Persistence and Dropout in Distance Education: Examining Explanatory Factors

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lott, Ana Cristina de Oliveira
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Freitas, Angilberto Sabino de, Ferreira, Jorge Brantes, Lott, Yuri Monnerat
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
Texto Completo: http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/2518
Resumo: The main goal of this research is to propose and test a theoretical model to investigate factors that influence students’ persistence and dropout in undergraduate distance courses. This is a quantitative study whose population is formed by students residing in any region of Brazil, who started a management distance course or even accountancy distance course. In order to measure the variables present in the model, we used scales identified in the literature and, through logistic regression, we investigate the student’s (persistent/dropout) situation. The results show that the model fits the data, which displays that the better evaluated the variables support learning, self-discipline and increase in income, the better is the increase in the students' chances of remaining in the course. On the other hand, it has been found that an increase in the number of children and in the type of course chosen facilitate dropout.
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spelling Persistence and Dropout in Distance Education: Examining Explanatory FactorsPersistência e Evasão na Educação a Distância: Examinando Fatores ExplicativosAdministraçãopersistência; evasão; retenção de alunos; educação a distânciapersistence; dropout; student retention; distance educationThe main goal of this research is to propose and test a theoretical model to investigate factors that influence students’ persistence and dropout in undergraduate distance courses. This is a quantitative study whose population is formed by students residing in any region of Brazil, who started a management distance course or even accountancy distance course. In order to measure the variables present in the model, we used scales identified in the literature and, through logistic regression, we investigate the student’s (persistent/dropout) situation. The results show that the model fits the data, which displays that the better evaluated the variables support learning, self-discipline and increase in income, the better is the increase in the students' chances of remaining in the course. On the other hand, it has been found that an increase in the number of children and in the type of course chosen facilitate dropout.O objetivo desta pesquisa é propor e testar um modelo teórico para investigar fatores que influenciam a persistência e evasão de alunos em cursos de graduação a distância. Trata-se de um estudo de natureza quantitativa cuja população é formada por alunos, residentes em qualquer região do Brasil, que iniciaram um curso de graduação a distância em administração ou em ciências contábeis. Para a mensuração das variáveis presentes no modelo teórico proposto, foram utilizadas escalas identificadas na literatura. Por meio de regressão logística, buscou-se investigar a relação entre os principais preditores da variável ‘situação do aluno (persistente/evadido)’. Os resultados revelam que o modelo se ajusta aos dados, apontando evidências de que quanto mais bem avaliados forem as variáveis suporte à aprendizagem, autodisciplina e aumento na renda, maiores as chances dos alunos em permanecer no curso (não evadir). Por outro lado, verificou-se que um aumento no número de filhos e no tipo de curso escolhido facilitam a evasão.Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESLott, Ana Cristina de OliveiraFreitas, Angilberto Sabino deFerreira, Jorge BrantesLott, Yuri Monnerat2018-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/251810.21529/RECADM.2018006Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 17, n. 2 (2018): Maio-Agosto; 149-171Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 17, n. 2 (2018): Maio-Agosto; 149-171Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 17, n. 2 (2018): Maio-Agosto; 149-1711677-738710.21529/RECADM.20181702reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/2518/1027Direitos autorais 2018 Ana Cristina de Oliveira Lott, Angilberto Sabino de Freitas, Jorge Brantes Ferreira, Yuri Monnerat Lotthttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-20T01:27:14Zoai:periodicosibepes.org.br:article/2518Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-05-20T01:27:14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false
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