THE ANTI-DOGMATIC TO PRAXIS: Two contributions to a critical legal education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Souza, Marcel Soares
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: de Almeida, Marina Corrêa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica da Faculdade de Direito de Franca
Texto Completo: http://www.revista.direitofranca.br/index.php/refdf/article/view/150
Resumo: This study aims, within the framework of Critical Theory, to offer two contributions able to point out practices to a critical legal education, from the works of Roberto Lyra Filho and Paulo Freire. Lyra Filho, in this sense, provides elements for a dialectical approach able to cope with the dogmatic and jus-positivist stance still prevailing in the Brazilian Law Schools. On the other hand, it is resorted to Paulo Freire‘s pedagogy in order to support the Law Professors emancipatory orientation praxis. Keywords: legal education – anti-dogmatic – Paulo Freire – Roberto Lyra Filho.
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Da contradogmática à práxis: duas contribuições para uma educação jurídica crítica
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