Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Langhi, Celi
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Cordeiro, Denilson de Sousa, Duarte, Edna Mataruco
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FATEC Zona Sul
Texto Completo: https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669
Resumo: Education, knowledge, power, technology and innovation are concepts whose links are present in all human relationships, in all historical moments and in all places. One of the contexts in which the connection between these concepts shows great relevance is the corporate environment. The objective of this work is to promote reflections on the possibility of resignifying the concepts of technique, technology and innovation in the scope of Corporate Education. As a research method, a literature review was used. The research results demonstrate that these concepts can be used in people management and knowledge management. It is concluded that reflections based on this theme can leverage the results of teaching and learning strategies aimed at the development of people and organizations.
id FATEC-2_88a52bcf2b45653090ca7709ab8adc52
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/669
network_acronym_str FATEC-2
network_name_str Revista FATEC Zona Sul
repository_id_str
spelling Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitosEducação CorporativaTécnicaTecnologiaInovaçãoCorporate EducationTechniqueTechnologyInnovationEducación CorporativaTécnicaTecnologíaInnovaciónEducation, knowledge, power, technology and innovation are concepts whose links are present in all human relationships, in all historical moments and in all places. One of the contexts in which the connection between these concepts shows great relevance is the corporate environment. The objective of this work is to promote reflections on the possibility of resignifying the concepts of technique, technology and innovation in the scope of Corporate Education. As a research method, a literature review was used. The research results demonstrate that these concepts can be used in people management and knowledge management. It is concluded that reflections based on this theme can leverage the results of teaching and learning strategies aimed at the development of people and organizations.Educación, saber, poder, tecnología e innovación son conceptos cuyos vínculos están presentes en todas las relaciones humanas, en todos los momentos históricos y en todos los lugares. Uno de los contextos en los que la conexión entre estos conceptos muestra gran relevancia es el entorno empresarial. El objetivo de este trabajo es promover reflexiones sobre la posibilidad de resignificar los conceptos de técnica, tecnología e innovación en el ámbito de la Educación Corporativa. Como método de investigación se utilizó la revisión de la literatura. Los resultados de la investigación demuestran que estos conceptos se pueden utilizar en la gestión de personas y la gestión del conocimiento. Se concluye que las reflexiones a partir de este tema pueden potenciar los resultados de las estrategias de enseñanza y aprendizaje dirigidas al desarrollo de personas y organizaciones.Educação, conhecimento, poder, tecnologia e inovação são conceitos cujos vínculos estão presentes em todas as relações humanas, em todos os momentos históricos e em todos os lugares. Um dos contextos nos quais a conexão entre esses conceitos demonstra grande relevância é o ambiente corporativo. Desta forma, o objetivo deste trabalho é promover reflexões sobre a possibilidade de ressignificação dos conceitos de técnica, tecnologia e inovação no âmbito da Educação Corporativa. Como método de pesquisa, foi empregada a revisão de literatura. Os resultados da pesquisa demonstram que esses conceitos podem ser empregados na gestão de pessoas e na gestão de conhecimento. Conclui-se que as reflexões a partir dessa temática podem alavancar os resultados das estratégias de ensino e aprendizagem voltadas para o desenvolvimento de pessoas e de organizações.Faculdade de Tecnologia da Zona Sul2023-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/66910.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 10 n. 1 (2023); 1-16Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 No. 1 (2023); 1-16Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 Núm. 1 (2023); 1-162359-182X10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_00reponame:Revista FATEC Zona Sulinstname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)instacron:FATECporhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669/467Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sulhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLanghi, CeliCordeiro, Denilson de SousaDuarte, Edna Mataruco2023-11-01T16:25:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/669Revistahttp://www.revistarefas.com.br/index.php/RevFATECZS/indexPRIhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/oairevistarefas@gmail.com2359-182x2359-182xopendoar:2023-11-01T16:25:33Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)false
dc.title.none.fl_str_mv Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
title Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
spellingShingle Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
Langhi, Celi
Educação Corporativa
Técnica
Tecnologia
Inovação
Corporate Education
Technique
Technology
Innovation
Educación Corporativa
Técnica
Tecnología
Innovación
title_short Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
title_full Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
title_fullStr Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
title_full_unstemmed Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
title_sort Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
author Langhi, Celi
author_facet Langhi, Celi
Cordeiro, Denilson de Sousa
Duarte, Edna Mataruco
author_role author
author2 Cordeiro, Denilson de Sousa
Duarte, Edna Mataruco
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Langhi, Celi
Cordeiro, Denilson de Sousa
Duarte, Edna Mataruco
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Corporativa
Técnica
Tecnologia
Inovação
Corporate Education
Technique
Technology
Innovation
Educación Corporativa
Técnica
Tecnología
Innovación
topic Educação Corporativa
Técnica
Tecnologia
Inovação
Corporate Education
Technique
Technology
Innovation
Educación Corporativa
Técnica
Tecnología
Innovación
description Education, knowledge, power, technology and innovation are concepts whose links are present in all human relationships, in all historical moments and in all places. One of the contexts in which the connection between these concepts shows great relevance is the corporate environment. The objective of this work is to promote reflections on the possibility of resignifying the concepts of technique, technology and innovation in the scope of Corporate Education. As a research method, a literature review was used. The research results demonstrate that these concepts can be used in people management and knowledge management. It is concluded that reflections based on this theme can leverage the results of teaching and learning strategies aimed at the development of people and organizations.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-10-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07
url https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669
identifier_str_mv 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669/467
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Tecnologia da Zona Sul
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Tecnologia da Zona Sul
dc.source.none.fl_str_mv Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 10 n. 1 (2023); 1-16
Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 No. 1 (2023); 1-16
Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 Núm. 1 (2023); 1-16
2359-182X
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_00
reponame:Revista FATEC Zona Sul
instname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)
instacron:FATEC
instname_str Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)
instacron_str FATEC
institution FATEC
reponame_str Revista FATEC Zona Sul
collection Revista FATEC Zona Sul
repository.name.fl_str_mv Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)
repository.mail.fl_str_mv revistarefas@gmail.com
_version_ 1797052948934557696