Branded content and entertainment: hybrid narratives
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/880 |
Resumo: | The research notes narrative strategies in contemporary advertising discourses in which they hybridize the Branded Content and Entertainment. Based on the concept of Hybrid Advertising, which comprises four constituent elements – persuasiveness, entertainment bias, level of interaction and sharing stimulating –, this reflection suggests hybridization of advertising of social film The Beauty Inside. It is proposed for the understanding of the visibility afforded to trademarks, the public engagement and effectiveness of the results. |
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Branded content and entertainment: hybrid narrativesConteúdo de marca e entretenimento: narrativas híbridasAdvertisingHybridizationNarrativeEntertainmentBranded contentPublicidadeHibridizaçãoNarrativaEntretenimentoConteúdo de marca.The research notes narrative strategies in contemporary advertising discourses in which they hybridize the Branded Content and Entertainment. Based on the concept of Hybrid Advertising, which comprises four constituent elements – persuasiveness, entertainment bias, level of interaction and sharing stimulating –, this reflection suggests hybridization of advertising of social film The Beauty Inside. It is proposed for the understanding of the visibility afforded to trademarks, the public engagement and effectiveness of the results.A pesquisa observa estratégias narrativas presentes em discursos publicitários contemporâneos nos quais se hibridizam o Conteúdo de Marca – Branded Content – e o Entretenimento. Partindo do conceito de Publicidade Híbrida, que contempla quatro elementos constituintes – capacidade de persuasão, viés entretivo, nível de interação e estímulo ao compartilhamento – essa reflexão analisa a hibridização publicitária do social film “The Beauty Inside”, quanto à visibilidade propiciada às marcas anunciantes, ao engajamento do público e à efetividade dos resultados.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionrevisão de literaturaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/88010.18568/cmc.v12i34.880Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 107-123Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 107-123Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 107-1231983-707010.18568/cmc.v12i34reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/880/pdf_69https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/880/493Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCovaleski, Rogério Luiz2015-10-02T15:18:07Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/880Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-10-02T15:18:07Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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