulation of spoilers. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisão de literatura; Aplicação e análise de Survey |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632 10.18568/cmc.v15i44.1632 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v15i44.1632 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1632/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530 Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 509-530 1983-7070 10.18568/cmc.v15i44 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300561719296 |