A matemática como caminho da inclusão escolar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST |
Texto Completo: | http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/436 |
Resumo: | Social exclusion reaches all segments of society and does not fail to be present in the school environment. This being one of the first social doors open to the individual, nor is always ready to welcome you with their differences. The process of inclusion must be present in all schools is not the privilege of the few on behalf of a majority that is harmed without even knowing what is happening around you. Children with special needs, among them those with Down syndrome, are liable to include numerical, and in this sense the school is a major ally of the family in search of an effective inclusion, what needs to happen to all their agents are focused create opportunities in an inclusive school. Thus, the inclusion of numerical students with special needs, will be established from the encouragement of those involved, parents and school, towards the stimulation of the child, and use of recreational resources appropriate for mediation of the contents to be worked, where through the relationships established will develop the potential of the same logical-mathematical. The teacher is the main feature of a school to promote inclusion as solidarity, to Diakonia. |
id |
EST_eeccd49372af72f1018d0e180b2e981e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:dspace.est.edu.br:BR-SlFE/436 |
network_acronym_str |
EST |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST |
repository_id_str |
|
spelling |
2016-06-17T20:32:10Z2014-04-242016-06-17T20:32:10Z2013-07-01SILVA, Carlos Alberto Barbosa. A matemática como caminho da inclusão escolar. 2013. 63 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2013.http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/436Social exclusion reaches all segments of society and does not fail to be present in the school environment. This being one of the first social doors open to the individual, nor is always ready to welcome you with their differences. The process of inclusion must be present in all schools is not the privilege of the few on behalf of a majority that is harmed without even knowing what is happening around you. Children with special needs, among them those with Down syndrome, are liable to include numerical, and in this sense the school is a major ally of the family in search of an effective inclusion, what needs to happen to all their agents are focused create opportunities in an inclusive school. Thus, the inclusion of numerical students with special needs, will be established from the encouragement of those involved, parents and school, towards the stimulation of the child, and use of recreational resources appropriate for mediation of the contents to be worked, where through the relationships established will develop the potential of the same logical-mathematical. The teacher is the main feature of a school to promote inclusion as solidarity, to Diakonia.A exclusão social alcança todos os segmentos da sociedade e não deixa de estar presente no ambiente escolar. Sendo este uma das primeiras portas sociais abertas para o indivíduo, nem sempre está preparado para recebê-lo com suas diferenças. O processo de inclusão deve estar presente em todas as escolas não sendo privilégio de poucos em nome de uma maioria que é prejudicada sem nem mesmo saber o que acontece ao seu redor. As crianças com necessidades especiais, dentre elas, as com Síndrome de Down, são passíveis de inclusão numérica, e neste sentido a escola é um grande aliado da família na busca de uma inclusão efetiva. Para que esta aconteça, é preciso que todos os seus agentes estejam focados em oportunizar uma escola inclusiva. Assim, a inclusão numérica de alunos com necessidades especiais se estabelecerá, a partir do encorajamento dos envolvidos, pais e escola, no sentido da estimulação da criança e da utilização de recursos lúdicos apropriados para a mediação dos conteúdos a serem trabalhados. Através das relações estabelecidas se desenvolverá o potencial lógico-matemático dos alunos. O professor é o principal recurso de uma escola para promover a inclusão a partir da solidariedade, do fazer Diaconia.Made available in DSpace on 2016-06-17T20:32:10Z (GMT). No. of bitstreams: 1 silva_cab_tmp286.pdf: 695217 bytes, checksum: a7fb0a13b0d00cb135fe91138b201030 (MD5) Previous issue date: 2013-07-01application/pdfporFaculdades ESTPrograma de TeologiaESTBRTeologiaInclusãoSíndrome de DownMatemáticaDiaconiaEDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDEInclusionDown SyndromeMathematicsDiakoniaCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIAA matemática como caminho da inclusão escolarinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisGaede Neto, Rodolfohttp://lattes.cnpq.br/8020748256904139Streck, Gisela Isolde Waechterhttp://lattes.cnpq.br/3906144692619471http://lattes.cnpq.br/6875807215698729Silva, Carlos Alberto Barbosainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ESTinstname:Faculdades ESTinstacron:ESTTEXTsilva_cab_tmp286.pdf.txtsilva_cab_tmp286.pdf.txtExtracted texttext/plain130817http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/bitstream/BR-SlFE/436/2/silva_cab_tmp286.pdf.txt6a53261c7b9ae0edd9b6779af5ef6dd3MD52ORIGINALsilva_cab_tmp286.pdfapplication/pdf695217http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/bitstream/BR-SlFE/436/1/silva_cab_tmp286.pdfa7fb0a13b0d00cb135fe91138b201030MD51BR-SlFE/4362016-06-18 03:20:12.137oai:dspace.est.edu.br:BR-SlFE/436Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/http://tede.est.edu.br/tede/tde_oai/oai3.phpbiblioteca@est.edu.br||opendoar:2016-06-18T06:20:12Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST - Faculdades ESTfalse |
