UNIVERSIDADE CORPORATIVA COMO ALAVANCA DA VANTAGEM COMPETITIVA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/430 |
Resumo: | The formal education for the work in superior level begins to face an unusual competition: the corporate universities that came from the experiences of training programs and development corporate professionals and from the observation that the university doesn't prepare appropriately for the work. The concept of corporate university appeared in the USA, in 1995, when General Eletric created Cotronville. But it was in the very start of 80 decade that happened a considerable increase of these new formation spaces. Another component that contributed to the fast growth of the corporate universities is the need of continuous learning, as a consequence of the vertiginous changes in the world of the work due to the permanent technological progresses and to the process of globalization of the economy. The corporate universities appear as solution for the alignment of the training initiatives with the strategy of the organization and the creation of competitive advantage, by means of permanent learning. |
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UNIVERSIDADE CORPORATIVA COMO ALAVANCA DA VANTAGEM COMPETITIVAtechnological progresses; corporate university; competitive advantageavanços tecnológicos; universidade corporativa; vantagem competitivaThe formal education for the work in superior level begins to face an unusual competition: the corporate universities that came from the experiences of training programs and development corporate professionals and from the observation that the university doesn't prepare appropriately for the work. The concept of corporate university appeared in the USA, in 1995, when General Eletric created Cotronville. But it was in the very start of 80 decade that happened a considerable increase of these new formation spaces. Another component that contributed to the fast growth of the corporate universities is the need of continuous learning, as a consequence of the vertiginous changes in the world of the work due to the permanent technological progresses and to the process of globalization of the economy. The corporate universities appear as solution for the alignment of the training initiatives with the strategy of the organization and the creation of competitive advantage, by means of permanent learning. A educação formal para o trabalho, em nível superior, começa a enfrentar uma concorrência inusitada: as universidades corporativas, surgidas das experiências de programas de treinamento e desenvolvimento profissionais corporativos e da constatação de que a universidade não prepara adequadamente para o trabalho. O conceito de universidade corporativa surgiu nos EUA, em 1995, quando a General Eletric criou a Cotronville. Mas foi só a partir da década de 80 que se assistiu a um aumento considerável destes novos espaços de formação. Outro componente que contribuiu para o rápido crescimento das universidades corporativas é a necessidade de contínua aprendizagem, como conseqüência das vertiginosas mudanças no mundo do trabalho, em razão dos avanços tecnológicos permanentes e do processo de globalização da economia. As universidades corporativas surgem como solução para o alinhamento das iniciativas de treinamento com a estratégia da organização e de criação de vantagem competitiva, por meio de aprendizado permanente. Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESKraemer, Maria Elisabeth Pereira2004-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/43010.5329/RECADM.20040301006Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 3, n. 1 (2004): Janeiro-Junho; 1-17Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 3, n. 1 (2004): Janeiro-Junho; 1-17Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 3, n. 1 (2004): Janeiro-Junho; 1-171677-738710.5329/RECADM.20040301reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/430/328Direitos autorais 2004 Maria Elisabeth Pereira Kraemerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:16:26Zoai:periodicosibepes.org.br:article/430Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:16:26Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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