Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3778 |
Resumo: | Based on documentary research, foreign initiatives of assessment and accreditation of institutions of early childhood educational are characterized, with regard to their purpose and operation. Results of studies from Brazilian researchers who have relied on initiatives from other countries in order to analyze the quality of early childhood education in national contexts are brought together. Proposals were selected that can show steps to be taken in Brazil, under public administration, regarding the assessment of this stage of basic education, in the implementation of the National Education Plan and the duty of the State to ensure quality education for all. |
id |
FCC-2_ff5469036cedb64792ca4bed2bf35103 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/3778 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiativesEvaluación de la educación infantil: aportes de iniciativas extranjerasAvaliação da educação infantil: aportes de iniciativas estrangeirasInstitutional AssessmentEarly Childhood EducationQuality AssessmentMethods of AssessmentEvaluación InstitucionalEducación InfantilEvaluación De La CalidadMétodos De EvaluaciónAvaliação InstitucionalEducação InfantilAvaliação da QualidadeMétodos de AvaliaçãoAvaliação da Educação InfantilBased on documentary research, foreign initiatives of assessment and accreditation of institutions of early childhood educational are characterized, with regard to their purpose and operation. Results of studies from Brazilian researchers who have relied on initiatives from other countries in order to analyze the quality of early childhood education in national contexts are brought together. Proposals were selected that can show steps to be taken in Brazil, under public administration, regarding the assessment of this stage of basic education, in the implementation of the National Education Plan and the duty of the State to ensure quality education for all.En base a investigación documentaria se caracterizan iniciativas extranjeras de evaluación y acreditación de instituciones de educación infantil en lo que concierne a sus propósitos y operacionalización. Asimismo, se reúnen resultados de estudios de investigadores brasileños que recurrieron a iniciativas de otros países para analizar la calidad de la educación infantil en contextos nacionales. Se seleccionan proposiciones que se muestran potencialmente capaces de iluminar delineamientos a adoptar en Brasil, en el ámbito de la gestión pública, en lo que atañe a la evaluación de esta etapa de la educación básica, para concretar lo que prevé el Plan Nacional de Educación y el deber del Estado de asegurar educación de calidad para todos.Com base em pesquisa documental, são caracterizadas iniciativas estrangeiras de avaliação e de credenciamento de instituições de educação infantil quanto aos seus propósitos e sua operacionalização. São ainda reunidos resultados de estudos de pesquisadores brasileiros que têm recorrido às iniciativas de outros países para analisar a qualidade da educação infantil em contextos nacionais. Foram selecionadas proposições que se mostram potencialmente capazes de iluminar delineamentos a serem assumidos no Brasil, no âmbito da gestão pública, no que tange à avaliação dessa etapa da educação básica, vindo a dar concretude ao que prevê o Plano Nacional de Educação e ao dever do Estado de garantir educação de qualidade para todos.Fundação Carlos Chagas2016-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/377810.18222/eae.v0ix.3778Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 27 Núm. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406Estudos em Avaliação Educacional; V. 27 N. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406Estudos em Avaliação Educacional; v. 27 n. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-4061984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3778/3194Copyright (c) 2016 Estudos em Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa, Sandra ZákiaPimenta, Cláudia Oliveira2016-09-01T14:11:22Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/3778Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2016-09-01T14:11:22Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives Evaluación de la educación infantil: aportes de iniciativas extranjeras Avaliação da educação infantil: aportes de iniciativas estrangeiras |
title |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives |
spellingShingle |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives Sousa, Sandra Zákia Institutional Assessment Early Childhood Education Quality Assessment Methods of Assessment Evaluación Institucional Educación Infantil Evaluación De La Calidad Métodos De Evaluación Avaliação Institucional Educação Infantil Avaliação da Qualidade Métodos de Avaliação Avaliação da Educação Infantil |
title_short |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives |
title_full |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives |
title_fullStr |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives |
title_full_unstemmed |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives |
title_sort |
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives |
author |
Sousa, Sandra Zákia |
author_facet |
Sousa, Sandra Zákia Pimenta, Cláudia Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Pimenta, Cláudia Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Sandra Zákia Pimenta, Cláudia Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Institutional Assessment Early Childhood Education Quality Assessment Methods of Assessment Evaluación Institucional Educación Infantil Evaluación De La Calidad Métodos De Evaluación Avaliação Institucional Educação Infantil Avaliação da Qualidade Métodos de Avaliação Avaliação da Educação Infantil |
topic |
Institutional Assessment Early Childhood Education Quality Assessment Methods of Assessment Evaluación Institucional Educación Infantil Evaluación De La Calidad Métodos De Evaluación Avaliação Institucional Educação Infantil Avaliação da Qualidade Métodos de Avaliação Avaliação da Educação Infantil |
description |
Based on documentary research, foreign initiatives of assessment and accreditation of institutions of early childhood educational are characterized, with regard to their purpose and operation. Results of studies from Brazilian researchers who have relied on initiatives from other countries in order to analyze the quality of early childhood education in national contexts are brought together. Proposals were selected that can show steps to be taken in Brazil, under public administration, regarding the assessment of this stage of basic education, in the implementation of the National Education Plan and the duty of the State to ensure quality education for all. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3778 10.18222/eae.v0ix.3778 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3778 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v0ix.3778 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3778/3194 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Estudos em Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Estudos em Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 27 Núm. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406 Estudos em Avaliação Educacional; V. 27 N. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406 Estudos em Avaliação Educacional; v. 27 n. 65 (2016): maio/ago. 2016; 376-406 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422399688704 |