Creating intimacy, receiving visibility: new practices of persuasion in the economy of fame
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1474 |
Resumo: | This article aims to analyse some forms of negotiating intimacy and affection between idols and their admirers, within actions that aim at the promotion of the former. In these dynamics, the celebrity develops a kind of intimacy with its fans that motivates them to participate in real crusades in the social media, which aspire to the production of more media attention for their idol. The discussions presented in this piece are based on the examination of case studies investigating strategies of persuasion adopted by two celebrities: the funk singer Valesca Popozuda and youtuber Kéfera Buchmann. |
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Creating intimacy, receiving visibility: new practices of persuasion in the economy of fameCriando intimidade, recebendo visibilidade: novas práticas de persuasão na economia da famacelebrityfanintimacyvisibilitycelebridadefãintimidadevisibilidadeThis article aims to analyse some forms of negotiating intimacy and affection between idols and their admirers, within actions that aim at the promotion of the former. In these dynamics, the celebrity develops a kind of intimacy with its fans that motivates them to participate in real crusades in the social media, which aspire to the production of more media attention for their idol. The discussions presented in this piece are based on the examination of case studies investigating strategies of persuasion adopted by two celebrities: the funk singer Valesca Popozuda and youtuber Kéfera Buchmann.Este artigo analisa formas de negociação de intimidade e afeto entre ídolos e seus admiradores, dentro de ações que visam a promoção da celebridade. Nestas dinâmicas, a celebridade desenvolve um tipo de intimidade com seus fãs que os motiva a participar de verdadeiras cruzadas nas mídias sociais que objetivam a produção de maior atenção midiática para seu ídolo. As discussões apresentadas são baseadas no exame de estudos de caso envolvendo duas celebridades que adotam este tipo de estratégia de persuasão: a cantora Valesca Popozuda e a youtuber Kéfera Buchmann.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/147410.18568/cmc.v15i43.1474Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 43 (2018): MAIO/AGOSTO; 366-385Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 43 (2018): MAIO/AGOSTO; 366-385Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 43 (2018): MAIO/AGOSTO; 366-3851983-707010.18568/cmc.v15i43reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1474/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1474/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCampanella, BrunoNantes, Joana d'Arc deFernandes, Paula2019-04-04T21:56:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1474Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2019-04-04T21:56:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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