Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lana, Lígia Campos de Cerqueira
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464
Resumo: This article analyzes the role of media visibility in the rise of CatherineMigliorini’s celebrity, famous after putting her virginity up for auction oninternet. The history of the case and its main events, texts written by experts, images and statements of Catarina are investigated from the perspective of women’s visibility transformations. Although media critique, the celebrity Catarina displayed expected abilities of women in media visibility, as the possession of a sexy, young and assertive body, able to be used as capital.
id ESPM-3_b0848b73c12427989c6e61620969494c
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/464
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auctionLa visibilidad mediática à la formación de lacelebridad femenina: Catarina, una virgen para la subastaA visibilidade midiática na celebrização feminina: Catarina, uma virgem à leilãoMedia visibilityCelebrityCapital of visibilityWoman celebrityFeminismVisibilidad mediadaCelebridadCapital de visibilidadMujeres celebridadFeminismoVisibilidade MidiáticaCelebridadeCapital de VisibilidadeCelebridade FemininaFeminismoThis article analyzes the role of media visibility in the rise of CatherineMigliorini’s celebrity, famous after putting her virginity up for auction oninternet. The history of the case and its main events, texts written by experts, images and statements of Catarina are investigated from the perspective of women’s visibility transformations. Although media critique, the celebrity Catarina displayed expected abilities of women in media visibility, as the possession of a sexy, young and assertive body, able to be used as capital.Este artículo analiza el papel de la visibilidad en la apariciónde Catarina Migliorini, famosa después de poner su virginidad a subasta en el sitio Virgins Wanted. La historia del caso y sus eventos, los textos de expertos, imágenes y declaraciones de Catarina son investigados desde la perspectiva de la transformación de la visibilidad femenina. Aunque criticado por los medios, la celebridad Catarina mostró habilidades esperadas de las mujeres en la visibilidad, como la posesión del cuerpo sexy, joven y enérgico, capaz de ser utilizado como capital.Este artigo analisa o papel da visibilidade midiática na celebrização de Catarina Migliorini, famosa depois de ter participado de um leilão de virgindade na internet. Os antecedentes do caso e suas ocorrências, textos de especialistas, imagens e declarações de Catarina são investigados à luz das transformações da visibilidade social feminina. Apesar de criticada pela mídia, a celebrização de Catarina deu a ver habilidades esperadas de mulheres na visibilidade midiática, como a posse de um corpo sexy, jovem, assertivo e apto a ser usado como capital.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/46410.18568/cmc.v10i28.464Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-301983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLana, Lígia Campos de Cerqueira2014-01-07T17:39:28Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/464Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T17:39:28Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
La visibilidad mediática à la formación de lacelebridad femenina: Catarina, una virgen para la subasta
A visibilidade midiática na celebrização feminina: Catarina, uma virgem à leilão
title Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
spellingShingle Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
Lana, Lígia Campos de Cerqueira
Media visibility
Celebrity
Capital of visibility
Woman celebrity
Feminism
Visibilidad mediada
Celebridad
Capital de visibilidad
Mujeres celebridad
Feminismo
Visibilidade Midiática
Celebridade
Capital de Visibilidade
Celebridade Feminina
Feminismo
title_short Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
title_full Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
title_fullStr Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
title_full_unstemmed Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
title_sort Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
author Lana, Lígia Campos de Cerqueira
author_facet Lana, Lígia Campos de Cerqueira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lana, Lígia Campos de Cerqueira
dc.subject.por.fl_str_mv Media visibility
Celebrity
Capital of visibility
Woman celebrity
Feminism
Visibilidad mediada
Celebridad
Capital de visibilidad
Mujeres celebridad
Feminismo
Visibilidade Midiática
Celebridade
Capital de Visibilidade
Celebridade Feminina
Feminismo
topic Media visibility
Celebrity
Capital of visibility
Woman celebrity
Feminism
Visibilidad mediada
Celebridad
Capital de visibilidad
Mujeres celebridad
Feminismo
Visibilidade Midiática
Celebridade
Capital de Visibilidade
Celebridade Feminina
Feminismo
description This article analyzes the role of media visibility in the rise of CatherineMigliorini’s celebrity, famous after putting her virginity up for auction oninternet. The history of the case and its main events, texts written by experts, images and statements of Catarina are investigated from the perspective of women’s visibility transformations. Although media critique, the celebrity Catarina displayed expected abilities of women in media visibility, as the possession of a sexy, young and assertive body, able to be used as capital.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464
10.18568/cmc.v10i28.464
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i28.464
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_1
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_2
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30
1983-7070
10.18568/cmc.v10i28
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299605417984