Reportagem orientada pelo clique: audiência enquanto critério de seleção da notícia online
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
Texto Completo: | http://tede2.espm.br/handle/tede/333 |
Resumo: | The fragmentation of the production and consumption of news on the Internet triggers the need for more and better processes to measure audience habits to guide the journalistic work. This new skill in the professional routine – which emerges from the increase in “big data” gathering and analyzes associated with the complexity of the publishing systems, also called CMS (Content Management System) – allows the journalist to follow all stages of news spreading in terms of quantity of accesses as well as public engagement. In this research, called ROC (Portuguese acronym for Click-Oriented News Reporting), we sought to analyze the impact that the knowledge of these consumption habits exerts on the deontology of cyberjournalism, more specifically, on the selection of guidelines and highlights in editorial homepages of websites and news portals. |
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Prado, Magaly Parreira doAntonioli, Maria ElisabeteEssenfelder, RenatoFaro, José Salvador09486920818http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4242447D1Hatzigeorgiou, Ricardo Fotios2018-10-11T13:58:29Z2018-03-22Hatzigeorgiou, Ricardo Fotios. Reportagem orientada pelo clique: audiência enquanto critério de seleção da notícia online. 2018. [168 f.]. Dissertação ( Programa de Mestrado Profissional, Produção Jornalística e Mercado) - Escola Superior de Propaganda e Marketing, [São Paulo] .http://tede2.espm.br/handle/tede/333The fragmentation of the production and consumption of news on the Internet triggers the need for more and better processes to measure audience habits to guide the journalistic work. This new skill in the professional routine – which emerges from the increase in “big data” gathering and analyzes associated with the complexity of the publishing systems, also called CMS (Content Management System) – allows the journalist to follow all stages of news spreading in terms of quantity of accesses as well as public engagement. In this research, called ROC (Portuguese acronym for Click-Oriented News Reporting), we sought to analyze the impact that the knowledge of these consumption habits exerts on the deontology of cyberjournalism, more specifically, on the selection of guidelines and highlights in editorial homepages of websites and news portals.A fragmentação da produção e do consumo de notícias na internet desencadeia a necessidade de mais e melhores processos de aferição de métricas de audiência para balizar o trabalho jornalístico. Essa nova competência na rotina profissional – que emerge da expansão dos cruzamentos de dados em rede (big data) associada à complexificação dos sistemas publicadores, chamados CMS (Content Management System) – permite ao jornalista acompanhar a trajetória da circulação da produção informativa tanto em quantidade de acessos quanto em engajamento do público. Nesta pesquisa, denominada Reportagem Orientada pelo Clique (ROC), buscamos analisar o impacto que o conhecimento dos hábitos de consumo exerce sobre a deontologia do ciberjornalismo, mais especificamente, na escolha de pautas e na seleção de destaques nas homepages editoriais de sites e portais de notícias.Submitted by Adriana Alves Rodrigues (aalves@espm.br) on 2018-10-11T13:56:04Z No. of bitstreams: 1 MPPJM - RICARDO FOTIOS HATZIGEROGIOU.pdf: 89994916 bytes, checksum: 10eec05217008402d932b74a6a5896c0 (MD5)Approved for entry into archive by Adriana Alves Rodrigues (aalves@espm.br) on 2018-10-11T13:56:34Z (GMT) No. of bitstreams: 1 MPPJM - RICARDO FOTIOS HATZIGEROGIOU.pdf: 89994916 bytes, checksum: 10eec05217008402d932b74a6a5896c0 (MD5)Approved for entry into archive by Debora Cristina Bonfim Aquarone (deborabonfim@espm.br) on 2018-10-11T13:58:17Z (GMT) No. of bitstreams: 1 MPPJM - RICARDO FOTIOS HATZIGEROGIOU.pdf: 89994916 bytes, checksum: 10eec05217008402d932b74a6a5896c0 (MD5)Made available in DSpace on 2018-10-11T13:58:29Z (GMT). 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