Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464 |
Resumo: | This article analyzes the role of media visibility in the rise of CatherineMigliorini’s celebrity, famous after putting her virginity up for auction oninternet. The history of the case and its main events, texts written by experts, images and statements of Catarina are investigated from the perspective of women’s visibility transformations. Although media critique, the celebrity Catarina displayed expected abilities of women in media visibility, as the possession of a sexy, young and assertive body, able to be used as capital. |
id |
ESPM-3_b0848b73c12427989c6e61620969494c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/464 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auctionLa visibilidad mediática à la formación de lacelebridad femenina: Catarina, una virgen para la subastaA visibilidade midiática na celebrização feminina: Catarina, uma virgem à leilãoMedia visibilityCelebrityCapital of visibilityWoman celebrityFeminismVisibilidad mediadaCelebridadCapital de visibilidadMujeres celebridadFeminismoVisibilidade MidiáticaCelebridadeCapital de VisibilidadeCelebridade FemininaFeminismoThis article analyzes the role of media visibility in the rise of CatherineMigliorini’s celebrity, famous after putting her virginity up for auction oninternet. The history of the case and its main events, texts written by experts, images and statements of Catarina are investigated from the perspective of women’s visibility transformations. Although media critique, the celebrity Catarina displayed expected abilities of women in media visibility, as the possession of a sexy, young and assertive body, able to be used as capital.Este artículo analiza el papel de la visibilidad en la apariciónde Catarina Migliorini, famosa después de poner su virginidad a subasta en el sitio Virgins Wanted. La historia del caso y sus eventos, los textos de expertos, imágenes y declaraciones de Catarina son investigados desde la perspectiva de la transformación de la visibilidad femenina. Aunque criticado por los medios, la celebridad Catarina mostró habilidades esperadas de las mujeres en la visibilidad, como la posesión del cuerpo sexy, joven y enérgico, capaz de ser utilizado como capital.Este artigo analisa o papel da visibilidade midiática na celebrização de Catarina Migliorini, famosa depois de ter participado de um leilão de virgindade na internet. Os antecedentes do caso e suas ocorrências, textos de especialistas, imagens e declarações de Catarina são investigados à luz das transformações da visibilidade social feminina. Apesar de criticada pela mídia, a celebrização de Catarina deu a ver habilidades esperadas de mulheres na visibilidade midiática, como a posse de um corpo sexy, jovem, assertivo e apto a ser usado como capital.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/46410.18568/cmc.v10i28.464Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-301983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLana, Lígia Campos de Cerqueira2014-01-07T17:39:28Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/464Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T17:39:28Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction La visibilidad mediática à la formación de lacelebridad femenina: Catarina, una virgen para la subasta A visibilidade midiática na celebrização feminina: Catarina, uma virgem à leilão |
title |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction |
spellingShingle |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction Lana, Lígia Campos de Cerqueira Media visibility Celebrity Capital of visibility Woman celebrity Feminism Visibilidad mediada Celebridad Capital de visibilidad Mujeres celebridad Feminismo Visibilidade Midiática Celebridade Capital de Visibilidade Celebridade Feminina Feminismo |
title_short |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction |
title_full |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction |
title_fullStr |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction |
title_full_unstemmed |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction |
title_sort |
Media visibility on the formation of female celebrity: Catarina, a virgin for auction |
author |
Lana, Lígia Campos de Cerqueira |
author_facet |
Lana, Lígia Campos de Cerqueira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lana, Lígia Campos de Cerqueira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Media visibility Celebrity Capital of visibility Woman celebrity Feminism Visibilidad mediada Celebridad Capital de visibilidad Mujeres celebridad Feminismo Visibilidade Midiática Celebridade Capital de Visibilidade Celebridade Feminina Feminismo |
topic |
Media visibility Celebrity Capital of visibility Woman celebrity Feminism Visibilidad mediada Celebridad Capital de visibilidad Mujeres celebridad Feminismo Visibilidade Midiática Celebridade Capital de Visibilidade Celebridade Feminina Feminismo |
description |
This article analyzes the role of media visibility in the rise of CatherineMigliorini’s celebrity, famous after putting her virginity up for auction oninternet. The history of the case and its main events, texts written by experts, images and statements of Catarina are investigated from the perspective of women’s visibility transformations. Although media critique, the celebrity Catarina displayed expected abilities of women in media visibility, as the possession of a sexy, young and assertive body, able to be used as capital. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464 10.18568/cmc.v10i28.464 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i28.464 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_1 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/464/pdf_2 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 13-30 1983-7070 10.18568/cmc.v10i28 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299605417984 |