The superheroes also get older? Bodies and masculinities in cartoons
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1324 |
Resumo: | This paper analyzes comparatively two superheroes duos “Aquaman and Aqualad”, created by DC Comics, which premiered in 1960, and its parodic version (HUTCHEON, 1989) “Mermaid Man and Barnacle Boy”, SpongeBob SquarePants characters series created in 1999. This comparison aims to discuss the role of the body (LE BRETON, 2003) in the configuration of masculinities (Connell, 2003) presented in these cartoons, analyzing how each of the works draws up and submit such matters. The comparative analysis of these two superheroes duo puts into question the masculinity as a social and cultural construction that reflects a specific time, culture and society. |
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The superheroes also get older? Bodies and masculinities in cartoonsOs super-heróis também envelhecem? Corpos e masculinidades nos desenhos animadossuper heroesbodyagingmasculinitysuper-heróiscorpoenvelhecimentomasculinidade.This paper analyzes comparatively two superheroes duos “Aquaman and Aqualad”, created by DC Comics, which premiered in 1960, and its parodic version (HUTCHEON, 1989) “Mermaid Man and Barnacle Boy”, SpongeBob SquarePants characters series created in 1999. This comparison aims to discuss the role of the body (LE BRETON, 2003) in the configuration of masculinities (Connell, 2003) presented in these cartoons, analyzing how each of the works draws up and submit such matters. The comparative analysis of these two superheroes duo puts into question the masculinity as a social and cultural construction that reflects a specific time, culture and society.Este artigo analisa comparativamente duas duplas de super-heróis “Aquaman e Aqualad”, criada pela DC Comics, que estreou em 1960, e sua versão paródica (HUTCHEON, 1989) “Homem Sereia e Mexilhãozinho”, personagens de Bob Esponja Calça Quadrada, série criada em 1999. Essa comparação visa discutir o papel do corpo (LE BRETON, 2003) na configuração das masculinidades (CONNELL, 2003) apresentadas nesses desenhos animados, analisando a forma como cada uma das obras elabora e apresenta tais questões. A análise comparatista dessas duas duplas de super-heróis coloca em discussão a masculinidade como construção sociocultural que reflete uma determinada época, cultura e sociedade. Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/132410.18568/cmc.v15i42.1324Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 97-117Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 97-117Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 97-1171983-7070reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1324/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1324/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFachel de Medeiros, RosângelaFachel de medeiros, Rosana2019-03-18T19:18:27Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1324Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2019-03-18T19:18:27Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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