A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hocayen-da-Silva, Antonio João
Data de Publicação: 2005
Outros Autores: Castro, Marcos de, Maciel, Cristiano de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
Texto Completo: http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388
Resumo: Interested in the issue of quality in higher educations the present study attempts to inquiry the likely relations between the professional profile of the administration’ professors with their current lecturing practices, more specifically the teaching and evaluation technologies. These relationships were explored through a survey with more two hundred faculty members in Curitiba (PR). The paper begins with a brief overview of the business administration programs and quality of education. Yet show professional profile’ professors and your practices. With the support of descriptive statistics and the Chi-square test, a profiling of the specialists, masters and doctorates was made together with the description of the lecturing and evaluation practices. Finally, the paper shows that there is great homogeneity of such practices among teachers with different levels of training and suggest general guidelines regarding the quality of business administration teaching at college level. 
id FACECLA-1_452980e3ebbe0464939559cb11c32093
oai_identifier_str oai:periodicosibepes.org.br:article/388
network_acronym_str FACECLA-1
network_name_str Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
repository_id_str
spelling A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃOPerfil; Práticas de Docência; Tecnologias de EnsinoProfile; Practical of Teaching; Technologies of EducationInterested in the issue of quality in higher educations the present study attempts to inquiry the likely relations between the professional profile of the administration’ professors with their current lecturing practices, more specifically the teaching and evaluation technologies. These relationships were explored through a survey with more two hundred faculty members in Curitiba (PR). The paper begins with a brief overview of the business administration programs and quality of education. Yet show professional profile’ professors and your practices. With the support of descriptive statistics and the Chi-square test, a profiling of the specialists, masters and doctorates was made together with the description of the lecturing and evaluation practices. Finally, the paper shows that there is great homogeneity of such practices among teachers with different levels of training and suggest general guidelines regarding the quality of business administration teaching at college level.  Voltado para a questão da qualidade no ensino superior o presente estudo busca investigar prováveis relações entre perfil profissional dos professores de administração e suas práticas de docência, mais especificamente as tecnologias de ensino e avaliação. Essas relações foram exploradas por meio de um levantamento com mais de duzentos docentes em Curitiba (PR). O artigo inicia com breve panorama da atual realidade do curso de administração e da qualidade do ensino. Discute ainda o perfil dos docentes e suas práticas. Com o uso de estatísticas descritivas e o teste Qui-quadrado realizou-se a perfilação dos especialistas, mestres e doutores e descrição de suas práticas de ensino e avaliação. Por fim, o artigo apresenta a existência de grande homogeneidade de tais práticas entre professores com diferentes níveis de formação e tece apontamentos mais gerais no que concerne à questão da qualidade do ensino superior na área de administração.  Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESHocayen-da-Silva, Antonio JoãoCastro, Marcos deMaciel, Cristiano de Oliveira2005-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/38810.5329/RECADM.20050402005Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-141677-738710.5329/RECADM.20050402reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388/287Direitos autorais 2005 Antonio João Hocayen-da-Silva, Marcos de Castro, Cristiano de Oliveira Macielhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:14:06Zoai:periodicosibepes.org.br:article/388Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:14:06Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false
dc.title.none.fl_str_mv
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
title A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
spellingShingle A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
Hocayen-da-Silva, Antonio João
Perfil; Práticas de Docência; Tecnologias de Ensino
Profile; Practical of Teaching; Technologies of Education
title_short A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
title_full A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
title_fullStr A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
title_full_unstemmed A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
title_sort A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
author Hocayen-da-Silva, Antonio João
author_facet Hocayen-da-Silva, Antonio João
Castro, Marcos de
Maciel, Cristiano de Oliveira
author_role author
author2 Castro, Marcos de
Maciel, Cristiano de Oliveira
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Hocayen-da-Silva, Antonio João
Castro, Marcos de
Maciel, Cristiano de Oliveira
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Perfil; Práticas de Docência; Tecnologias de Ensino
Profile; Practical of Teaching; Technologies of Education
topic Perfil; Práticas de Docência; Tecnologias de Ensino
Profile; Practical of Teaching; Technologies of Education
description Interested in the issue of quality in higher educations the present study attempts to inquiry the likely relations between the professional profile of the administration’ professors with their current lecturing practices, more specifically the teaching and evaluation technologies. These relationships were explored through a survey with more two hundred faculty members in Curitiba (PR). The paper begins with a brief overview of the business administration programs and quality of education. Yet show professional profile’ professors and your practices. With the support of descriptive statistics and the Chi-square test, a profiling of the specialists, masters and doctorates was made together with the description of the lecturing and evaluation practices. Finally, the paper shows that there is great homogeneity of such practices among teachers with different levels of training and suggest general guidelines regarding the quality of business administration teaching at college level. 
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-11-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388
10.5329/RECADM.20050402005
url http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388
identifier_str_mv 10.5329/RECADM.20050402005
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388/287
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES
publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14
1677-7387
10.5329/RECADM.20050402
reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
instname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
instacron:FACECLA
instname_str Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
instacron_str FACECLA
institution FACECLA
reponame_str Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
collection Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
repository.mail.fl_str_mv recadm.editor@ibepes.org.br
_version_ 1797042423071768576