Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469 |
Resumo: | We examined transnationalization and communicability strategies in Assédio, original Globoplay series, based on a methodology that combines televisuality analysis with the hermeneutics of the narrative. We take Globoplay as an agent in the process of transnationalization, which is still incipient, despite adopting elements of a grammar of transnationalism. With the case study of Assédio, we observed a complexification of the narrative, the use of linear time with different functions and stylistic composition designed to figure sexual violence against women. These factors demonstrate that the series adopts principles of a local-global appeal capable of affecting both expanded audiences to other locations and maintaining links with the place of origin and its familiar national audience. |
id |
ESPM-3_a13878777aec2e23c2a92d35ae0ab76b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2469 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by GloboplayEstratégias de transnacionalização de conteúdos originais de televisões não lineares da América Latina: o caso de Assédio, da GloboplayWe examined transnationalization and communicability strategies in Assédio, original Globoplay series, based on a methodology that combines televisuality analysis with the hermeneutics of the narrative. We take Globoplay as an agent in the process of transnationalization, which is still incipient, despite adopting elements of a grammar of transnationalism. With the case study of Assédio, we observed a complexification of the narrative, the use of linear time with different functions and stylistic composition designed to figure sexual violence against women. These factors demonstrate that the series adopts principles of a local-global appeal capable of affecting both expanded audiences to other locations and maintaining links with the place of origin and its familiar national audience.Examinamos estratégias de transnacionalização e comunicabilidade em Assédio, série original Globoplay, a partir de uma metodologia que combina análise da televisualidade à hermenêutica da narrativa. Tomamos Globoplay como um agente em processo de transnacionalização ainda incipiente, apesar de adotar elementos de uma gramática do transnacionalismo. Com o estudo de caso de Assédio, observamos uma complexificação da narrativa, o uso do tempo linear com diferentes funções e composição estilística elaborada para figurar a violência sexual contra mulheres. Estes fatores demonstram que a série adota princípios de um apelo local-global capaz de afetar tanto audiências expandidas a outras localidades quanto manter vínculos com o lugar de origem e sua audiência nacional familiarizada.Escola Superior de Propaganda e Marketing2021-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/246910.18568/cmc.v18i53.2469Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 18 No. 53 (2021): SETEMBRO/DEZEMBROComunicação Mídia e Consumo; Vol. 18 Núm. 53 (2021): SETEMBRO/DEZEMBROComunicação Mídia e Consumo; v. 18 n. 53 (2021): SETEMBRO/DEZEMBRO1983-707010.18568/cmc.v18i53reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469/pdf_1Copyright (c) 2021 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Simone MariaMeigre, Marcos Vinicius2022-01-31T17:19:51Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2469Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2022-01-31T17:19:51Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay Estratégias de transnacionalização de conteúdos originais de televisões não lineares da América Latina: o caso de Assédio, da Globoplay |
title |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay |
spellingShingle |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay Rocha, Simone Maria |
title_short |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay |
title_full |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay |
title_fullStr |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay |
title_full_unstemmed |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay |
title_sort |
Transnationalization strategies of original content from non-linear televisions from Latin America: the case of Assédio, by Globoplay |
author |
Rocha, Simone Maria |
author_facet |
Rocha, Simone Maria Meigre, Marcos Vinicius |
author_role |
author |
author2 |
Meigre, Marcos Vinicius |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Simone Maria Meigre, Marcos Vinicius |
description |
We examined transnationalization and communicability strategies in Assédio, original Globoplay series, based on a methodology that combines televisuality analysis with the hermeneutics of the narrative. We take Globoplay as an agent in the process of transnationalization, which is still incipient, despite adopting elements of a grammar of transnationalism. With the case study of Assédio, we observed a complexification of the narrative, the use of linear time with different functions and stylistic composition designed to figure sexual violence against women. These factors demonstrate that the series adopts principles of a local-global appeal capable of affecting both expanded audiences to other locations and maintaining links with the place of origin and its familiar national audience. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469 10.18568/cmc.v18i53.2469 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v18i53.2469 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2469/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 18 No. 53 (2021): SETEMBRO/DEZEMBRO Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 18 Núm. 53 (2021): SETEMBRO/DEZEMBRO Comunicação Mídia e Consumo; v. 18 n. 53 (2021): SETEMBRO/DEZEMBRO 1983-7070 10.18568/cmc.v18i53 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300925575168 |