Communication and education: the bridges of language
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744 |
Resumo: | This work tries to elaborate reflection on some discursive procedures that surround the school, teachers and students, considering the possible exercise (or its negation) of the dialogical procedures. From this vector, questions about the properly communicational aspect that are present (or absent) in classrooms, whether in face-to-face relationships or in those mediated by technical devices, are expanded and cross-referenced. The hypothesis arises that monological movements, tending to be associated with the traditional circuits of the language practiced in classrooms, are also becoming present when technological apparatuses brought in with the purpose of fulfilling teaching-pedagogical purposes. |
id |
ESPM-3_fb6f8bab8d8f5787da886d7cc65257d1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1744 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication and education: the bridges of languageComunicação e educação: as pontes da linguagemComunicaçãoEducaçãoDiálogoMediadores técnicosThis work tries to elaborate reflection on some discursive procedures that surround the school, teachers and students, considering the possible exercise (or its negation) of the dialogical procedures. From this vector, questions about the properly communicational aspect that are present (or absent) in classrooms, whether in face-to-face relationships or in those mediated by technical devices, are expanded and cross-referenced. The hypothesis arises that monological movements, tending to be associated with the traditional circuits of the language practiced in classrooms, are also becoming present when technological apparatuses brought in with the purpose of fulfilling teaching-pedagogical purposes.Este trabalho procura elaborar reflexão acerca de alguns procedimentos discursivos que circundam a escola, os docentes e discentes, tendo em vista o possível exercício (ou sua negação) dos procedimentos dialógicos. A partir deste vetor são expandidas e cruzadas indagações acerca do aspecto propriamente comunicacional que estaria presente (ou ausente) nas salas de aula, seja nas relações presenciais seja naquelas mediadas pelos dispositivos técnicos. Levanta-se a hipótese segundo a qual os andamentos monológicos, tendentes a ser associados aos circuitos tradicionais da linguagem exercitada nas salas de aula, estão se fazendo presentes, também, quando entram em cena aparatos tecnológicos acionados com a finalidade de cumprir propósitos didático-pedagógicos. Escola Superior de Propaganda e Marketing2019-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/174410.18568/cmc.v16i46.1744Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-3321983-707010.18568/cmc.v16i46reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdf_1Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCitelli, Adilson Odair2020-09-04T16:51:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1744Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2020-09-04T16:51:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication and education: the bridges of language Comunicação e educação: as pontes da linguagem |
title |
Communication and education: the bridges of language |
spellingShingle |
Communication and education: the bridges of language Citelli, Adilson Odair Comunicação Educação Diálogo Mediadores técnicos |
title_short |
Communication and education: the bridges of language |
title_full |
Communication and education: the bridges of language |
title_fullStr |
Communication and education: the bridges of language |
title_full_unstemmed |
Communication and education: the bridges of language |
title_sort |
Communication and education: the bridges of language |
author |
Citelli, Adilson Odair |
author_facet |
Citelli, Adilson Odair |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Citelli, Adilson Odair |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Educação Diálogo Mediadores técnicos |
topic |
Comunicação Educação Diálogo Mediadores técnicos |
description |
This work tries to elaborate reflection on some discursive procedures that surround the school, teachers and students, considering the possible exercise (or its negation) of the dialogical procedures. From this vector, questions about the properly communicational aspect that are present (or absent) in classrooms, whether in face-to-face relationships or in those mediated by technical devices, are expanded and cross-referenced. The hypothesis arises that monological movements, tending to be associated with the traditional circuits of the language practiced in classrooms, are also becoming present when technological apparatuses brought in with the purpose of fulfilling teaching-pedagogical purposes. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-08-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744 10.18568/cmc.v16i46.1744 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v16i46.1744 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332 Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332 1983-7070 10.18568/cmc.v16i46 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300575350784 |