Pay less, take more: the myth of quality of life at the Brazil’s largest drugstore chain counter

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leão, André Luiz Maranhão de Souza
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Costa, Flávia Zimmerle da Nóbrega, Souza, Ildembergue Leite de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/530
Resumo: Considering the role of cultural transformer that the brandoccupies in the contemporary and seeking to delineate the role played bymyth in this construction, we look at Pague Menos, the largest pharmacyretail network in the country, through a qualitative study based on Barthesiansemiology. Our results showed six myths, whose relationships reveal ametanarrative: the quality of life.
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spelling Pay less, take more: the myth of quality of life at the Brazil’s largest drugstore chain counterPagar menos, tener más: el mito de la calidad de vida en el contador de la cadena de farmacias más grande de BrasilPague Menos, Leve Mais: o mito da qualidade de vida no balcão da maior rede de farmácias do BrasilBrand. Advertising. Myth. Barthesian semiology. Pague Menos.Marca. La publicidad. Mito. Semiología de Barthes. Pague Menos.MarcaPublicidadeMitoSemiologia barthesianaPague MenosConsidering the role of cultural transformer that the brandoccupies in the contemporary and seeking to delineate the role played bymyth in this construction, we look at Pague Menos, the largest pharmacyretail network in the country, through a qualitative study based on Barthesiansemiology. Our results showed six myths, whose relationships reveal ametanarrative: the quality of life.Teniendo en cuenta el papel de la transformación cultural que lamarca ocupa en el contemporáneo y tratando de delinear el papel desempeñadopor el mito en esta construcción, nos fijamos en Pague Menos, la mayor red defarmacias en el país, a través de un estudio cualitativo basado en la semiologíade Barthes. Nuestros resultados mostraron seis mitos, cuyas relaciones revelanuna meta-narrativa: la calidad de vida.Considerando o papel de transformadora cultural que a marca ocupano contemporâneo e buscando delinear o lugar ocupado pelos mitos nesta construção,analisamos a Pague Menos, a maior rede de varejo farmacêutico do país, por meiode um estudo qualitativo baseado na semiologia barthesiana. Nossos resultadosapontaram para seis mitos, cujas relações revelam uma metanarrativa: aqualidade de vida.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/53010.18568/cmc.v10i27.530Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 131-158Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 131-158Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 131-1581983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/530/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeão, André Luiz Maranhão de SouzaCosta, Flávia Zimmerle da NóbregaSouza, Ildembergue Leite de2014-04-29T13:21:19Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/530Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:21:19Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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