The new territorialities of information and the non-place of news
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276 |
Resumo: | This article seeks to relate the new field of enjoyment of news content, here defined as “new territorialities of information”, with the growing advance of social. To this end, it presents the concepts of territoriality and non-place interacts with the results of the Reuters Institute’s Digital News Report consumer survey, released in June 2019 and June 2020. Based on the hypothesis that these environments become effective as a fluid and dispersed space for the dissemination of news and non-news content, the article seeks to contribute to a reflection about the impacts of the new spaces for the enjoyment of information, given their peculiar characteristics, they tend to stimulate the dissemination not only of factual reports but also of misleading or unprofessional materialized content. |
id |
ESPM-3_a6b2a643cb17ad00a9e3f81544f7aeb3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2276 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The new territorialities of information and the non-place of newsAs novas territorialidades da informação e o não-lugar da notíciajornalismomídias sociaisconsumo de mídiaterritorialidadesThis article seeks to relate the new field of enjoyment of news content, here defined as “new territorialities of information”, with the growing advance of social. To this end, it presents the concepts of territoriality and non-place interacts with the results of the Reuters Institute’s Digital News Report consumer survey, released in June 2019 and June 2020. Based on the hypothesis that these environments become effective as a fluid and dispersed space for the dissemination of news and non-news content, the article seeks to contribute to a reflection about the impacts of the new spaces for the enjoyment of information, given their peculiar characteristics, they tend to stimulate the dissemination not only of factual reports but also of misleading or unprofessional materialized content.Este artigo busca relacionar o novo campo de fruição dos conteúdos noticiosos, aqui definidos como “novas territorialidades da informação”, com o crescente avanço das mídias sociais. Para tanto, apresenta os conceitos de territorialidade e não-lugar e os articula com os resultados da pesquisa de consumo de mídia Digital News Report, do Reuters Institute, divulgada em junho de 2019. Partindo da hipótese de que esses ambientes se efetivam como um espaço fluido e disperso de veiculação de conteúdos noticiosos e não-noticiosos, o artigo busca contribuir com uma reflexão a respeito dos impactos dos novos espaços de fruição da informação, que, dadas suas características peculiares, tendem a estimular a disseminação não apenas de relatos factuais apurados, mas também de conteúdos enganosos ou materializados de maneira não profissional.Escola Superior de Propaganda e Marketing2020-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/227610.18568/cmc.v17i50.2276Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 No. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 521-535Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 Núm. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 521-535Comunicação Mídia e Consumo; v. 17 n. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 521-5351983-707010.18568/cmc.v17i50reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276/pdf_1Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Costa Franco Silva D´Arcadia, João Guilhermede Carvalho, Juliano Maurício2021-03-11T12:43:59Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2276Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2021-03-11T12:43:59Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The new territorialities of information and the non-place of news As novas territorialidades da informação e o não-lugar da notícia |
title |
The new territorialities of information and the non-place of news |
spellingShingle |
The new territorialities of information and the non-place of news da Costa Franco Silva D´Arcadia, João Guilherme jornalismo mídias sociais consumo de mídia territorialidades |
title_short |
The new territorialities of information and the non-place of news |
title_full |
The new territorialities of information and the non-place of news |
title_fullStr |
The new territorialities of information and the non-place of news |
title_full_unstemmed |
The new territorialities of information and the non-place of news |
title_sort |
The new territorialities of information and the non-place of news |
author |
da Costa Franco Silva D´Arcadia, João Guilherme |
author_facet |
da Costa Franco Silva D´Arcadia, João Guilherme de Carvalho, Juliano Maurício |
author_role |
author |
author2 |
de Carvalho, Juliano Maurício |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Costa Franco Silva D´Arcadia, João Guilherme de Carvalho, Juliano Maurício |
dc.subject.por.fl_str_mv |
jornalismo mídias sociais consumo de mídia territorialidades |
topic |
jornalismo mídias sociais consumo de mídia territorialidades |
description |
This article seeks to relate the new field of enjoyment of news content, here defined as “new territorialities of information”, with the growing advance of social. To this end, it presents the concepts of territoriality and non-place interacts with the results of the Reuters Institute’s Digital News Report consumer survey, released in June 2019 and June 2020. Based on the hypothesis that these environments become effective as a fluid and dispersed space for the dissemination of news and non-news content, the article seeks to contribute to a reflection about the impacts of the new spaces for the enjoyment of information, given their peculiar characteristics, they tend to stimulate the dissemination not only of factual reports but also of misleading or unprofessional materialized content. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276 10.18568/cmc.v17i50.2276 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v17i50.2276 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2276/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 No. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 521-535 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 Núm. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 521-535 Comunicação Mídia e Consumo; v. 17 n. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 521-535 1983-7070 10.18568/cmc.v17i50 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300705374208 |