Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Licht, René Henrique Götz
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Oliveira, Paulo Sérgio Gonçalves de, Ventura, Vera Lúcia da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79
Resumo: This paper presents a study about the psychological types of entrepreneurs employing the psychological type theory developed by Carl Gustav Jung. The psychological types of the entrepreneurs were obtained by means of the Kersey & Bates inventory of personality. The results of the type distribution show that entrepreneurs prefer the Extravert (E) attitude, prefer to gather information by means of the Sensation (S) function, make decisions by means of the Feeling (F) function and prefer to interact with others by means of the Judgment (J) process.  Key-words: Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.
id FECAP-3_865c483f76b7d1a61db47f4edded567d
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/79
network_acronym_str FECAP-3
network_name_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository_id_str
spelling Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological TypesEvaluación de los Perfis de los Emprendedores pelo uso de los Tipos PsicológicosAvaliação do Perfil de Empreendedores utilizando a Teoria de Tipos PsicológicosEntrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.This paper presents a study about the psychological types of entrepreneurs employing the psychological type theory developed by Carl Gustav Jung. The psychological types of the entrepreneurs were obtained by means of the Kersey & Bates inventory of personality. The results of the type distribution show that entrepreneurs prefer the Extravert (E) attitude, prefer to gather information by means of the Sensation (S) function, make decisions by means of the Feeling (F) function and prefer to interact with others by means of the Judgment (J) process.  Key-words: Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.El presente artículo tiene como objetivo desarrollar un estudio acerca del tipo psicológico de emprendedores, utilizando como modelo la teoría de los tipos psicológicos desarrollada por Carl Gustav Jung. Los tipos psicológicos de emprendedores fueron obtenidos por medio de inventario desarrollado por Kersey & Bates. Los resultados de la distribución tipológica muestran que los emprendedores prefieren la actitud denominada Extroversión (E), obtener datos por medio de la función Sensación (S), emplear la función Sentimiento (F) para tomar decisiones e interactuar con el medio por el proceso de Juzgamiento (J). Palabras-clave: Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.O presente artigo objetiva desenvolver um estudo acerca do tipo psicológico de empreendedores, utilizando como modelo a teoria dos tipos psicológicos desenvolvida por Carl Gustav Jung. Os tipos psicológicos de empreendedores foram obtidos por meio do inventário desenvolvido por Kersey & Bates. Os resultados da distribuição tipológica mostram que os empreendedores preferem a atitude denominada Extroversão (E), obter dados por meio da função Sensação (S), empregar a função Sentimento (F) para tomar decisões e interagir com o meio pelo processo Julgamento (J). Palavras-chave: Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.FECAP2007-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/7910.7819/rbgn.v9i24.79Review of Business Management; Vol. 9 No. 24 (2007); 31-40RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 9 Núm. 24 (2007); 31-40RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 9 n. 24 (2007); 31-401983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/74https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/205https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/206Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessLicht, René Henrique GötzOliveira, Paulo Sérgio Gonçalves deVentura, Vera Lúcia da Silva2008-05-08T17:30:21Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/79Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2008-05-08T17:30:21Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
dc.title.none.fl_str_mv Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
Evaluación de los Perfis de los Emprendedores pelo uso de los Tipos Psicológicos
Avaliação do Perfil de Empreendedores utilizando a Teoria de Tipos Psicológicos
title Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
spellingShingle Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
Licht, René Henrique Götz
Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.
Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.
Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.
title_short Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
title_full Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
title_fullStr Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
title_full_unstemmed Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
title_sort Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types
author Licht, René Henrique Götz
author_facet Licht, René Henrique Götz
Oliveira, Paulo Sérgio Gonçalves de
Ventura, Vera Lúcia da Silva
author_role author
author2 Oliveira, Paulo Sérgio Gonçalves de
Ventura, Vera Lúcia da Silva
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Licht, René Henrique Götz
Oliveira, Paulo Sérgio Gonçalves de
Ventura, Vera Lúcia da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.
Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.
Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.
topic Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.
Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.
Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.
description This paper presents a study about the psychological types of entrepreneurs employing the psychological type theory developed by Carl Gustav Jung. The psychological types of the entrepreneurs were obtained by means of the Kersey & Bates inventory of personality. The results of the type distribution show that entrepreneurs prefer the Extravert (E) attitude, prefer to gather information by means of the Sensation (S) function, make decisions by means of the Feeling (F) function and prefer to interact with others by means of the Judgment (J) process.  Key-words: Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-08-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79
10.7819/rbgn.v9i24.79
url https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79
identifier_str_mv 10.7819/rbgn.v9i24.79
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/74
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/205
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/206
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FECAP
publisher.none.fl_str_mv FECAP
dc.source.none.fl_str_mv Review of Business Management; Vol. 9 No. 24 (2007); 31-40
RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 9 Núm. 24 (2007); 31-40
RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 9 n. 24 (2007); 31-40
1983-0807
1806-4892
reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron:FECAP
instname_str Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron_str FECAP
institution FECAP
reponame_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
collection Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
repository.mail.fl_str_mv ||jmauricio@fecap.br
_version_ 1798942366642470912