Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barreto, Eneus Trindade
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Llano Linares, Nicolás, de Souza, Lívia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324
Resumo: This paper arises from discussions about consumption and piracy,analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France.
id ESPM-3_89c2be06439820e56b87ec64e50d7cf4
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/324
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumptionContrafacción y sus museos: observación de las categorias estéticas de lo pirataContrafação e seus museus: espaços de apologia ou crítica ao consumo pirataConsumptionPiracyCounterfeitingCommunicationMuseumsConsumoPirateríaFalsificaciónComunicaciónMuseosconsumopiratariacontrafaçãocomunicaçãomuseusThis paper arises from discussions about consumption and piracy,analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France.Este trabajo nace de las discusiones sobre el consumo y la piratería.El artículo busca refleccionar sobre los museos de la piratería y su paradójicaforma de comunicar la ambivalencia de sentidos e modalidades de la piratería comercial; basado en el trabajo de Lipovetsky (2004; 2007), el texto ilustra el debate en torno al consumo y la piratería por medio del análisis de 3 museos en: Tailandia, Italia e Francia. O trabalho nasce das discussões sobre consumo e pirataria. Este texto busca refletir sobre os museus da contrafação e suas formas paradoxais de comunicar a ambivalência de sentidos e modalidades da pirataria comercial; fundamentando no pensamento de Lipovetsky (2004;2007), o artigo ilustra o debate em torno ao consumo e pirataria a partir dos casos de três museus em Tailândia,Itália e a França. Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/32410.18568/cmc.v10i28.324Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-1881983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarreto, Eneus TrindadeLlano Linares, Nicolásde Souza, Lívia2014-01-07T18:21:21Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/324Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:21:21Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
Contrafacción y sus museos: observación de las categorias estéticas de lo pirata
Contrafação e seus museus: espaços de apologia ou crítica ao consumo pirata
title Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
spellingShingle Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
Barreto, Eneus Trindade
Consumption
Piracy
Counterfeiting
Communication
Museums
Consumo
Piratería
Falsificación
Comunicación
Museos
consumo
pirataria
contrafação
comunicação
museus
title_short Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
title_full Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
title_fullStr Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
title_full_unstemmed Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
title_sort Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
author Barreto, Eneus Trindade
author_facet Barreto, Eneus Trindade
Llano Linares, Nicolás
de Souza, Lívia
author_role author
author2 Llano Linares, Nicolás
de Souza, Lívia
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barreto, Eneus Trindade
Llano Linares, Nicolás
de Souza, Lívia
dc.subject.por.fl_str_mv Consumption
Piracy
Counterfeiting
Communication
Museums
Consumo
Piratería
Falsificación
Comunicación
Museos
consumo
pirataria
contrafação
comunicação
museus
topic Consumption
Piracy
Counterfeiting
Communication
Museums
Consumo
Piratería
Falsificación
Comunicación
Museos
consumo
pirataria
contrafação
comunicação
museus
description This paper arises from discussions about consumption and piracy,analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324
10.18568/cmc.v10i28.324
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i28.324
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188
1983-7070
10.18568/cmc.v10i28
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299571863552