Gestão da inovação em serviços e relacionamento estratégico no transporte público
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/225 |
Resumo: | The interest for the sector of services has grown and assumed an important role in the emergent economies. The present article presents a study of multiple cases that it searched to analyze the management of the innovation in services, on the optics of the implantation of the electronic tickets enters the companies’ associates of public transports. It was observed that the technology used in the system of electronic tickets is considered the biggest technological innovation for the firms in the last years and that opens possibilities to revolutionize the systems of control and management of the collective transport. Finally, in that if it relates to the innovation in services, it fits to point out that the improvements related to the companies and its methods, mentioning themselves it integration of activities had seemed to be a promising form to satisfy the requirements of a consuming market each more demanding and selective time; as well as of if getting excellent profits in a sector in full decrease. |
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Gestão da inovação em serviços e relacionamento estratégico no transporte públicoGestão da inovação; relacionamento estratégico e serviçosManagement of the innovation; strategic relationship and servicesThe interest for the sector of services has grown and assumed an important role in the emergent economies. The present article presents a study of multiple cases that it searched to analyze the management of the innovation in services, on the optics of the implantation of the electronic tickets enters the companies’ associates of public transports. It was observed that the technology used in the system of electronic tickets is considered the biggest technological innovation for the firms in the last years and that opens possibilities to revolutionize the systems of control and management of the collective transport. Finally, in that if it relates to the innovation in services, it fits to point out that the improvements related to the companies and its methods, mentioning themselves it integration of activities had seemed to be a promising form to satisfy the requirements of a consuming market each more demanding and selective time; as well as of if getting excellent profits in a sector in full decrease.O interesse pelo setor de serviços tem crescido e assumido um papel importante nas economias emergentes. O presente artigo apresenta um estudo de múltiplos casos que buscou analisar a gestão da inovação em serviços, sobre a ótica da implantação da bilhetagem eletrônica entre as empresas associadas de transportes públicos. Observou-se que a tecnologia utilizada no sistema de bilhetagem eletrônica é considerada a maior inovação tecnológica para as firmas associadas nos últimos anos e que abre possibilidades de revolucionar os sistemas de controle e gestão do transporte coletivo. Por fim, no que se refere à inovação em serviços, cabe salientar que as melhorias relacionadas às empresas e aos seus métodos na integração das atividades parece ser uma forma promissora de satisfazer as exigências de um mercado consumidor cada vez mais exigente e seletivo; bem como de se obter ganhos relevantes em um setor em pleno decréscimo.Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESCosta, Jaciane CristinaLubeck, RafaelLadeira, Wagner Junior2009-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/22510.21529/RECADM.20070601001Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 6, n. 1 (2007): Janeiro-Junho; 1-12Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 6, n. 1 (2007): Janeiro-Junho; 1-12Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 6, n. 1 (2007): Janeiro-Junho; 1-121677-738710.21529/RECADM.20070601reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/225/153Direitos autorais 2007 Jaciane Cristina Costa, Rafael Lubeck, Wagner Junior Ladeirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2019-12-27T17:35:24Zoai:periodicosibepes.org.br:article/225Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2019-12-27T17:35:24Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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