The Hobbit in Brazil: the reception of cinematographic trilogy
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2123 |
Resumo: | In this article are presented the Brazilian results referring to the research The Hobbit Project which involved 46 countries and that investigated the audience’s perception about one or more films in the trilogy. Two dimensions are explored in this article: the quantitative data related to the 12 closed questions of the world questionnaire, as well as the discussion of one of the open questions, which highlights why Brazilian audience chooses the cinematographic genre. The objective is to evidence, looking to the closed questions, the characteristics of the Brazilian data to then treat some of these aspects in a qualitative way from the open question emphasized. It is understood that with these data, we can evidence the particularities that Brazil can present in relation to the trilogy, besides the perception of the receivers about it. |
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The Hobbit in Brazil: the reception of cinematographic trilogyO Hobbit no Brasil: a recepção da trilogia cinematográficaO HobbitRecepçãoAudiência brasileiraIn this article are presented the Brazilian results referring to the research The Hobbit Project which involved 46 countries and that investigated the audience’s perception about one or more films in the trilogy. Two dimensions are explored in this article: the quantitative data related to the 12 closed questions of the world questionnaire, as well as the discussion of one of the open questions, which highlights why Brazilian audience chooses the cinematographic genre. The objective is to evidence, looking to the closed questions, the characteristics of the Brazilian data to then treat some of these aspects in a qualitative way from the open question emphasized. It is understood that with these data, we can evidence the particularities that Brazil can present in relation to the trilogy, besides the perception of the receivers about it.Apresentação dos resultados brasileiros referentes à pesquisa The Hobbit Project, que envolveu 46 países e que investigou junto à audiência qual a sua percepção sobre um ou mais filmes da trilogia. São exploradas duas dimensões: os dados quantitativos relacionados às 12 questões fechadas do questionário mundial, bem como a discussão de uma das questões abertas, que destaca a justificativa dos brasileiros quanto à definição do gênero cinematográfico. O objetivo é evidenciar a partir das questões fechadas, as características dos dados brasileiros para então tratar alguns desses aspectos de forma qualitativa a partir da questão aberta. Entende-se que com isso entram em relevo as principais particularidades que o Brasil apresenta em relação à percepção dos receptores sobre ela.Escola Superior de Propaganda e Marketing2020-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/212310.18568/cmc.v17i50.2123Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 No. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 579-601Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 Núm. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 579-601Comunicação Mídia e Consumo; v. 17 n. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 579-6011983-707010.18568/cmc.v17i50reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2123/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2123/pdf_1Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessJacks, NildaJohn, ValquiriaSchmitz, DanielaSeligman, Laura2021-03-11T12:45:16Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2123Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2021-03-11T12:45:16Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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