Higher education quality assurance: the case of the United States

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Verhine, Robert E.
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022
Resumo: The purpose of this article is to provide an overview and critique of higher education quality assurance in the context of the United States (US), reviewing the US model in terms of its history, characteristics, problems and controversies, in an effort to extract lessons that are applicable to other countries, including Brazil. The study examines topics such as institutional rankings, student learning assessment, the role of government in the university accreditation process and the challenge of assuring the quality of for-profit institutions. The article concludes with a list of recommendations extracted from the US experience that could conceivably contribute to the improvement of quality assurance frameworks in other parts of the world.
id FCC-2_5cc8ac4cd9a18a401d0a8791383c3138
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9022
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Higher education quality assurance: the case of the United StatesGarantía de calidad de la educación superior: el caso de Estados UnidosGarantia de qualidade do ensino superior: o caso dos Estados UnidosEducación SuperiorGarantía de CalidadAcreditación UniversitariaHigher EducationQuality AssuranceUniversity AccreditationEnsino SuperiorGarantia de QualidadeAcreditação UniversitáriaThe purpose of this article is to provide an overview and critique of higher education quality assurance in the context of the United States (US), reviewing the US model in terms of its history, characteristics, problems and controversies, in an effort to extract lessons that are applicable to other countries, including Brazil. The study examines topics such as institutional rankings, student learning assessment, the role of government in the university accreditation process and the challenge of assuring the quality of for-profit institutions. The article concludes with a list of recommendations extracted from the US experience that could conceivably contribute to the improvement of quality assurance frameworks in other parts of the world.Este artículo presenta un panorama crítico sobre la garantía de calidad de la educación superior en Estados Unidos, analizando su historia, características, problemas y controversias, en un esfuerzo para extraer lecciones que sean aplicables a otros países, como Brasil. Se analizaron los rankings institucionales, la evaluación del aprendizaje de los estudiantes, el papel de los gobiernos en el proceso de acreditación universitaria y el desafío de asegurar la calidad de las instituciones con fines de lucro. Aunque se reconoce que no hay un modelo ideal para evaluar las instituciones de educación superior, se enumeran las recomendaciones extraídas de la experiencia norteamericana que posiblemente aporten contribuciones para mejorar los marcos de garantía de calidad en otras partes del mundo.  Neste artigo, apresenta-se um panorama crítico sobre a garantia de qualidade do ensino superior nos Estados Unidos, analisando sua história, características, problemas e controvérsias, em um esforço para extrair lições que sejam aplicáveis a outros países, como o Brasil. Foram analisados rankings institucionais, a avaliação de aprendizagem dos alunos, o papel dos governos no processo de acreditação das universidades e o desafio de assegurar a qualidade de instituições com fins lucrativos. Embora se reconheça que não existe um modelo ideal de avaliação de instituições de ensino superior, são relacionadas recomendações extraídas da experiência norte-americana que trazem possíveis contribuições para o aprimoramento dos marcos de garantia de qualidade em outras partes do mundo.Fundação Carlos Chagas2022-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/902210.18222/eae.v33.9022Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e090221984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCengporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4496https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4498Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVerhine, Robert E.2023-10-06T20:10:38Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9022Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2023-10-06T20:10:38Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Higher education quality assurance: the case of the United States
Garantía de calidad de la educación superior: el caso de Estados Unidos
Garantia de qualidade do ensino superior: o caso dos Estados Unidos
title Higher education quality assurance: the case of the United States
spellingShingle Higher education quality assurance: the case of the United States
Verhine, Robert E.
Educación Superior
Garantía de Calidad
Acreditación Universitaria
Higher Education
Quality Assurance
University Accreditation
Ensino Superior
Garantia de Qualidade
Acreditação Universitária
title_short Higher education quality assurance: the case of the United States
title_full Higher education quality assurance: the case of the United States
title_fullStr Higher education quality assurance: the case of the United States
title_full_unstemmed Higher education quality assurance: the case of the United States
title_sort Higher education quality assurance: the case of the United States
author Verhine, Robert E.
author_facet Verhine, Robert E.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Verhine, Robert E.
dc.subject.por.fl_str_mv Educación Superior
Garantía de Calidad
Acreditación Universitaria
Higher Education
Quality Assurance
University Accreditation
Ensino Superior
Garantia de Qualidade
Acreditação Universitária
topic Educación Superior
Garantía de Calidad
Acreditación Universitaria
Higher Education
Quality Assurance
University Accreditation
Ensino Superior
Garantia de Qualidade
Acreditação Universitária
description The purpose of this article is to provide an overview and critique of higher education quality assurance in the context of the United States (US), reviewing the US model in terms of its history, characteristics, problems and controversies, in an effort to extract lessons that are applicable to other countries, including Brazil. The study examines topics such as institutional rankings, student learning assessment, the role of government in the university accreditation process and the challenge of assuring the quality of for-profit institutions. The article concludes with a list of recommendations extracted from the US experience that could conceivably contribute to the improvement of quality assurance frameworks in other parts of the world.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022
10.18222/eae.v33.9022
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022
identifier_str_mv 10.18222/eae.v33.9022
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
language eng
por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4496
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4498
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022
Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e09022
Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e09022
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423524810752