The conservative culturalism in Narcos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1495 |
Resumo: | This paper investigates the conservative culturalism discourse in the two first seasons of Netflix series Narcos (2015-2016). The conservative culturalism (SOUZA, 2015) is an idea-force that defines Latin-American societies as insufficiently western places, marked by perversity and corruption. Narcos narrates, from an American perspective, the rising of drug trafficking in Colombia and the trajectory of Pablo Escobar. Thus, it mediates schematic representations of Latin Americans. Narcos domesticates some aspects of narcoculture and, at the same time, celebrates them in an audiovisual industrial format. In this article, I discuss those issues by analyzing narrative elements of the series, which, between fiction and document, circulates, with some controversy, as an account of the recent history of Latin America. |
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The conservative culturalism in NarcosO culturalismo conservador em Narcosconservative culturalismnarcoculturedocumentary readingrepresentationNarcosNetflix seriesNarcoculturaLeitura documentarizanteCulturalismo conservadorRepresentaçãoNarcossérie da Netflix.This paper investigates the conservative culturalism discourse in the two first seasons of Netflix series Narcos (2015-2016). The conservative culturalism (SOUZA, 2015) is an idea-force that defines Latin-American societies as insufficiently western places, marked by perversity and corruption. Narcos narrates, from an American perspective, the rising of drug trafficking in Colombia and the trajectory of Pablo Escobar. Thus, it mediates schematic representations of Latin Americans. Narcos domesticates some aspects of narcoculture and, at the same time, celebrates them in an audiovisual industrial format. In this article, I discuss those issues by analyzing narrative elements of the series, which, between fiction and document, circulates, with some controversy, as an account of the recent history of Latin America.Este artigo analisa o discurso do culturalismo conservador nas duas primeiras temporadas de Narcos (2015-2016), série da Netflix. O culturalismo conservador (SOUZA, 2015) é tomado, neste texto, como uma ideia-força que define sociedades latino-americanas como espaços insuficientemente ocidentais, marcados pela perversidade e corrupção. Ao narrar, a partir da perspectiva estadunidense, a emergência do tráfico na Colômbia e a trajetória de Pablo Escobar, Narcos medeia representações esquemáticas de latino-americanos. Domestica aspectos da narcocultura ao mesmo tempo em que a celebra em formato industrial. Neste artigo, discuto essas questões por meio da análise de elementos narrativos da série, que, entre ficção e documento, circula, com alguma polêmica, como relato da história recente da América Latina.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/149510.18568/cmc.v15i42.1495Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 118-137Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 118-137Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 118-1371983-7070reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1495/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1495/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSerelle, Marcio2018-07-02T21:06:46Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1495Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-07-02T21:06:46Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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