Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez”
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4087 |
Resumo: | The paper focuses on the impact of the use of the School Performance Index – Literacy (IDE-Alfa) by the “Prêmio Escola Nota Dez”, a policy of the State of Ceará, that establishes cut-off points to award and to allocate financial support to public schools. It uses the Propensity Score Matching and multiple regressions methods to observe the effects of the reward/financial support on school performance, equity, and student participation rate on the external assessment of schools awarded and supported from 2009 to 2011, based on schools´ Index of school Performance results (IDE-Alfa) from 2008 to 2010. The results suggest a positive effect on the performance, equity and participation rate of the awarded schools and a smaller, but also positive, effect on performance of the schools with similar characteristics to the awarded ones. The results show a statistically significant impact only on the participation rate of the schools that received financial support. |
id |
FCC-2_96daac222611636fe86676bcd35f7c41 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4087 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez”Indicadores educacionales y responsabilización escolar: un estudio del “Prêmio Escola Nota Dez”Indicadores educacionais e responsabilização escolar: um estudo do “Prêmio Escola Nota Dez”Indicadores EducacionaisResponsabilizaçãoPolíticas EducacionaisBonificação Salarial.Indicadores EducacionaisIndicadores EducacionalesResponsabilizaciónPolíticas EducacionalesBonificación Salarial.Educational IndicatorsAccountabilityEducational PoliciesSalary Bonuses.The paper focuses on the impact of the use of the School Performance Index – Literacy (IDE-Alfa) by the “Prêmio Escola Nota Dez”, a policy of the State of Ceará, that establishes cut-off points to award and to allocate financial support to public schools. It uses the Propensity Score Matching and multiple regressions methods to observe the effects of the reward/financial support on school performance, equity, and student participation rate on the external assessment of schools awarded and supported from 2009 to 2011, based on schools´ Index of school Performance results (IDE-Alfa) from 2008 to 2010. The results suggest a positive effect on the performance, equity and participation rate of the awarded schools and a smaller, but also positive, effect on performance of the schools with similar characteristics to the awarded ones. The results show a statistically significant impact only on the participation rate of the schools that received financial support.El artículo enfoca el impacto del uso del Indicador de Desempeño Escolar – Alfabetización (IDE-Alfa) por la política “Prêmio Escola Nota Dez” del estado de Ceará, utilizado para establecer puntos de corte para premiación y apoyo financiero a escuelas públicas. Se emplean los métodos de Propensity Score Matching y regresiones múltiples para observar el efecto de la política sobre desempeño, equidad e índice de participación de los alumnos en la evaluación externa de la alfabetización de las escuelas premiadas y apoyadas del 2009 al 2011, en base a los resultados del Índice de Desempeño Escolar en el 2º año de Educación Fundamental (IDE-Alfa) del 2008 al 2010. Los resultados de los análisis sugieren un efecto positivo en el desempeño, equidad e índice de participación de las escuelas premiadas y en el desempeño de las escuelas con características similares a las premiadas. Para las escuelas apoyadas, se observaron efectos significativos positivos tan solo para el índice de participación en la evaluación externa del estado de Ceará.O artigo focaliza o impacto do uso do Indicador de Desempenho Escolar – Alfabetização (IDE-Alfa) pela política “Prêmio Escola Nota Dez” do estado do Ceará, empregado para estabelecer pontos de corte para premiação e apoio financeiro para escolas públicas. Utilizam-se os métodos de Propensity Score Matching e regressões múltiplas para observar o efeito da política sobre desempenho, equidade e taxa de participação dos alunos na avaliação externa da alfabetização das escolas premiadas e apoiadas de 2009 a 2011, com base nos resultados do Índice de Desempenho Escolar no 2º ano do Ensino Fundamental (IDE-Alfa) de 2008 a 2010. Os resultados das análises sugerem um efeito positivo no desempenho, equidade e taxa de participação das escolas premiadas e no desempenho das escolas com características similares às premiadas. Para as escolas apoiadas, foram observados efeitos significativos positivos somente para a taxa de participação na avaliação externa do estado do Ceará.Fundação Carlos Chagas2017-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/408710.18222/eae.v28i69.4087Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-8461984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4087/3478Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKoslinski, Mariane CampeloRibeiro, EduardoOliveira, Luisa Xavier de2024-01-22T15:25:16Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4087Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-22T15:25:16Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” Indicadores educacionales y responsabilización escolar: un estudio del “Prêmio Escola Nota Dez” Indicadores educacionais e responsabilização escolar: um estudo do “Prêmio Escola Nota Dez” |
title |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” |
spellingShingle |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” Koslinski, Mariane Campelo Indicadores Educacionais Responsabilização Políticas Educacionais Bonificação Salarial. Indicadores Educacionais Indicadores Educacionales Responsabilización Políticas Educacionales Bonificación Salarial. Educational Indicators Accountability Educational Policies Salary Bonuses. |
title_short |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” |
title_full |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” |
title_fullStr |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” |
title_full_unstemmed |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” |
title_sort |
Educational indicators and school accountability: a study about the “Prêmio Escola Nota Dez” |
author |
Koslinski, Mariane Campelo |
author_facet |
Koslinski, Mariane Campelo Ribeiro, Eduardo Oliveira, Luisa Xavier de |
author_role |
author |
author2 |
Ribeiro, Eduardo Oliveira, Luisa Xavier de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Koslinski, Mariane Campelo Ribeiro, Eduardo Oliveira, Luisa Xavier de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Indicadores Educacionais Responsabilização Políticas Educacionais Bonificação Salarial. Indicadores Educacionais Indicadores Educacionales Responsabilización Políticas Educacionales Bonificación Salarial. Educational Indicators Accountability Educational Policies Salary Bonuses. |
topic |
Indicadores Educacionais Responsabilização Políticas Educacionais Bonificação Salarial. Indicadores Educacionais Indicadores Educacionales Responsabilización Políticas Educacionales Bonificación Salarial. Educational Indicators Accountability Educational Policies Salary Bonuses. |
description |
The paper focuses on the impact of the use of the School Performance Index – Literacy (IDE-Alfa) by the “Prêmio Escola Nota Dez”, a policy of the State of Ceará, that establishes cut-off points to award and to allocate financial support to public schools. It uses the Propensity Score Matching and multiple regressions methods to observe the effects of the reward/financial support on school performance, equity, and student participation rate on the external assessment of schools awarded and supported from 2009 to 2011, based on schools´ Index of school Performance results (IDE-Alfa) from 2008 to 2010. The results suggest a positive effect on the performance, equity and participation rate of the awarded schools and a smaller, but also positive, effect on performance of the schools with similar characteristics to the awarded ones. The results show a statistically significant impact only on the participation rate of the schools that received financial support. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4087 10.18222/eae.v28i69.4087 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4087 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v28i69.4087 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4087/3478 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846 Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846 Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 69 (2017): set./dez. 2017; 804-846 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422480429056 |