Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FATEC Zona Sul |
DOI: | 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07 |
Texto Completo: | https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669 |
Resumo: | Education, knowledge, power, technology and innovation are concepts whose links are present in all human relationships, in all historical moments and in all places. One of the contexts in which the connection between these concepts shows great relevance is the corporate environment. The objective of this work is to promote reflections on the possibility of resignifying the concepts of technique, technology and innovation in the scope of Corporate Education. As a research method, a literature review was used. The research results demonstrate that these concepts can be used in people management and knowledge management. It is concluded that reflections based on this theme can leverage the results of teaching and learning strategies aimed at the development of people and organizations. |
id |
FATEC-2_88a52bcf2b45653090ca7709ab8adc52 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/669 |
network_acronym_str |
FATEC-2 |
network_name_str |
Revista FATEC Zona Sul |
spelling |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitosEducação CorporativaTécnicaTecnologiaInovaçãoCorporate EducationTechniqueTechnologyInnovationEducación CorporativaTécnicaTecnologíaInnovaciónEducation, knowledge, power, technology and innovation are concepts whose links are present in all human relationships, in all historical moments and in all places. One of the contexts in which the connection between these concepts shows great relevance is the corporate environment. The objective of this work is to promote reflections on the possibility of resignifying the concepts of technique, technology and innovation in the scope of Corporate Education. As a research method, a literature review was used. The research results demonstrate that these concepts can be used in people management and knowledge management. It is concluded that reflections based on this theme can leverage the results of teaching and learning strategies aimed at the development of people and organizations.Educación, saber, poder, tecnología e innovación son conceptos cuyos vínculos están presentes en todas las relaciones humanas, en todos los momentos históricos y en todos los lugares. Uno de los contextos en los que la conexión entre estos conceptos muestra gran relevancia es el entorno empresarial. El objetivo de este trabajo es promover reflexiones sobre la posibilidad de resignificar los conceptos de técnica, tecnología e innovación en el ámbito de la Educación Corporativa. Como método de investigación se utilizó la revisión de la literatura. Los resultados de la investigación demuestran que estos conceptos se pueden utilizar en la gestión de personas y la gestión del conocimiento. Se concluye que las reflexiones a partir de este tema pueden potenciar los resultados de las estrategias de enseñanza y aprendizaje dirigidas al desarrollo de personas y organizaciones.Educação, conhecimento, poder, tecnologia e inovação são conceitos cujos vínculos estão presentes em todas as relações humanas, em todos os momentos históricos e em todos os lugares. Um dos contextos nos quais a conexão entre esses conceitos demonstra grande relevância é o ambiente corporativo. Desta forma, o objetivo deste trabalho é promover reflexões sobre a possibilidade de ressignificação dos conceitos de técnica, tecnologia e inovação no âmbito da Educação Corporativa. Como método de pesquisa, foi empregada a revisão de literatura. Os resultados da pesquisa demonstram que esses conceitos podem ser empregados na gestão de pessoas e na gestão de conhecimento. Conclui-se que as reflexões a partir dessa temática podem alavancar os resultados das estratégias de ensino e aprendizagem voltadas para o desenvolvimento de pessoas e de organizações.Faculdade de Tecnologia da Zona Sul2023-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/66910.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 10 n. 1 (2023); 1-16Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 No. 1 (2023); 1-16Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 Núm. 1 (2023); 1-162359-182X10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_00reponame:Revista FATEC Zona Sulinstname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)instacron:FATECporhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669/467Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sulhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLanghi, CeliCordeiro, Denilson de SousaDuarte, Edna Mataruco2023-11-01T16:25:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/669Revistahttp://www.revistarefas.com.br/index.php/RevFATECZS/indexPRIhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/oairevistarefas@gmail.com2359-182x2359-182xopendoar:2023-11-01T16:25:33Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
title |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
spellingShingle |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos Langhi, Celi Educação Corporativa Técnica Tecnologia Inovação Corporate Education Technique Technology Innovation Educación Corporativa Técnica Tecnología Innovación Langhi, Celi Educação Corporativa Técnica Tecnologia Inovação Corporate Education Technique Technology Innovation Educación Corporativa Técnica Tecnología Innovación |
title_short |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
title_full |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
title_fullStr |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
title_full_unstemmed |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
title_sort |
Técnica, tecnologia e inovação no âmbito da educação corporativa: ressignificação de conceitos |
author |
Langhi, Celi |
author_facet |
Langhi, Celi Langhi, Celi Cordeiro, Denilson de Sousa Duarte, Edna Mataruco Cordeiro, Denilson de Sousa Duarte, Edna Mataruco |
author_role |
author |
author2 |
Cordeiro, Denilson de Sousa Duarte, Edna Mataruco |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Langhi, Celi Cordeiro, Denilson de Sousa Duarte, Edna Mataruco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Corporativa Técnica Tecnologia Inovação Corporate Education Technique Technology Innovation Educación Corporativa Técnica Tecnología Innovación |
topic |
Educação Corporativa Técnica Tecnologia Inovação Corporate Education Technique Technology Innovation Educación Corporativa Técnica Tecnología Innovación |
description |
Education, knowledge, power, technology and innovation are concepts whose links are present in all human relationships, in all historical moments and in all places. One of the contexts in which the connection between these concepts shows great relevance is the corporate environment. The objective of this work is to promote reflections on the possibility of resignifying the concepts of technique, technology and innovation in the scope of Corporate Education. As a research method, a literature review was used. The research results demonstrate that these concepts can be used in people management and knowledge management. It is concluded that reflections based on this theme can leverage the results of teaching and learning strategies aimed at the development of people and organizations. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07 |
url |
https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669 |
identifier_str_mv |
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/669/467 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Tecnologia da Zona Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Tecnologia da Zona Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 10 n. 1 (2023); 1-16 Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 No. 1 (2023); 1-16 Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 10 Núm. 1 (2023); 1-16 2359-182X 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_00 reponame:Revista FATEC Zona Sul instname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul) instacron:FATEC |
instname_str |
Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul) |
instacron_str |
FATEC |
institution |
FATEC |
reponame_str |
Revista FATEC Zona Sul |
collection |
Revista FATEC Zona Sul |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistarefas@gmail.com |
_version_ |
1822178717632299008 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v10n01_07 |