Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324 |
Resumo: | This paper arises from discussions about consumption and piracy,analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France. |
id |
ESPM-3_89c2be06439820e56b87ec64e50d7cf4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/324 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumptionContrafacción y sus museos: observación de las categorias estéticas de lo pirataContrafação e seus museus: espaços de apologia ou crítica ao consumo pirataConsumptionPiracyCounterfeitingCommunicationMuseumsConsumoPirateríaFalsificaciónComunicaciónMuseosconsumopiratariacontrafaçãocomunicaçãomuseusThis paper arises from discussions about consumption and piracy,analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France.Este trabajo nace de las discusiones sobre el consumo y la piratería.El artículo busca refleccionar sobre los museos de la piratería y su paradójicaforma de comunicar la ambivalencia de sentidos e modalidades de la piratería comercial; basado en el trabajo de Lipovetsky (2004; 2007), el texto ilustra el debate en torno al consumo y la piratería por medio del análisis de 3 museos en: Tailandia, Italia e Francia. O trabalho nasce das discussões sobre consumo e pirataria. Este texto busca refletir sobre os museus da contrafação e suas formas paradoxais de comunicar a ambivalência de sentidos e modalidades da pirataria comercial; fundamentando no pensamento de Lipovetsky (2004;2007), o artigo ilustra o debate em torno ao consumo e pirataria a partir dos casos de três museus em Tailândia,Itália e a França. Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/32410.18568/cmc.v10i28.324Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-1881983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarreto, Eneus TrindadeLlano Linares, Nicolásde Souza, Lívia2014-01-07T18:21:21Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/324Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:21:21Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption Contrafacción y sus museos: observación de las categorias estéticas de lo pirata Contrafação e seus museus: espaços de apologia ou crítica ao consumo pirata |
title |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption |
spellingShingle |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption Barreto, Eneus Trindade Consumption Piracy Counterfeiting Communication Museums Consumo Piratería Falsificación Comunicación Museos consumo pirataria contrafação comunicação museus |
title_short |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption |
title_full |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption |
title_fullStr |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption |
title_full_unstemmed |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption |
title_sort |
Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption |
author |
Barreto, Eneus Trindade |
author_facet |
Barreto, Eneus Trindade Llano Linares, Nicolás de Souza, Lívia |
author_role |
author |
author2 |
Llano Linares, Nicolás de Souza, Lívia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barreto, Eneus Trindade Llano Linares, Nicolás de Souza, Lívia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Consumption Piracy Counterfeiting Communication Museums Consumo Piratería Falsificación Comunicación Museos consumo pirataria contrafação comunicação museus |
topic |
Consumption Piracy Counterfeiting Communication Museums Consumo Piratería Falsificación Comunicación Museos consumo pirataria contrafação comunicação museus |
description |
This paper arises from discussions about consumption and piracy,analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324 10.18568/cmc.v10i28.324 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i28.324 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/324/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 169-188 1983-7070 10.18568/cmc.v10i28 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299571863552 |