Impactos do multiculturalismo na prestação de serviços logísticos no Brasil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/250 |
Resumo: | The fact of 3PL’s (Third Party Logistics) are part of the supply chain does that the increasement of the concerning from the customers-companies in relation to the partnerships development with these ones, already a bad service can compromise the chain competitiveness at all, besides the affect the final consumers preferences. On this work, it is searched to understand if the development of an multiculturalism approach was a promising way to get sustainable competitive advantage, yet this seems to be able to develop in the 3PL’s a cultural sensitivity which provides a better perception of the customer’s needs, a more effective communication and the ability to create an arena of the acculturated service provision, it means, which considers in an explicit way relevant cultural aspects to the customers-companies. In this context, it is required to highlight that the a bigger contribution of this work lies in the fact of showing the importance of considering the cultural diversity, on a structured way, in the services provision, especially, the related to the logistics. The results show that is still required the strategy formulation to the development of sensitivity to the cultural questions, searching, this way, the creation or adaptation of products/services on account of cultural differences. |
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Impactos do multiculturalismo na prestação de serviços logísticos no BrasilDiversidade Cultural; Logística; MulticulturalismoCultural Diversity; Logistic; MulticulturalismThe fact of 3PL’s (Third Party Logistics) are part of the supply chain does that the increasement of the concerning from the customers-companies in relation to the partnerships development with these ones, already a bad service can compromise the chain competitiveness at all, besides the affect the final consumers preferences. On this work, it is searched to understand if the development of an multiculturalism approach was a promising way to get sustainable competitive advantage, yet this seems to be able to develop in the 3PL’s a cultural sensitivity which provides a better perception of the customer’s needs, a more effective communication and the ability to create an arena of the acculturated service provision, it means, which considers in an explicit way relevant cultural aspects to the customers-companies. In this context, it is required to highlight that the a bigger contribution of this work lies in the fact of showing the importance of considering the cultural diversity, on a structured way, in the services provision, especially, the related to the logistics. The results show that is still required the strategy formulation to the development of sensitivity to the cultural questions, searching, this way, the creation or adaptation of products/services on account of cultural differences.O fato dos PSL’s fazerem parte das cadeias de suprimentos faz com que aumente a preocupação das empresas-clientes em relação ao desenvolvimento de parcerias com estes, já que um serviço ruim pode comprometer a competitividade da cadeia como um todo, além de afetar as preferências dos consumidores finais. Neste trabalho, procurou-se entender se o desenvolvimento de uma abordagem de multiculturalismo era um caminho promissor para obtenção de vantagem competitiva sustentável, já que esta parece ser capaz de desenvolver nos PSL´s uma sensibilidade cultural que propicia uma melhor percepção das necessidades do cliente, uma comunicação mais eficaz e a capacidade de criar um ambiente de prestação do serviço aculturado, ou seja, que considere de forma explícita aspectos culturais relevantes para as empresas-clientes. Neste contexto, vale salientar que a maior contribuição deste trabalho reside no fato de mostrar a importância de se considerar as questões de diversidade cultural, de maneira estruturada, na prestação de serviços, especialmente, os relacionados com a logística. Os resultados mostram que ainda é necessário o desenvolvimento de estratégias para o desenvolvimento de sensibilidade às questões culturais, buscando, assim, a criação ou adaptação de produtos/serviços por conta de diferenças culturais.Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESMacedo, Marcelo Alvaro da SilvaCanen, Alberto Gabbay2009-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/25010.21529/RECADM.20070601004Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 6, n. 1 (2007): Janeiro-Junho; 1-18Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 6, n. 1 (2007): Janeiro-Junho; 1-18Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 6, n. 1 (2007): Janeiro-Junho; 1-181677-738710.21529/RECADM.20070601reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/250/159Direitos autorais 2007 Marcelo Alvaro da Silva Macedo, Alberto Gabbay Canenhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2019-12-27T17:37:58Zoai:periodicosibepes.org.br:article/250Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2019-12-27T17:37:58Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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