Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
Texto Completo: | http://tede2.espm.br/handle/tede/96 |
Resumo: | This Project has as a theme the male consumption of esthetic interventions presented in the discourse of Dr. Hollywood´s television programme which is weekly on Rede TV Channel. The programme shows the new plastic surgery techniques and body esthetic procedures, promoting the body change. We investigated how the possibilities of body changes as proposed in the programme, affect the male consumption of esthetic interventions. The Discourse Analysis as proposed by the French studies consists of an important theoretical-methodological reference for the analysis of the programme discourse and of the male public. Similarly, authors who dedicate themselves to the media studies, to consumption and body representations base our reflection of the media discourse of body modifications as well as the consumption of esthetic interventions. As for the material to be analysed, we carried out a qualitative empirical research in October 2010, using the focus group technique with a group of men who belong to upper classes, citizens of São Paulo City, graduated, and with ages that vary from 30 to 40 years old and that watched the programme. |
id |
ESPM_e758e348d6dae83418869a9f73977480 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tede2.espm.br:tede/96 |
network_acronym_str |
ESPM |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
repository_id_str |
|
spelling |
Hoff, Tania Marcia CezarCPF:03594346811http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4768131Y9Castro, Gisela Grangeiro da SilvaCPF:59435895700http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4Heller, Bárbarahttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785752U8CPF:13416945859http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4797030U6Felix, Viviane Ribeiro2016-10-13T14:10:32Z2012-01-302011-03-23http://tede2.espm.br/handle/tede/96This Project has as a theme the male consumption of esthetic interventions presented in the discourse of Dr. Hollywood´s television programme which is weekly on Rede TV Channel. The programme shows the new plastic surgery techniques and body esthetic procedures, promoting the body change. We investigated how the possibilities of body changes as proposed in the programme, affect the male consumption of esthetic interventions. The Discourse Analysis as proposed by the French studies consists of an important theoretical-methodological reference for the analysis of the programme discourse and of the male public. Similarly, authors who dedicate themselves to the media studies, to consumption and body representations base our reflection of the media discourse of body modifications as well as the consumption of esthetic interventions. As for the material to be analysed, we carried out a qualitative empirical research in October 2010, using the focus group technique with a group of men who belong to upper classes, citizens of São Paulo City, graduated, and with ages that vary from 30 to 40 years old and that watched the programme.O projeto tem como tema o consumo masculino de intervenções estéticas a partir das representações de corpo modificado presentes no discurso do programa de televisão Dr. Hollywood, apresentado semanalmente pela Rede TV. O programa mostra as novas técnicas em cirurgias plásticas e procedimentos de estética corporal, divulgando as possibilidades de modificação do corpo. Investigamos como as possibilidades de modificações do corpo, propostas pelo programa, afetam o consumo de intervenções estéticas pelo público masculino. A análise de discurso de linha francesa consiste num importante referencial teórico-metodológico para análise do discurso do programa e do público masculino. De modo semelhante, autores que se dedicam ao estudo da mídia, do consumo e das representações do corpo embasam nossas reflexões tanto do discurso midiático das modificações do corpo quanto das práticas de consumo de intervenções estéticas. Para a coleta do material a ser analisado, realizamos no mês de outubro de 2010 uma pesquisa empírica qualitativa, empregando a técnica do focus group, junto a um grupo de homens pertencentes às classes A e B, moradores da cidade de São Paulo, com nível superior completo, idades entre 30 e 40 anos e que assistiram ao referido programa.Made available in DSpace on 2016-10-13T14:10:32Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Viviane Ribeiro Felix.pdf: 1922541 bytes, checksum: 0177ae854c36c08ab59027d22f1978fc (MD5) Previous issue date: 2011-03-23application/pdfhttp://tede2.espm.br/retrieve/303/Viviane%20Ribeiro%20Felix.pdf.jpgporAssociação Escola Superior de Propaganda e MarketingPrograma em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPMESPMBRComunicaçãocomunicação midiáticaconsumo masculinocorpo modificadoanálise de discursoMedia Communicationmale consumptionmodified bodyDiscourse AnalysisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOComunicação midiática e o consumo do corpo modificadoCommunication and media consumption of the modified bodyinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPMinstname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMORIGINALViviane Ribeiro Felix.pdfapplication/pdf1922541http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/96/1/Viviane+Ribeiro+Felix.pdf0177ae854c36c08ab59027d22f1978fcMD51TEXTViviane Ribeiro Felix.pdf.txtViviane Ribeiro Felix.pdf.txttext/plain305992http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/96/2/Viviane+Ribeiro+Felix.pdf.txtbd6a334fa5fa315905f16ea8a6fabcb6MD52THUMBNAILViviane Ribeiro Felix.pdf.jpgViviane Ribeiro Felix.pdf.jpgimage/jpeg2196http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/96/3/Viviane+Ribeiro+Felix.pdf.jpg650dc3eb62d67129805cc45dbbdff80bMD53tede/962016-10-14 01:03:40.303oai:tede2.espm.br:tede/96Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://tede2.espm.br/http://tede2.espm.br/oai/requestacervodigital@espm.br||hribeiro@espm.bropendoar:2016-10-14T04:03:40Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Communication and media consumption of the modified body |
title |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
spellingShingle |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado Felix, Viviane Ribeiro comunicação midiática consumo masculino corpo modificado análise de discurso Media Communication male consumption modified body Discourse Analysis CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
title_full |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
title_fullStr |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
title_full_unstemmed |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
title_sort |
Comunicação midiática e o consumo do corpo modificado |
author |
Felix, Viviane Ribeiro |
author_facet |
Felix, Viviane Ribeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Hoff, Tania Marcia Cezar |
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv |
CPF:03594346811 |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4768131Y9 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Castro, Gisela Grangeiro da Silva |
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv |
CPF:59435895700 |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Heller, Bárbara |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785752U8 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
CPF:13416945859 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4797030U6 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Felix, Viviane Ribeiro |
contributor_str_mv |
Hoff, Tania Marcia Cezar Castro, Gisela Grangeiro da Silva Heller, Bárbara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação midiática consumo masculino corpo modificado análise de discurso |
topic |
comunicação midiática consumo masculino corpo modificado análise de discurso Media Communication male consumption modified body Discourse Analysis CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Media Communication male consumption modified body Discourse Analysis |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
This Project has as a theme the male consumption of esthetic interventions presented in the discourse of Dr. Hollywood´s television programme which is weekly on Rede TV Channel. The programme shows the new plastic surgery techniques and body esthetic procedures, promoting the body change. We investigated how the possibilities of body changes as proposed in the programme, affect the male consumption of esthetic interventions. The Discourse Analysis as proposed by the French studies consists of an important theoretical-methodological reference for the analysis of the programme discourse and of the male public. Similarly, authors who dedicate themselves to the media studies, to consumption and body representations base our reflection of the media discourse of body modifications as well as the consumption of esthetic interventions. As for the material to be analysed, we carried out a qualitative empirical research in October 2010, using the focus group technique with a group of men who belong to upper classes, citizens of São Paulo City, graduated, and with ages that vary from 30 to 40 years old and that watched the programme. |
publishDate |
2011 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2011-03-23 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2012-01-30 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-10-13T14:10:32Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede2.espm.br/handle/tede/96 |
url |
http://tede2.espm.br/handle/tede/96 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPM |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
ESPM |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/96/1/Viviane+Ribeiro+Felix.pdf http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/96/2/Viviane+Ribeiro+Felix.pdf.txt http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/96/3/Viviane+Ribeiro+Felix.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0177ae854c36c08ab59027d22f1978fc bd6a334fa5fa315905f16ea8a6fabcb6 650dc3eb62d67129805cc45dbbdff80b |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
acervodigital@espm.br||hribeiro@espm.br |
_version_ |
1809112860222029824 |