dc.title.por.fl_str_mv |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
title |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
spellingShingle |
A matemática como caminho da inclusão escolar Silva, Carlos Alberto Barbosa Inclusão Síndrome de Down Matemática Diaconia EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDE Inclusion Down Syndrome Mathematics Diakonia CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA |
title_short |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
title_full |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
title_fullStr |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
title_full_unstemmed |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
title_sort |
A matemática como caminho da inclusão escolar |
author |
Silva, Carlos Alberto Barbosa |
author_facet |
Silva, Carlos Alberto Barbosa |
author_role |
author |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Gaede Neto, Rodolfo |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/8020748256904139 |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Streck, Gisela Isolde Waechter |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/3906144692619471 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/6875807215698729 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Carlos Alberto Barbosa |
contributor_str_mv |
Gaede Neto, Rodolfo Streck, Gisela Isolde Waechter |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusão Síndrome de Down Matemática Diaconia EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDE |
topic |
Inclusão Síndrome de Down Matemática Diaconia EDUCAÇÃO COMUNITÁRIA COM INFÂNCIA E JUVENTUDE Inclusion Down Syndrome Mathematics Diakonia CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Inclusion Down Syndrome Mathematics Diakonia |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA |
description |
Social exclusion reaches all segments of society and does not fail to be present in the school environment. This being one of the first social doors open to the individual, nor is always ready to welcome you with their differences. The process of inclusion must be present in all schools is not the privilege of the few on behalf of a majority that is harmed without even knowing what is happening around you. Children with special needs, among them those with Down syndrome, are liable to include numerical, and in this sense the school is a major ally of the family in search of an effective inclusion, what needs to happen to all their agents are focused create opportunities in an inclusive school. Thus, the inclusion of numerical students with special needs, will be established from the encouragement of those involved, parents and school, towards the stimulation of the child, and use of recreational resources appropriate for mediation of the contents to be worked, where through the relationships established will develop the potential of the same logical-mathematical. The teacher is the main feature of a school to promote inclusion as solidarity, to Diakonia. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-07-01 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2014-04-24 2016-06-17T20:32:10Z |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-06-17T20:32:10Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
SILVA, Carlos Alberto Barbosa. A matemática como caminho da inclusão escolar. 2013. 63 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/436 |
identifier_str_mv |
SILVA, Carlos Alberto Barbosa. A matemática como caminho da inclusão escolar. 2013. 63 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2013. |
url |
http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/436 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdades EST |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Teologia |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
EST |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Teologia |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdades EST |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST instname:Faculdades EST instacron:EST |
instname_str |
Faculdades EST |
instacron_str |
EST |
institution |
EST |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/bitstream/BR-SlFE/436/2/silva_cab_tmp286.pdf.txt http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/bitstream/BR-SlFE/436/1/silva_cab_tmp286.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
6a53261c7b9ae0edd9b6779af5ef6dd3 a7fb0a13b0d00cb135fe91138b201030 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST - Faculdades EST |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@est.edu.br|| |
_version_ |
1815438679679696896 |