Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methods
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/174 |
Resumo: | This work provides a comprehensive review of the literature on market segmentation, focusing on the discussion of proposed bases and classification methods. Multiple segmentation bases are detached, organized according to two axes - observable/ unobservable, general/specific of the product - and evaluated according to some criteria that must be satisfied for an effective segmentation: identifiability, substantiality, accessibility, stability, actionability and responsiveness. Classification methods are also grouped in three classes - nonoverlapping, overlapping and fuzzy, according to the format of the partition matrix they provide.Key-words: Market segmentation. Effective segmentation. Segmentation bases. Classification analysis. |
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Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methodsAspectos Metodológicos de la Segmentación del Mercado: base de segmentación y métodos de classificaciónAspectos Metodológicos da Segmentação de Mercado: base de segmentação e métodos de classificaçãoMarket segmentation. Effective segmentation. Segmentation bases. Classification analysis.Segmentación de mercado. Segmentación efectiva. Base de segmentación. Métodos de clasificación.Segmentação de mercado. Segmentação efetiva. Base de segmentação. Análise classificatória.This work provides a comprehensive review of the literature on market segmentation, focusing on the discussion of proposed bases and classification methods. Multiple segmentation bases are detached, organized according to two axes - observable/ unobservable, general/specific of the product - and evaluated according to some criteria that must be satisfied for an effective segmentation: identifiability, substantiality, accessibility, stability, actionability and responsiveness. Classification methods are also grouped in three classes - nonoverlapping, overlapping and fuzzy, according to the format of the partition matrix they provide.Key-words: Market segmentation. Effective segmentation. Segmentation bases. Classification analysis.El presente trabajo presenta una revisión de la literatura sobre la segmentación del mercado, por medio de una discusión en torno a las bases de segmentación y métodos de clasificación. Las bases de segmentación se estructuran sobre dos ejes, observables/no observables y generales/específicas del producto, y se evalúan en función de las propiedades deseadas para una segmentación efectiva: identificabilidad, sustancialidad, accesibilidad, estabilidad, accionabilidad y grado de respuesta.Los métodos de clasificación también se organizan en tres clases, en función del formato de la matriz de partición que producen: no sobrepuestas, sobrepuesta o difusa.Palabras clave: Segmentación de mercado. Segmentación efectiva. Base de segmentación. Métodos de clasificación.O presente trabalho apresenta uma revisão da literatura sobre segmentação de mercado, através de uma discussão em torno das bases de segmentação e métodos de classificação. As bases de segmentação são organizadas em dois eixos - observáveis/não observáveis e gerais/específicas do produto - e avaliadas em função das propriedades desejáveis para uma segmentação efetiva: identificabilidade, substancialidade, acessibilidade, estabilidade, acionabilidade e grau de resposta. Os métodos de classificação são também organizados em três classes, em função do formato da matriz de partição que produzem, a referir: não-sobreposta, sobreposta ou difusa.Palavras-chave: Segmentação de mercado. Segmentação efetiva. Base de segmentação. Análise classificatória.FECAP2008-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/17410.7819/rbgn.v10i27.174Review of Business Management; Vol. 10 No. 27 (2008); 132-149RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 10 Núm. 27 (2008); 132-149RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 10 n. 27 (2008); 132-1491983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/174/365https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/174/366https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/174/367Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira-Brochado, AnaMartins, Francisco Vitorino2008-06-27T18:06:20Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/174Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2008-06-27T18:06:20Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false |
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