Higher education quality assurance: the case of the United States
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022 |
Resumo: | The purpose of this article is to provide an overview and critique of higher education quality assurance in the context of the United States (US), reviewing the US model in terms of its history, characteristics, problems and controversies, in an effort to extract lessons that are applicable to other countries, including Brazil. The study examines topics such as institutional rankings, student learning assessment, the role of government in the university accreditation process and the challenge of assuring the quality of for-profit institutions. The article concludes with a list of recommendations extracted from the US experience that could conceivably contribute to the improvement of quality assurance frameworks in other parts of the world. |
id |
FCC-2_5cc8ac4cd9a18a401d0a8791383c3138 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9022 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Higher education quality assurance: the case of the United StatesGarantía de calidad de la educación superior: el caso de Estados UnidosGarantia de qualidade do ensino superior: o caso dos Estados UnidosEducación SuperiorGarantía de CalidadAcreditación UniversitariaHigher EducationQuality AssuranceUniversity AccreditationEnsino SuperiorGarantia de QualidadeAcreditação UniversitáriaThe purpose of this article is to provide an overview and critique of higher education quality assurance in the context of the United States (US), reviewing the US model in terms of its history, characteristics, problems and controversies, in an effort to extract lessons that are applicable to other countries, including Brazil. The study examines topics such as institutional rankings, student learning assessment, the role of government in the university accreditation process and the challenge of assuring the quality of for-profit institutions. The article concludes with a list of recommendations extracted from the US experience that could conceivably contribute to the improvement of quality assurance frameworks in other parts of the world.Este artículo presenta un panorama crítico sobre la garantía de calidad de la educación superior en Estados Unidos, analizando su historia, características, problemas y controversias, en un esfuerzo para extraer lecciones que sean aplicables a otros países, como Brasil. Se analizaron los rankings institucionales, la evaluación del aprendizaje de los estudiantes, el papel de los gobiernos en el proceso de acreditación universitaria y el desafío de asegurar la calidad de las instituciones con fines de lucro. Aunque se reconoce que no hay un modelo ideal para evaluar las instituciones de educación superior, se enumeran las recomendaciones extraídas de la experiencia norteamericana que posiblemente aporten contribuciones para mejorar los marcos de garantía de calidad en otras partes del mundo. Neste artigo, apresenta-se um panorama crítico sobre a garantia de qualidade do ensino superior nos Estados Unidos, analisando sua história, características, problemas e controvérsias, em um esforço para extrair lições que sejam aplicáveis a outros países, como o Brasil. Foram analisados rankings institucionais, a avaliação de aprendizagem dos alunos, o papel dos governos no processo de acreditação das universidades e o desafio de assegurar a qualidade de instituições com fins lucrativos. Embora se reconheça que não existe um modelo ideal de avaliação de instituições de ensino superior, são relacionadas recomendações extraídas da experiência norte-americana que trazem possíveis contribuições para o aprimoramento dos marcos de garantia de qualidade em outras partes do mundo.Fundação Carlos Chagas2022-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/902210.18222/eae.v33.9022Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e09022Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e090221984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCengporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4496https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4498Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVerhine, Robert E.2023-10-06T20:10:38Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9022Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2023-10-06T20:10:38Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Higher education quality assurance: the case of the United States Garantía de calidad de la educación superior: el caso de Estados Unidos Garantia de qualidade do ensino superior: o caso dos Estados Unidos |
title |
Higher education quality assurance: the case of the United States |
spellingShingle |
Higher education quality assurance: the case of the United States Verhine, Robert E. Educación Superior Garantía de Calidad Acreditación Universitaria Higher Education Quality Assurance University Accreditation Ensino Superior Garantia de Qualidade Acreditação Universitária |
title_short |
Higher education quality assurance: the case of the United States |
title_full |
Higher education quality assurance: the case of the United States |
title_fullStr |
Higher education quality assurance: the case of the United States |
title_full_unstemmed |
Higher education quality assurance: the case of the United States |
title_sort |
Higher education quality assurance: the case of the United States |
author |
Verhine, Robert E. |
author_facet |
Verhine, Robert E. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Verhine, Robert E. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educación Superior Garantía de Calidad Acreditación Universitaria Higher Education Quality Assurance University Accreditation Ensino Superior Garantia de Qualidade Acreditação Universitária |
topic |
Educación Superior Garantía de Calidad Acreditación Universitaria Higher Education Quality Assurance University Accreditation Ensino Superior Garantia de Qualidade Acreditação Universitária |
description |
The purpose of this article is to provide an overview and critique of higher education quality assurance in the context of the United States (US), reviewing the US model in terms of its history, characteristics, problems and controversies, in an effort to extract lessons that are applicable to other countries, including Brazil. The study examines topics such as institutional rankings, student learning assessment, the role of government in the university accreditation process and the challenge of assuring the quality of for-profit institutions. The article concludes with a list of recommendations extracted from the US experience that could conceivably contribute to the improvement of quality assurance frameworks in other parts of the world. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022 10.18222/eae.v33.9022 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.9022 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4496 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9022/4498 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e09022 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e09022 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e09022 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423524810752 |