A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388 |
Resumo: | Interested in the issue of quality in higher educations the present study attempts to inquiry the likely relations between the professional profile of the administration’ professors with their current lecturing practices, more specifically the teaching and evaluation technologies. These relationships were explored through a survey with more two hundred faculty members in Curitiba (PR). The paper begins with a brief overview of the business administration programs and quality of education. Yet show professional profile’ professors and your practices. With the support of descriptive statistics and the Chi-square test, a profiling of the specialists, masters and doctorates was made together with the description of the lecturing and evaluation practices. Finally, the paper shows that there is great homogeneity of such practices among teachers with different levels of training and suggest general guidelines regarding the quality of business administration teaching at college level. |
id |
FACECLA-1_452980e3ebbe0464939559cb11c32093 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicosibepes.org.br:article/388 |
network_acronym_str |
FACECLA-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
repository_id_str |
|
spelling |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃOPerfil; Práticas de Docência; Tecnologias de EnsinoProfile; Practical of Teaching; Technologies of EducationInterested in the issue of quality in higher educations the present study attempts to inquiry the likely relations between the professional profile of the administration’ professors with their current lecturing practices, more specifically the teaching and evaluation technologies. These relationships were explored through a survey with more two hundred faculty members in Curitiba (PR). The paper begins with a brief overview of the business administration programs and quality of education. Yet show professional profile’ professors and your practices. With the support of descriptive statistics and the Chi-square test, a profiling of the specialists, masters and doctorates was made together with the description of the lecturing and evaluation practices. Finally, the paper shows that there is great homogeneity of such practices among teachers with different levels of training and suggest general guidelines regarding the quality of business administration teaching at college level. Voltado para a questão da qualidade no ensino superior o presente estudo busca investigar prováveis relações entre perfil profissional dos professores de administração e suas práticas de docência, mais especificamente as tecnologias de ensino e avaliação. Essas relações foram exploradas por meio de um levantamento com mais de duzentos docentes em Curitiba (PR). O artigo inicia com breve panorama da atual realidade do curso de administração e da qualidade do ensino. Discute ainda o perfil dos docentes e suas práticas. Com o uso de estatísticas descritivas e o teste Qui-quadrado realizou-se a perfilação dos especialistas, mestres e doutores e descrição de suas práticas de ensino e avaliação. Por fim, o artigo apresenta a existência de grande homogeneidade de tais práticas entre professores com diferentes níveis de formação e tece apontamentos mais gerais no que concerne à questão da qualidade do ensino superior na área de administração. Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESHocayen-da-Silva, Antonio JoãoCastro, Marcos deMaciel, Cristiano de Oliveira2005-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/38810.5329/RECADM.20050402005Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-141677-738710.5329/RECADM.20050402reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388/287Direitos autorais 2005 Antonio João Hocayen-da-Silva, Marcos de Castro, Cristiano de Oliveira Macielhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:14:06Zoai:periodicosibepes.org.br:article/388Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:14:06Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
title |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
spellingShingle |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO Hocayen-da-Silva, Antonio João Perfil; Práticas de Docência; Tecnologias de Ensino Profile; Practical of Teaching; Technologies of Education |
title_short |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
title_full |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
title_fullStr |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
title_full_unstemmed |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
title_sort |
A RELAÇÃO ENTRE PERFIL E PRÁTICAS DOS DOCENTES DOS CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO |
author |
Hocayen-da-Silva, Antonio João |
author_facet |
Hocayen-da-Silva, Antonio João Castro, Marcos de Maciel, Cristiano de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Castro, Marcos de Maciel, Cristiano de Oliveira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hocayen-da-Silva, Antonio João Castro, Marcos de Maciel, Cristiano de Oliveira |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Perfil; Práticas de Docência; Tecnologias de Ensino Profile; Practical of Teaching; Technologies of Education |
topic |
Perfil; Práticas de Docência; Tecnologias de Ensino Profile; Practical of Teaching; Technologies of Education |
description |
Interested in the issue of quality in higher educations the present study attempts to inquiry the likely relations between the professional profile of the administration’ professors with their current lecturing practices, more specifically the teaching and evaluation technologies. These relationships were explored through a survey with more two hundred faculty members in Curitiba (PR). The paper begins with a brief overview of the business administration programs and quality of education. Yet show professional profile’ professors and your practices. With the support of descriptive statistics and the Chi-square test, a profiling of the specialists, masters and doctorates was made together with the description of the lecturing and evaluation practices. Finally, the paper shows that there is great homogeneity of such practices among teachers with different levels of training and suggest general guidelines regarding the quality of business administration teaching at college level. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-11-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388 10.5329/RECADM.20050402005 |
url |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388 |
identifier_str_mv |
10.5329/RECADM.20050402005 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/388/287 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14 Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14 Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 4, n. 2 (2005): Julho-Dezembro; 1-14 1677-7387 10.5329/RECADM.20050402 reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativa instname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) instacron:FACECLA |
instname_str |
Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) |
instacron_str |
FACECLA |
institution |
FACECLA |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
collection |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
recadm.editor@ibepes.org.br |
_version_ |
1797042423071768576 |