Communication and education: the bridges of language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Citelli, Adilson Odair
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744
Resumo: This work tries to elaborate reflection on some discursive procedures that surround the school, teachers and students, considering the possible exercise (or its negation) of the dialogical procedures. From this vector, questions about the properly communicational aspect that are present (or absent) in classrooms, whether in face-to-face relationships or in those mediated by technical devices, are expanded and cross-referenced. The hypothesis arises that monological movements, tending to be associated with the traditional circuits of the language practiced in classrooms, are also becoming present when technological apparatuses brought in with the purpose of fulfilling teaching-pedagogical purposes.
id ESPM-3_fb6f8bab8d8f5787da886d7cc65257d1
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1744
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Communication and education: the bridges of languageComunicação e educação: as pontes da linguagemComunicaçãoEducaçãoDiálogoMediadores técnicosThis work tries to elaborate reflection on some discursive procedures that surround the school, teachers and students, considering the possible exercise (or its negation) of the dialogical procedures. From this vector, questions about the properly communicational aspect that are present (or absent) in classrooms, whether in face-to-face relationships or in those mediated by technical devices, are expanded and cross-referenced. The hypothesis arises that monological movements, tending to be associated with the traditional circuits of the language practiced in classrooms, are also becoming present when technological apparatuses brought in with the purpose of fulfilling teaching-pedagogical purposes.Este trabalho procura elaborar reflexão acerca de alguns procedimentos discursivos que circundam a escola, os docentes e discentes, tendo em vista o possível exercício (ou sua negação) dos procedimentos dialógicos. A partir deste vetor são expandidas e cruzadas indagações acerca do aspecto propriamente comunicacional que estaria presente (ou ausente) nas salas de aula, seja nas relações presenciais seja naquelas mediadas pelos dispositivos técnicos. Levanta-se a hipótese segundo a qual os andamentos monológicos, tendentes a ser associados aos circuitos tradicionais da linguagem exercitada nas salas de aula, estão se fazendo presentes, também, quando entram em cena aparatos tecnológicos acionados com a finalidade de cumprir propósitos didático-pedagógicos.   Escola Superior de Propaganda e Marketing2019-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/174410.18568/cmc.v16i46.1744Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-3321983-707010.18568/cmc.v16i46reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdf_1Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCitelli, Adilson Odair2020-09-04T16:51:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1744Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2020-09-04T16:51:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Communication and education: the bridges of language
Comunicação e educação: as pontes da linguagem
title Communication and education: the bridges of language
spellingShingle Communication and education: the bridges of language
Citelli, Adilson Odair
Comunicação
Educação
Diálogo
Mediadores técnicos
title_short Communication and education: the bridges of language
title_full Communication and education: the bridges of language
title_fullStr Communication and education: the bridges of language
title_full_unstemmed Communication and education: the bridges of language
title_sort Communication and education: the bridges of language
author Citelli, Adilson Odair
author_facet Citelli, Adilson Odair
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Citelli, Adilson Odair
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
Educação
Diálogo
Mediadores técnicos
topic Comunicação
Educação
Diálogo
Mediadores técnicos
description This work tries to elaborate reflection on some discursive procedures that surround the school, teachers and students, considering the possible exercise (or its negation) of the dialogical procedures. From this vector, questions about the properly communicational aspect that are present (or absent) in classrooms, whether in face-to-face relationships or in those mediated by technical devices, are expanded and cross-referenced. The hypothesis arises that monological movements, tending to be associated with the traditional circuits of the language practiced in classrooms, are also becoming present when technological apparatuses brought in with the purpose of fulfilling teaching-pedagogical purposes.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-08-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744
10.18568/cmc.v16i46.1744
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v16i46.1744
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1744/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332
Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 314-332
1983-7070
10.18568/cmc.v16i46
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300575350784