Humanitarian as branded-content
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708 |
Resumo: | This article discusses the relationship between the dynamics of capitalism and the rhetoric around international migrations and refuge through the lens of consumption and corporative discourse. We analyze advertising campaigns and projects of three major brands through the narratives they built to develop communication strategies based on migration processes and the recent global refugee crisis. |
id |
ESPM-3_72ebc32014c11278409b633b514e9de8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1708 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Humanitarian as branded-contentO humanitário como branded-contentmigrationconsumptioncapitalism.ConsumoMigraçãoCapitalismoThis article discusses the relationship between the dynamics of capitalism and the rhetoric around international migrations and refuge through the lens of consumption and corporative discourse. We analyze advertising campaigns and projects of three major brands through the narratives they built to develop communication strategies based on migration processes and the recent global refugee crisis.Este artigo discute a relação entre dinâmicas do capitalismo e retóricas em torno das migrações internacionais e refúgio através da lente do consumo e dos discursos corporativos. Analisamos campanhas publicitárias e projetos de três grandes marcas por meio das narrativas por elas construídas para desenvolver estratégias de comunicação a partir dos processos de migração e da recente crise global de refugiados.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnálise de Representaçãoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/170810.18568/cmc.v15i44.1708Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 482-508Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 482-508Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 482-5081983-707010.18568/cmc.v15i44reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMartinelli, FernandaXavier da Silva, João GuilhermeC. Zanforlin, Sofia2019-04-30T13:49:45Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1708Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2019-04-30T13:49:45Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Humanitarian as branded-content O humanitário como branded-content |
title |
Humanitarian as branded-content |
spellingShingle |
Humanitarian as branded-content Martinelli, Fernanda migration consumption capitalism. Consumo Migração Capitalismo |
title_short |
Humanitarian as branded-content |
title_full |
Humanitarian as branded-content |
title_fullStr |
Humanitarian as branded-content |
title_full_unstemmed |
Humanitarian as branded-content |
title_sort |
Humanitarian as branded-content |
author |
Martinelli, Fernanda |
author_facet |
Martinelli, Fernanda Xavier da Silva, João Guilherme C. Zanforlin, Sofia |
author_role |
author |
author2 |
Xavier da Silva, João Guilherme C. Zanforlin, Sofia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martinelli, Fernanda Xavier da Silva, João Guilherme C. Zanforlin, Sofia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
migration consumption capitalism. Consumo Migração Capitalismo |
topic |
migration consumption capitalism. Consumo Migração Capitalismo |
description |
This article discusses the relationship between the dynamics of capitalism and the rhetoric around international migrations and refuge through the lens of consumption and corporative discourse. We analyze advertising campaigns and projects of three major brands through the narratives they built to develop communication strategies based on migration processes and the recent global refugee crisis. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Análise de Representação |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708 10.18568/cmc.v15i44.1708 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v15i44.1708 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1708/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 482-508 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 482-508 Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 482-508 1983-7070 10.18568/cmc.v15i44 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300570107905 |